RE85 ja Chrysler

Yleisesti autoiluun ja autoihin liittyvät keskustelut
Jarkhaut
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: To Helmi 12, 2015 9:42 am

#1

Viesti Kirjoittaja Jarkhaut »

Tästä asiasta on jonkin verran kirjoitettu, mutta suuri sa löytämästäni on pelkkää mutua ja toimimattomia linkkejä.
Etsin siis kokemusperäistä tietoa autoista, vuosimalleista ja moottoreista, onnistumisista ja takaiskuista.

Kutoskoneissa on ilmeisesti jonkin verran suoraa yhteensopivuutta, että ei oilisi kuin ainetta vailla, mutta entäs sitten 2.4 tai 2.0, ja miltä vuosilta? Jossain Overdriven keskustelussa mainittiin, että "kaikki Chryslerin kaksilitraiset on yhteensopivia", mutta luota nyt tuollaiseen.

Tähän käyttöönhän on myynnissä bokseja, mutta toimimattomien linkkien takaa en ole täyttä käsitystä noista saanut. Ilmeisesti osa ainoastaan pidentää suuttimen aukioloaikaa, eivätkä säädä sytytysennakkoa lainkaan. toimivuus ja yhteensopivuus on yhtälailla arvoitus tässä 2.0 koneessa, vai onko jollakulla oikeata tietoa, onko tämä "maailmanmoottori" 2.0 nyt vain 100cc:tä pienempi/sylinteri kuin jenkeissä myyty 2.4

Tällä hetkellä lähestyn aihetta omalla autolla 30% RE85 ja 70% 95E10, ei mitään muutosta, minusta edes kulutus ei ole kasvanut lainkaan. Seuraavalla tankkauksella 50%/50% seos, sitten koitan 75%, paitsi, jos pakkaset oikein kovenevat.

Auto on Sebring -09 (07 naulattu) 2.0 (bensiini), mittarissa nyt noin 90tkm. Ei mitään etanolibokseja tms. viritelmiä.
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#2

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Manuaalissa on maininta, että viinoilla ajettaessa öljynvaihtoväli puolittuu. Kyllä se siitä kielii, että kyseisellä aineella kone toimii.
Jarkhaut
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: To Helmi 12, 2015 9:42 am

#3

Viesti Kirjoittaja Jarkhaut »

Moro!

Piti oikein kaivaa kirjanen esille ja lukea (hyh, käyttöohje!)

Mutta en löytänyt kohdista polttoaine tahi öljynvaihto, mitään mainitaa etanolipolttoaineen varsinaisesta soveltuvuudesta, päinvastoin varoitellaan, että polttoainejärjestelmä vaurioituu, eli minusta kuulostaa perstuvalle kumiletkulle. Toki tuo nyt varmaankin tarkoittaa, että kaikilta alihankkijoita ei ole saatu takuuta ja siunausta joka o-renkaasta. En nyt ajatellut murehtia tuota. Tietty, onhan tuo eri vuosikertaa, ja en pidä mahdottomuutena, että Daimler-Chrysler- aikoina ja lopuksi olisi jotain sopivuuspolitiikkaa downgreidattu. ehkä?

Itse autolla ajein tuolla 1/3 etanoliseoksella pahimmatkin pakkaset (-22 oli kylmin käynnistys, -28 lähtö oli +3- asteisesta tallista) nyt kun tänään -10 niin tankkasin 50% etanolia. Tuossa matkalla mittarilta kotiin hlin huomaavinani jonkinlaista nykimistä ja tyhjäkäynnin notkahtelua, kun auto haisteli uutta menovettä, sittemmin ei ole nykinyt. Huomenna kun saan sen työpaikan pihasta -10 asteisena käyntiin niin hyvä.

Kulutus: ajellessani 1/3 seoksella auton kulutusmittari näytti 9.2, siinä, missä kesällä menee litran-puoltoista vähemmän-98 oktaavista. Mikä johtuu etanolista, mikä taas sitten noista menneistä kylmistä keleistä, on paha sanoa. Työmatka on tuommoisen 15 km suuntaansa, kahdeksankympin/satasen aluetta pääosin. Kylläpä se viime talvenakin taisi tuon verran juoda, että ei kai siinä uutta. Varsinaisessa maantie-ajossa sitten näkee tarkemmin.

Niin, 2.4l koneen etanolimuunnssarja eFlexFuel sopinee, ainakin saamani postin mukaan. Asennus tunnin juttu... . mikähän brassi/jenkki/kanukkifirma mulle tollaen sopivasti möis?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa