Paljonko ajettu.

Vapaa sana, ns. "Offtopic" -palsta.
jukra
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2001
Iskutilavuus: 3.3V6
Varustetaso: SE

#11

Viesti Kirjoittaja jukra »

-01 Chrysler GV 292tkm
-82 Kawa Z650 125tkm
Comu
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: La Loka 18, 2014 6:35 pm

#12

Viesti Kirjoittaja Comu »

Mittarissa tällähetkellä on:
Crossfire vm.-04 87 500km & bmw e46 vm.-03 220 000km. :)
diiseli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
Merkki: chrysler
Malli: gv
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: se

#13

Viesti Kirjoittaja diiseli »

gv -99 3.3 256000
yamaha trx 850 -99 16000
timovainio
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 9:00 pm

#14

Viesti Kirjoittaja timovainio »

Chrysler Voyager 3.3 6h ajettu 100500
Veli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 11:49 pm

#15

Viesti Kirjoittaja Veli »

232.000 Sebring -04 / 2.0. Hyvin pelaa. Kiinnostaisi tietää, paljonko näillä pääsee ennen koneremppaa.
Pete The Finn
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm

#16

Viesti Kirjoittaja Pete The Finn »

Veli kirjoitti:232.000 Sebring -04 / 2.0. Hyvin pelaa. Kiinnostaisi tietää, paljonko näillä pääsee ennen koneremppaa.
Aika paha kysymys. 1990-luvulla Chryslerin 2.0 -neloskoneita (sekä SOHC ja DOHC) vaivasi kannentiivisteen pettäminen, mutta ongelma korjaantui, kun osa vaihtui uudentyyppiseen 1999. Muuten en muista oikein ikinä lukeneeni mistään valituksia, että ko. kone olisi hajonnut. Tällä perusteella voisi ehkä vastata, että varmaan "tosi paljon" tai "niin paljon, että auto on muutenkin niin loppuunajettu ettei kukaan oletakaan koneen kestävän enempää." (Huolimatta siitä, että monet näistä koneista nakuttavat kylmänä aika ikävän kuuloisesti, uudesta asti.)

Sebringin kutoskone (2.7L) on vähän toinen tarina. Amerikan foorumeiden mukaan niistä moniin iskee "oil sludge" -ilmiö, joka käytännössä tuhoaa koko koneen. Suomessa nämä tarinat kuitenkin tuntuvat olevan harvinaisia, johtuisiko synteettisistä öljyistä vai mistä. Aina silloin tällöin Suomessakin kuitenkin näkee, että moottorivikaisia vain n. 200tkm ajettuja 2.7L Sebuja myydään varaosiksi (esim. parhaillaan myyntiosiossa, joskaan myyjä ei kerro konerikon syytä), joten tiedä tuosta sitten. Yksittäistapauksista on kuitenkin vaikea päätellä mitään, kun huolto voi olla laiminlyöty.
PTGT
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 4:00 pm
Merkki: Chrysler
Malli: PT Cruiser
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.4

#17

Viesti Kirjoittaja PTGT »

Pete The Finn kirjoitti:
Veli kirjoitti:232.000 Sebring -04 / 2.0. Hyvin pelaa. Kiinnostaisi tietää, paljonko näillä pääsee ennen koneremppaa.
Aika paha kysymys. 1990-luvulla Chryslerin 2.0 -neloskoneita (sekä SOHC ja DOHC) vaivasi kannentiivisteen pettäminen, mutta ongelma korjaantui, kun osa vaihtui uudentyyppiseen 1999. Muuten en muista oikein ikinä lukeneeni mistään valituksia, että ko. kone olisi hajonnut. Tällä perusteella voisi ehkä vastata, että varmaan "tosi paljon" tai "niin paljon, että auto on muutenkin niin loppuunajettu ettei kukaan oletakaan koneen kestävän enempää." (Huolimatta siitä, että monet näistä koneista nakuttavat kylmänä aika ikävän kuuloisesti, uudesta asti.)

Sebringin kutoskone (2.7L) on vähän toinen tarina. Amerikan foorumeiden mukaan niistä moniin iskee "oil sludge" -ilmiö, joka käytännössä tuhoaa koko koneen. Suomessa nämä tarinat kuitenkin tuntuvat olevan harvinaisia, johtuisiko synteettisistä öljyistä vai mistä. Aina silloin tällöin Suomessakin kuitenkin näkee, että moottorivikaisia vain n. 200tkm ajettuja 2.7L Sebuja myydään varaosiksi (esim. parhaillaan myyntiosiossa, joskaan myyjä ei kerro konerikon syytä), joten tiedä tuosta sitten. Yksittäistapauksista on kuitenkin vaikea päätellä mitään, kun huolto voi olla laiminlyöty.
Varmaan tarkoitit minun Sebua...ajettu 188tkm noin.
Siitä meni ykköspytyn kiertokangenlaakeri ilman mitään varoitusta.
Lopullinen kilahdus oli todella pitkässä oikealle kääntyvässä mutkassa (moottoritien ramppi),
jossa kiihdydys samaan aikaan joka ilmeisesti aiheutti ettei öljyä riittänyt enää tuohon päähän konetta :-(
Kun laitoin myyntiin niin oli muutama soittaja joka kyseli samanlaisesta ongelmasta. Eli nitä suomessakin kilahdellut jonkun verran.

Mutta kulkineiden kilometrejä.
PT GT -04 199000km
HD Rautis -84 varmaan 100000km
Yamaha XVS 650 -03 25000km (myytävänä)

Sebub raato 188000km (osia tarjoalla)
Pete The Finn
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm

#18

Viesti Kirjoittaja Pete The Finn »

PTGT kirjoitti:Varmaan tarkoitit minun Sebua...ajettu 188tkm noin.
Siitä meni ykköspytyn kiertokangenlaakeri ilman mitään varoitusta.
Lopullinen kilahdus oli todella pitkässä oikealle kääntyvässä mutkassa (moottoritien ramppi),
jossa kiihdydys samaan aikaan joka ilmeisesti aiheutti ettei öljyä riittänyt enää tuohon päähän konetta :-(
Kun laitoin myyntiin niin oli muutama soittaja joka kyseli samanlaisesta ongelmasta. Eli nitä suomessakin kilahdellut jonkun verran.)
Sitäpä juuri tarkotin. Harmi että Sebullesi kävi noin. Muuten hieno kone, itse olin niin ihastunut sen pakoääniin, että kun oma Sebuni oli uusi, starttasin usein ovi avoinna vain kuunnellaksi sitä musiikkia korville :lol: Tosin ikävä kyllä 41TE-vaihteisto tuntuu kesyttävän ne 200+ hevosvoimaa aika tehokkaasti.

Omani myin 105 tkm ajettuna faijalleni, ja pidän nyt sormia ristissä, että se kestäisi...tosin joidenkin huhujen mukaan koneeseen olisi myöhempinä vuosina tehty jotain parannuksia (mulla oli -05).
68FuryIII
Jäsen
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 7:27 pm

#19

Viesti Kirjoittaja 68FuryIII »

Pete The Finn kirjoitti:
PTGT kirjoitti:Varmaan tarkoitit minun Sebua...ajettu 188tkm noin.
Siitä meni ykköspytyn kiertokangenlaakeri ilman mitään varoitusta.
Lopullinen kilahdus oli todella pitkässä oikealle kääntyvässä mutkassa (moottoritien ramppi),
jossa kiihdydys samaan aikaan joka ilmeisesti aiheutti ettei öljyä riittänyt enää tuohon päähän konetta :-(
Kun laitoin myyntiin niin oli muutama soittaja joka kyseli samanlaisesta ongelmasta. Eli nitä suomessakin kilahdellut jonkun verran.)
Sitäpä juuri tarkotin. Harmi että Sebullesi kävi noin. Muuten hieno kone, itse olin niin ihastunut sen pakoääniin, että kun oma Sebuni oli uusi, starttasin usein ovi avoinna vain kuunnellaksi sitä musiikkia korville :lol: Tosin ikävä kyllä 41TE-vaihteisto tuntuu kesyttävän ne 200+ hevosvoimaa aika tehokkaasti.

Omani myin 105 tkm ajettuna faijalleni, ja pidän nyt sormia ristissä, että se kestäisi...tosin joidenkin huhujen mukaan koneeseen olisi myöhempinä vuosina tehty jotain parannuksia (mulla oli -05).
Onko tuohon ongelmaan mitään millä sen voisi ehkäistä?
-05 Grand Voyager 2.8CRD, -07 Sebring 2.4, -02 Sebring 2.7, -68 FuryIII 318+906, -99 Alero 2.4
PTGT
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 4:00 pm
Merkki: Chrysler
Malli: PT Cruiser
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.4

#20

Viesti Kirjoittaja PTGT »

68FuryIII kirjoitti:
Pete The Finn kirjoitti:
PTGT kirjoitti:Varmaan tarkoitit minun Sebua...ajettu 188tkm noin.
Siitä meni ykköspytyn kiertokangenlaakeri ilman mitään varoitusta.
Lopullinen kilahdus oli todella pitkässä oikealle kääntyvässä mutkassa (moottoritien ramppi),
jossa kiihdydys samaan aikaan joka ilmeisesti aiheutti ettei öljyä riittänyt enää tuohon päähän konetta :-(
Kun laitoin myyntiin niin oli muutama soittaja joka kyseli samanlaisesta ongelmasta. Eli nitä suomessakin kilahdellut jonkun verran.)
Sitäpä juuri tarkotin. Harmi että Sebullesi kävi noin. Muuten hieno kone, itse olin niin ihastunut sen pakoääniin, että kun oma Sebuni oli uusi, starttasin usein ovi avoinna vain kuunnellaksi sitä musiikkia korville :lol: Tosin ikävä kyllä 41TE-vaihteisto tuntuu kesyttävän ne 200+ hevosvoimaa aika tehokkaasti.

Omani myin 105 tkm ajettuna faijalleni, ja pidän nyt sormia ristissä, että se kestäisi...tosin joidenkin huhujen mukaan koneeseen olisi myöhempinä vuosina tehty jotain parannuksia (mulla oli -05).
Onko tuohon ongelmaan mitään millä sen voisi ehkäistä?

Olen ymmärtänyt että ongelma on huonossa voitelussa tuossa päässä konetta..
Eli ehkäisy on varmaan parhaiten se että vaihtaa öljyt esim. 10tkm välein ja pitää laatu öljyjä sisällä.
Näin se että öljyä ei riitä paljoa sinne toiseen päähän niin se on kuitenkin laadukasta ja tuoretta, annoin kertoa joskus itselleni että maksimi kilometrit noilla nykyöljyilläkin on noin 15 tkm ja sitten alkaa olla voiteluominaisuudet aika tasan loppu...
Mutta jos haluaa pitää huolen niin tiheitä öljynvaihoja laadukkailla öljyillä...

Näin minä tekisin jatkossakin,
mutta nuo kilahdukset kuuluu tuon koneen huonoihin ominaisuuksiin.

Tuossa yksi tuttu alkaa juuri tehdä jollekin vastaavanlaisen jutun takia moottorivaihtoa, eli -04 Sebusta kone mennyt noin ja kaveri ostanut kasaan ajetun toisen josta kone tuohon toiseen,

ONPA kallista -> ELÄMÄ on :ugeek:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa