Vetokoukku

Uuden sukupolven Neon, vm. 2000 eteenpäin
northerner
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 6:33 pm

#1

Viesti Kirjoittaja northerner »

Auto neon 2.0l -03
Hei. ostin kolaroidusta -02 neonista vetokoukun johtoineen. ajattelin johdot asentaa ns. rosvoliittimillä kiini? johdoissa oli kuitenkin rele kiinni, joten mietin että ei ihan noin yksinkertainen homma ollutkaan. Naapuri varoitteli et saattaa mennä sähköt sekaisin jos menee suoraan rosvoamaan lampun johdoilta, onko näin? joten onko kellään 7 napaisen pistokkeen kytkentäohjetta? löysin foorumin kautta service manualin johtokaavion, mutta en osaa tulkita sitä. Siis ei pistokkeen kaaviota vaan just se toinen pää. Kiittää ja kumartaa.
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#2

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Kyllä mulla ainakin on Sebringissä tehtaan johtosarja asennettu suoraan rosvoilla takavaloihin kiinni ilman sen kummempia releitä sieltä välistä. :) saattaa tosin olla suomessa asennettu maahantuojallakin vasta
2.4 L 2005 Sebring
Pasti
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:40 am
Merkki: Mopar

#3

Viesti Kirjoittaja Pasti »

Taas pakko varoittaa rosvoliittimistä. Kannattaa nähdä pikkuisen vaivaa ja laittaa kunnolla kiinni. Sähkö kun sattuu olemaan niin jännä juttu että kun kontakti on heikko ja kuormaa on päällä niin alkaa muodostumaan lämpöä. Tämä lämpö polttaa auton. Tai sitten sähköt eivät oikein toimi koskaan kunnolla. Vilkku päällä vilkuttaa samalla jarruvaloja tms.
GMC Suburban 6.5TD -95
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
northerner
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 6:33 pm

#4

Viesti Kirjoittaja northerner »

Morjes.
Kyllä, oli tarkoitus tinata ja kutistesukat laittaa liitoksiin. Rosvoamisella tarkoitin vain ns.välistä vetoa, eli olisi mahdollista lampunjohdoilta kytkennät tehdä? Mietin vain tuota releen kohtaloa, eikait sitä ojarumpuunkaan kehtaa heittää! luulisi sillä jokin tarkoitus olla siinä? esim. virta releelle ja herätevirta lampunjohdolta. Mutta releitä on vain yksi?? joten ei onnistu. taidan tutkia asiaa vielä ennen kuin alan tinaileen. Ilmeisesti Toustan Sebringin johdot ovat kestäneet lisääntyneen virtamäärän. Häiritsee vain kun koukku on paikoillaan, johdot muovipussin sisällä ja nippusiteillä sidottu autonalle odottamaan asennusta.
northerner
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 6:33 pm

#5

Viesti Kirjoittaja northerner »

Itse itselleni vastaten, muillekin tiedoksi.

[img=http://s16.postimg.org/66og3j0i9/auto.jpg]

Johdot ovat standardit johdot väreineen. mutta sininen (sumuvalo/jatkuva+) menee releelle, josta haarautuu ruskea/keltainen ja harmaa johto. Harmaa menee pituutensa puolesta auton + johtoon ja rusk/kelt. on releen herätevirta+ Eli johtosarja on mallia uudempi versio. asiaa helpotti kun laittoi yleismittarin pistokkeen nastaan, teippaili ja merkkaili aina mittarin äänimerkin jälkeen :D . Tietysti työ näytti taas työläältä ja vaikealta. Kun joskus aloittaa, saa sen joskus valmiiksikkin ;)
Pasti
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:40 am
Merkki: Mopar

#6

Viesti Kirjoittaja Pasti »

Tuossa meidän Neonissa on vetokoukku mutta se on ikävästi tuollaisessa automaattiaskisessa vain koriste. Vetomassat ovat 450/450. Ei saa vetää oikeastaan minkäänlaista kärryä ellei pienennä kärryn kokonaismassaa. :|

Olisi muuten myynnissä yksi Neonin vetokoukku. On oikein irroitettavaa mallia. Tai ainakin joskus oli. Voi olla hieman ruostunut. :mrgreen:
GMC Suburban 6.5TD -95
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa