Jakoremmin vaihto?

Uuden sukupolven Neon, vm. 2000 eteenpäin
Pasti
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:40 am
Merkki: Mopar

#1

Viesti Kirjoittaja Pasti »

Onko joku tehnyt itse jakoremmin vaihtoa? Kiinnostaisi tietää että minkälainen operaatio se oli. Olisi nimittäin kohta ajankohtainen remppa... Tai vissiin olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten... :mrgreen:
GMC Suburban 6.5TD -95
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
VintageSpeed
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm

#2

Viesti Kirjoittaja VintageSpeed »

Minä tein tein itse kesällä. En tosin Neoniin, mutta 2.0 Sebringiin joka on aika samanlainen, Neonissa vähän ahtaampaa. Vaikeimmaksi hommaksi osoittautui moottorin kiinnikeen irroitus jota piti käännellä ja väännellä samalla kun moottoria nosti ja laski tunkilla ylös ja alas. Siihen sitten piti saada vielä kiinnittäessä ylipitkät pultit sovitettua. Muuten oli aika perus remontti. Youtubesta löytyy paljon videoita Neonin jakopäärempasta.
Pasti
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:40 am
Merkki: Mopar

#3

Viesti Kirjoittaja Pasti »

Niin joo tuo youtube. Ei meinaa muistaa että siellähän niitä videoita on vähän joka hommasta. :D
GMC Suburban 6.5TD -95
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
Jaakko2602
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2016 11:08 am

#4

Viesti Kirjoittaja Jaakko2602 »

https://www.youtube.com/watch?v=fdFV7LgIPqA

Tuon avulla sain ite ekan remmin vaihdettua. Muista tehä oikeessa järjestyksessä, hihnapyörä ainaki panttaa viimestä pitkää pulttia ylhäältä ellei ota eka veks. Tällä lähtee hihnapyörä hyvin, varsia pitää vaan irrottaa ja sovittaa paikalleen hetki:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000020962/

Videolta tuo kampiakselin kolme hammasta taakse ja pari eteen kikka ei toiminu mulla, kannattaa kokeilla ilman. Jos hiha menee hampaan verran väärään kohtaan, niin sen todellakin huomaa, ei tartte millään hökötyksillä ruveta mittailemaan.

Ja tuosta vielä kiristystä varten hyvä kuva ku ei videolla sanottu ku työnnä peili tonne ja kato. Nuolen 6 osottama täppä pitää saada möykkyjen väliin ja sit kiristää se mutteri. Huomaat kyllä miten tuo toimii heti kun kiertelet sitä.

https://w05.dealerconnect.chrysler.com/ ... cf14e5.gif
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa