Termostaatin kannen asennnus

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Moppe340
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: La Huhti 11, 2015 3:06 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Moppe340 »

Onko kellään faktatietoa seuraavasta ongelmasta joka ilmaantui kun vaihdoin sebrinkiin uuden termostaatin. Työvaiheet oli seuraavat: 1.letkut termostaatista irti. 2. lämpösensorin irroitus ( siinä meni lukitus klipsi rikki. 3. pakosarjan pultit auki. 4. vanhan termostaatti kannen irroitus.
Asennus:
1. uuden termostaattikannen asennus. 2. pakosarja kiinni. 3. letkut kiinni. 4. sensori kiinni ( ei saa kuitenkaan lukittua) 5. nesteet sisälle ja järjestelmän ilmaus.

Tästä kaikesta seurannut ongelma: koneen varoitus valo palaa kun kone on kylmä ja käynnistyy huonosti ja lämpömittari heittelehtii. lämpimänä kone käy hyvin ja jos vikakoodin nollaa lämpimänä niin varoitusvalo poistuu.

Voiko olla että tuo lämpösensori vaatii olla lukittuna tai mikä asennuksessa meni pieleen.
Moppe340
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: La Huhti 11, 2015 3:06 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Moppe340 »

juuri näin eli lämpö antura. KOODIN ANTAA P0810, Eli varmaan antura tai liitin.
Moppe340
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: La Huhti 11, 2015 3:06 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Moppe340 »

Joo koodi olikin p0118 ja antoi myös p0300. Nyt on liitin ja uusi lämpösensori tilattu.
cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 64
Liittynyt: Su Loka 12, 2014 9:51 pm

#4

Viesti Kirjoittaja cdv70 »

Koodi 0118 viittaa juurikin lämpötiloihin. Näin olen ymmätänyt. 06 vuotisessa 2,7 Sebring sebringissä koodi 0300 vittaa sytytyshäiriöön useassa sylinterissä. MUTTA Itsellä tuli aikoinaan koodi usein esiin kun auto oli ollut lohkolämmityksessä. Ongelma poistui kun laitoin vastuksen öljypohjaan. Kyse saatoi olla ohjelmisto virheestä. Toinen lohkossa oleva lämpötila anturi on lähellä lämmitysvastusta. Antureiden näyttämän suuren lämpötila eron tämä kyseinen auto näytti sytytyshäiriönä. Sen sijaan että olisi kertonut antureiden keskenäisestä poikkeamasta.
Kaveri osti tuon muovihässäkän Rock-Autosta. Siinä oli valmiina lämpötila-anturi. Piti vaihtaa vanha anturi, kun se uusi näytti mitä sattui. Näin tehtiin kun minulle ko. osa vaihdettiin. Taitaa ruveta kaikista vuotamaan ajan myötä. Niin vuoti mulla myös siinä edellisessä Sebringissä.

No niin taas on asia mennyt Hyvää päivää ......kirvesvartta linjalle......
HVT-21
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 9:25 pm

#5

Viesti Kirjoittaja HVT-21 »

Youtubessa on asennusvideo esim. https://www.youtube.com/watch?v=Hbgkxxzmyao. Itse ostin Rockautosta Israelilaisen tuottajan MOTORAD CH5636 lämpötila-anturihässäkän joka oli tietenkin tehty Kiinassa, missäs muualla;) Kotiovelle toimitettuna 33,77 euroa. Osa tuli nopeasti Kalifornian auringosta Suomeen, mutta sen jälkeen rupesi tottakai kestämään. Anturikotelon kaksi (yksi) pulttia tekevät sen että imusarja täytyy tosiaan irroittaa. Takaisin laitettaessa uudet letkuklemmarit koska alkuperäisiä uudelleen käytettäessä letkuliitokset rupeavat muutoin vuotamaan. Kuten tässä viestiketjussa aikaisemmin on mainittu, niin tämänkin kotelon lämpömittarille vievä anturi näytti väärin, liian vähän. Vanhasta kotelosta vanha anturi tilalle ja lukemat palautuivat oikeiksi. Vanhan anturin irroitus teki hieman hommaa koska kotelon kierteiden vulkanointi oli irronut itse kotelosta. Anturi kierteineen pyöri mukana. Tähän auttoi rautasaha ja ruuvipenkki. Saattaa olla että käyttämällä Moparin alkuperäistä koteloa myös anturit antavat oikeita arvoja. Päivän hinta Rockautossa näyttäisi olevan Moparin kannelle 37,30 euroa + postit eli noin 50 euroa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija