Pyörien suuntaus??

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#1

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Kyseessä sebu 2.7 -06. Vaihdoin taakse uudet täydelliset jousijalat molemmille puolille. Oli sellainen valmis paketti jonka jenkkilästä (Rockautosta) tilasin. Vanhat iskarin yläpäät olivat täysin syöpyneet ja molemmilta puolilta yläpäästä kiinnityspultit olivat ruostuneet poikki :shock: :shock: :shock: ei ihme että oli vähän tönkkö kun ajoi esim. hidasteen yli :D :D Oli simppeli homma kyllä vaihtaa. Etupää onkin varmaan hieman vaikeampi..

Mutta koelenkin tehtyäni huomasin että auto viettää oikealle ihan kohtaisesti. Jos menee suoraan ja irrottaa kädet, niin johan kääntyy välittömästi ojaanpäin. Näin ei tehnyt ennen vaihtoa. Kait ne vanhat sitten olivat jo niin löysät että vaikuttaisiko sitten auton eteenpäin menoon kyseisellä tavalla?? Käsittääkseni takajousijalan vaihdon jälkeen ei tarvitsisi pyöriä suunnata?? Onko näin? Etujousijalassahan on se Camber säätö juurikin kiinnityspultissa??vai onko?
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#2

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Ensiapuna hommaan hieman auttoi renkaisiin lisää ilmaa :oops: :oops: Oli näemmä eturenkaassa jonkinverran vajausta mitä taasen ei huomannut vanhoilla iskareilla ajettaessa :D ei kylläkään täysin poistanut ongelmaa. Mutta tosiaan siellä takapäässä on jos jonkilaista niveltä ja eripituista "linkkiä". Ja kyllä tosiaan siellä oli muuten sellainen säätömutterillakin oleva nivel. Tarttee käydä säädättämässä ne kulmat :) tänks
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#3

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Sellainen vinkki sitten kun viet renkaiden suuntaukseen autoa, että kun itse säädätin kulmat etupään osien (ylätukivarret, rt-päät ja koiranluut) vaihdon jälkeen, niin ensimmäisessä paikassa eivät saaneet säädettyä kun kuulemma heidän säätösoftastaan ei löydy Chrysler Sebringiin arvoja. :shock:

Sitten ajoin seuraavaan paikkaan ja homma käyntiin. Kun auto valmistui asentaja tuli sanomaan, että kesti tovin ennenkuin pääsivät aloittamaan kun ei meinannut löytyä koneelta oikeita arvoja autoon... Löytyi sitten jostain apuja ja oikeat arvot softasta Dodgen puolelta. Tod. näk. ekassakin paikassa olis onnistunut jos olisivat hoksanneet saman jutun.

PS. Oisko sulla linkkiä laittaa tuohon Rockauton pakettiin, minkä tilasit?
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#4

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Ok.hyvä tietää toi. Tarkoitus viedä sellaiselle pajalle jotka on korjannut kyllä paljon rysyjä. No katotaan löytyykö sieltä oikeaa softaa :D Noit täydelliset jousijalat ovat kyllä todella mainioita paketteja. Ei tartte alkaa puristeleen jousta kasaan vaan saa kerralla valmiin paketin.. Koklataans saanko oikean linkin liitettyä tähän:

http://www.rockauto.com/en/catalog/chry ... mbly,15174

Otin Ton FCS -merkkisen paketin. Eli Rear,sedan ja tietysti 2 kertaa. Rahteineen kotiovelle tuotuna tais olla pikkusen vajaa 200. (mulla oli muutakin osaa niin maksoi jonkinverran yli 200). Ei oo kyllä paha hinta kun täällä kotipuolessa olisi kasattu osista ja pelkästään yhdelle olisi tullut hintaa 180 euroo :shock: :shock: Se tietty kaksi kertaa ja työt päälle.. Että kyllä siinä taas asennuskaljaa saa useamman patterin säästyneillä rahoilla :D :D
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#5

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Kiitti linkistä, laitetaanpa talteen. Iskareiden yläpäiden ruostuminen tuntuu olevan aika tyypillistä näissä ja tuo koko paketti onkin kätevä kun varmaan säästää työaikaa verrattuna pelkkien yläpäiden vaihtoon.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#6

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Tosiaan ne taka-iskarin yläpäät olivat aivan paperia tai lähinnä kuin pesuainepulveria :D :D. Toki täältä suomesta olisi saanut pelkät yläkiinnikkeetkin ( n.50 €) Mutta itellä oli koko jousijalka niin ruostunut ja iskarit valuneet että toi koko "assemblyn" ostaminen jenkkilästä rahteineen tuli vielä huomattavasti halvemmaksi kuin täältä suomesta osista kasattuna.. Edelliseen voikkuunikin laitoin eteen samanmerkin (FCS) jousijalat eteen. Ja lähitulevaisuudessa taas varmaankin hommaan tohon mein Gräniin kans kyseiset tolpat Rockautosta...
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#7

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Kannattaa vaihtaa taakse myös pallonivelet ennenkuin suuntaa (jos alkuperäiset), vaikuttaa myös lukemiin koneella.
2.4 L 2005 Sebring
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa