2.0, 2.4 vai 2.7?

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#1

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Olen vähän katsellut tuollaisia Sebuja toiseksi käyttöautoksi ja nyt kiinnostaisi tietää, että mikä noista moottorivaihtoehdoista olisi "paras"? Kilsoja tulisi vuodessa vain n.10tkm. lähinnä taajamaa ja kaupunkia.

Mihin asioihin näissä moottoreissa tulisi kiinnittää huomiota?
2.7 tietysti kiinnostaisi eniten, mutta onkos noissa ollut jotain nokkaketju-, vesipumppu- tai laakeriongelmia?
Onko vaihteistoissa ollut jotain tyypillisiä ongelmia?

Jotain muuta, mikä voi tulla kalliiksi?


Alustan remppojen kanssa pärjään, mutta vaihteisto- tai moottorirempat eivät nappaa käyttöautossa.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
PTGT
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 4:00 pm
Merkki: Chrysler
Malli: PT Cruiser
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.4

#2

Viesti Kirjoittaja PTGT »

Noilla kilometeillä ehdottomasti 2.7, menee samalla bensamäärällä kun nuo muutkin mutta kuulostaa monta kertaa paremmalta :D
Muistaa vaan valvoa että öljyä on riittävästi ja vaihtaa sen tuon 10 tkm välein.
Minä en näin tehnyt ja kone kilahti. -> 2,7 huonoja puolia.
Mutta kun on tuoretta öljyä niin ehdottamasti se.
Laatikoita ei kai ole hajoillut kestää kyllä.


Ali Koo kirjoitti:Olen vähän katsellut tuollaisia Sebuja toiseksi käyttöautoksi ja nyt kiinnostaisi tietää, että mikä noista moottorivaihtoehdoista olisi "paras"? Kilsoja tulisi vuodessa vain n.10tkm. lähinnä taajamaa ja kaupunkia.

Mihin asioihin näissä moottoreissa tulisi kiinnittää huomiota?
2.7 tietysti kiinnostaisi eniten, mutta onkos noissa ollut jotain nokkaketju-, vesipumppu- tai laakeriongelmia?
Onko vaihteistoissa ollut jotain tyypillisiä ongelmia?

Jotain muuta, mikä voi tulla kalliiksi?


Alustan remppojen kanssa pärjään, mutta vaihteisto- tai moottorirempat eivät nappaa käyttöautossa.
Veli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 11:49 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Veli »

Kokemusta on vain 2.0 koneesta 5 vuotta ja 100.000 km. Kone on ihan riittävä Suomen oloihin. Sellainen herrasmiesauton kone. Tietysti "katukäyttöön" varmaan 2.7 on must. 2.0 kulutus on sekalaisessa ajossa vajaa 9 litraa ja maantiellä pääsee helposti alle 8. Siis nopeusrajoituksia noudattaen ja vakkaria hyödyntäen, myös kiihdytyksissä. Mulla on myös ajotietokone, joka näyttää 10% vähemmän kuin tankkausmenetelmällä laskettu kulutus. Atk siis näyttää useimmiten pikkuisen yli 8 lukemia keskikulutukseksi. Moottorien normikulutuksia ja suoritusarvoja katsellessa tulee mieleen, että 2.4 kone on huonoin. Se kuluttaa yhtä paljon kuin V6, mutta ei ole sen ripeämpi kuin 2.0. Toisaalta 2.7 V6:ssa on se öljylieteongelma. Jos vaihtaisin samanlaiseen, ottaisin taas 2-litraisella pannulla. Riittää mulle.
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#4

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Kiitoksia vastauksista!

Tuo 2.7:n öljylieteongelma liittyy ilmeisesti vuotavaan vesipumppuun?
Onko pumpulla jokin virallinen vaihtoväli tai käytännön kokemuksiin perustuva suositeltava vaihtoväli?

Ja olenko ymmärtänyt oikein, että pumpun vaihdon yhteydessä tulisi vaihtaa nokkaketju kiristimineen ja rullineen? Jotain muuta samalla? Mahtuuko tämän tekemään moottori paikallaan? Erikoistyökalujen tarve?

Onko taaemman sylinteriryhmän tulppien vaihto työläs?
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#5

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Ja olikos tuossa jotain tyypillisiä ruostekohtia?
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#6

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

No niin, tommonen facelift 2.7 lx tuli hommattua. Ihan mukavat kyydit kyllä antaa. Jakoketjuremppa tehty viime vuonna vesi- ja öljypumppuineen. Muutama vika toki löytyy; Etuovien rajoittimet paukkuu ja kuskin oven saranat ovat melko väljät. Ajovalot kytkettynä päälle jostain kuskin jalkatilan suunnalta kuuluu ihmeellinen ininä. Loppuu kun himmentää mittarivalot. Termari taitaa olla kanssa vaihtokunnossa kun lämmöt nousee vain 1/4. Takaa kuuluu kuopissa pieni lotina niin kuin koiranluussa tai jossain olisi väljää. Iskaritolppien yläpäät näyttivät ehjiltä. Auto on katsastettu kesäkuussa. Ruostetta en juuri löytänyt, mutta ajovalojen yläkulmat ovat kovin naarmuiset. Niin ja apparin ikkunakytkin lienee rikki kun ikkuna toimii vain kuskin napista. Toinen takaikkuna ei toimi mistään napista. Ja jotkin jarrulevyt ovat hieman kierot. Käkkäri nousee lähes pystyyn, mutta tarraa kyllä kiinni ja katsastuspapereidenkin mukaan ok. Monta pikku vikaa, mutta jos kone ja sähköt kestää, niin tuo ajaa kyllä asiansa.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Veli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 11:49 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Veli »

Onnittelut hyvän auton valinnasta! Mukavaa ajoa tiedossa. Sebringissä ei pitäisi olla mitään pahoja ruosteongelmia, koska korissa on paksu sinkitys. Entisellä palstalla joku kertoi, että oli mitannut sinkityksen paksuuden ja se oli paksumpi kuin Audissa. Autolehtien juttujen perusteella liian ohut sinkitys taitaa olla kaukoidän tapa. Sebun tyypillisin ruostekohta on oikean takaoven pyöräkaari sisäpuolelta. Vasen on ihan kuiva jostakin syystä. Omassani on tilanne juurikin näin. Hioin ja massasin molemmat kohdat eikä ainakaan vielä ole mitää näkyvissä ulospäin (auton valmistuskuukausi on 5/2003). Yleensäkin Jenkeissä valmistetuista Chryslereistä en ole kuullut hirveää valitusta ruosteongelmista. Meksikon-serkuissa niitä on ollut. Kestävän korin sisällä olevaa tekniikkaa kannattaakin pitää kunnossa. Laskin, että mulla on mennyt 5 vuodessa ja 100.000 km matkalla Sebringiin rahaa noin 25.000 € (osto, bensat, korjaukset, huollot, vakuutukset ym.). Samalla rahalla olisi saanut tavis-perheauton pihaan seisomaan viideksi vuodeksi. Kerran olen jäänyt tielle, kun 8-vuotias akku simahti paukkupakkasessa. Kyllä Sebringissä on hinta/laatu hyvin kohdallaan.
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#8

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Kiitos, kiitos!
Aika hyväkoriselta tuo vaikuttaa ja tuo shampanjan värikin on aika anteeksiantava lialle ja naarmuille, joita ei kovin taida ollakaan.

Noista oviongelmista voisin aloittaa uuden topicin.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#9

Viesti Kirjoittaja joksa »

Onkos noissa nelipyttyisissä isompia eroja huollon kannalta? Tyyppivikoja? Ja minkämoista jakopääremmin kiristintä nykyään käytetään jos puhutaan -04 -06 vuosimallin kamppeista?

Kilometrejä tulee vuodessa 15-22tkm joten mielellään mitä pienempi kulutus sen parempi. Ajo on enimmäkseen taajamassa pyörimistä höystettynä moottoritie siirtymillä. Lisäksi tulee se oil sludge ilmiö takaraivoon kutvosen kanssa. Nykyistä saabia tuossa käyttöharrasteena pitänyt ja kohta alkaa mielenkiinto olla vähissä vaikka parempaan kuntoon se kokoajan tuleekin.
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#10

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

2.0 koneella menee mulla reilu 7 litraa satasella. Peräkärryä kiskoin Tampereelle ja takaisin ja kulutus oli 7,9 litraa satasella. Kaksilitrainen on kyllä mopedi, että noin vähällä ajolla harkitsisin kuitenkin 2,7 konetta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa