Palvelussa saattaa esiintyä hidastelua viestien kirjoittamisen yhteydessä. Otettu käyttöön lisätoimia roskapostituksen estämiseksi. Ongelmatapauksessa ota yhteyttä ylläpitoon.
Laatikkoöljyt
-
- Jäsen
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Syys 12, 2017 3:18 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3,3 v6
- Varustetaso: Se
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Laatikkoöljyt
Tulipa ostettua 06 voyager automaattilaatikolla
Tarkastin öljyt ja oli oikea määrä ja vielä kirkkaat öljyt,
mutta kun ei mitään havaintoa milloin viimeksi vaihdettu
nuo öljyt niin ajattelin vaihtaa uudet, mitä öljyä suosittelette ostanko Moparin atf 4 vai motonetin atf4öljyt. Näyttäisi tuo motonetin öljy olevan melko paljon edukkaampaa ja tuotesivuilla maininta, että pitäisi olla tuohon laatikkoon sopiva. Tällähetkellä ei mitään havaintoa mitä öljyä tuohon on laitettu
Tarkastin öljyt ja oli oikea määrä ja vielä kirkkaat öljyt,
mutta kun ei mitään havaintoa milloin viimeksi vaihdettu
nuo öljyt niin ajattelin vaihtaa uudet, mitä öljyä suosittelette ostanko Moparin atf 4 vai motonetin atf4öljyt. Näyttäisi tuo motonetin öljy olevan melko paljon edukkaampaa ja tuotesivuilla maininta, että pitäisi olla tuohon laatikkoon sopiva. Tällähetkellä ei mitään havaintoa mitä öljyä tuohon on laitettu
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 112
- Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Laatikkoöljyt
Minä olen ostanut tuolta ja tulee kotiovelle, eikä tarvitse arpoa onko oikea öljy.
https://www.ato24.de/en/mopar-atf-4.html
https://www.ato24.de/en/mopar-atf-4.html
GV 3.3 AWD 2003
-
- Jäsen
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Syys 12, 2017 3:18 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3,3 v6
- Varustetaso: Se
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Laatikkoöljyt
Katsoin cryslerin sivuilta ja tuo motonetin Mag 1
näytti olevan hyväksyttävien öljyjen joukossa eli
sitä tulee laatikkoon maksaa 10€/litra
näytti olevan hyväksyttävien öljyjen joukossa eli
sitä tulee laatikkoon maksaa 10€/litra
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 254
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 9:47 am
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Laatikkoöljyt
Tuon pienen säästön takia en ole ostanut kuin MoParin ATF+4 öljyä. Ei niitä niin usein tarvi vaihtaa (2v välein / tai 60tkm kumpi ensin täyttyy), että olisin konkurssia tehnyt. Olen peräti vaihdattanut ihan merkkihuollossakin ja n. 250e-300e ollut vaihto. Kyllä se lootan korjaamnen tai uusi laatikkokin sen verran kalliiksi tulee, että en ole riskeerannut. Ehkä nuo ajallaan tehdyt vaihdot tai kunnon öljyn käyttö on tehnyt sen, että meillä ei ole mistään autosta automaattiloota tai sitten manuaalikaan koskaan lauennut (vielä
)

Grand Voyager 3,3 vm.2003
Renault megane 1,4 vm 2002
Renault megane 1,4 vm 2002
Re: Laatikkoöljyt
2v/60 000 km on kyllä monen mielestä liian harvoin.
Ainakin mitä ulkomaisia nettisivuja lukenut.
On siellä niitä 5000 mailin miehiäkin.
Itse tähtäilen näillä näkymin kerran vuoteen vaihtoon, pohja irti/uusi filtteri ja öljyt,
ja päälle johonkin kohtaan matkan varrelle yläkautta nelisen litraa ulos ja tuoretta tilalle.
Mulla nyt jäänee ajot tällä pelillä varmaan jatkossakin alle 20 000 km/vuosi, max 25 000.
Mutta hyvä jos on riittänyt sulla tuo tahti. Varmasti en voi moittia, itsellä ei rohkeus riittäisi johtuen
tästä laatikon maineesta joka siis kuitenkin yleensä kai johtuu juurikin vääristä öljyistä ja liian harvoista vaihdoista.
Ainakin mitä ulkomaisia nettisivuja lukenut.
On siellä niitä 5000 mailin miehiäkin.
Itse tähtäilen näillä näkymin kerran vuoteen vaihtoon, pohja irti/uusi filtteri ja öljyt,
ja päälle johonkin kohtaan matkan varrelle yläkautta nelisen litraa ulos ja tuoretta tilalle.
Mulla nyt jäänee ajot tällä pelillä varmaan jatkossakin alle 20 000 km/vuosi, max 25 000.
Mutta hyvä jos on riittänyt sulla tuo tahti. Varmasti en voi moittia, itsellä ei rohkeus riittäisi johtuen
tästä laatikon maineesta joka siis kuitenkin yleensä kai johtuu juurikin vääristä öljyistä ja liian harvoista vaihdoista.
Re: Laatikkoöljyt
Jaa-a... Taisin nyt muistella moottoriöljyjä kun tuota 5000 mailia esitin... 
Muuta en muuta mitä laatikkoöljyihin tulee.

Muuta en muuta mitä laatikkoöljyihin tulee.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 254
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 9:47 am
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Laatikkoöljyt
Niin minä olen käyttänyt tuota 2v ja kilometrejä tulee toiseen alle 10tkm/vuosi ja toiseen 15tkm/vuosi. Eli alle 60tkm mennään. Tuo 60tkm oli ainakin joskus valmistajan johonkin malliin suosittelema (ohops taisikin olla 65tkm). Uudempaan sebuun taisi olla 100tkm?
Ehkä vaihtaisin useammin jos tuo ajomäärä olisi enemmän vuodessa. Pointti on kuitenkin se, että vähintään valmistajan ohjeilla ja kunnon öljyillä. En väitä etteikö tuo Mag1 olisi yhtä hyvää, kuin MoParin, mutta minä en sitä käytä.
Ehkä vaihtaisin useammin jos tuo ajomäärä olisi enemmän vuodessa. Pointti on kuitenkin se, että vähintään valmistajan ohjeilla ja kunnon öljyillä. En väitä etteikö tuo Mag1 olisi yhtä hyvää, kuin MoParin, mutta minä en sitä käytä.
Grand Voyager 3,3 vm.2003
Renault megane 1,4 vm 2002
Renault megane 1,4 vm 2002
-
- Jäsen
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Syys 12, 2017 3:18 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3,3 v6
- Varustetaso: Se
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Laatikkoöljyt
Tuopa olikin uutta minulle, että voisi välillä myös imeä
öljyä laatikosta yläkautta eli mittatikun reiästä noin voisikin tehdä koska normaalivaihdossa eli öljypohja irti sitä öljyähän ei vaihdu kuin se nelisen litraa.
Pitääkin hommata pumppu valmiiksi jolla saan imettyä mittatikun reiästä öljyjä. Tarkoitus on nyt tehdä niin,että ensin öljypohja pois ja uusi suodatin ja sama määrä uutta öljyä mitä sieltä tuli ja ajoa n.5000km ja sen jälkeen mittatikun reiästä imemällä taas nelisen litraa pois ja uutta öljyä tilalle. Eihän tuo tietenkään vastaa huuhtelutäyttöä jossa vaihtuu kerralla kaikki öljy, mutta ehkä parempi kuin pelkkä normivaihto jossa vaihtuu vain puolet öljyistä
öljyä laatikosta yläkautta eli mittatikun reiästä noin voisikin tehdä koska normaalivaihdossa eli öljypohja irti sitä öljyähän ei vaihdu kuin se nelisen litraa.
Pitääkin hommata pumppu valmiiksi jolla saan imettyä mittatikun reiästä öljyjä. Tarkoitus on nyt tehdä niin,että ensin öljypohja pois ja uusi suodatin ja sama määrä uutta öljyä mitä sieltä tuli ja ajoa n.5000km ja sen jälkeen mittatikun reiästä imemällä taas nelisen litraa pois ja uutta öljyä tilalle. Eihän tuo tietenkään vastaa huuhtelutäyttöä jossa vaihtuu kerralla kaikki öljy, mutta ehkä parempi kuin pelkkä normivaihto jossa vaihtuu vain puolet öljyistä
Re: Laatikkoöljyt
Ihan laiskuuttahan se on ettei pohjaa ota irti ja filtteriä samalla vaihda, mutta jos toisaalta laatikko saa neljä litraa tuoretta öljyä reippaasti alle virallisen vaihtovälin niin eihän tuosta haittaakaan kai ole... Ei varmaan kannata alkaa kuitenkaan venyttelemään näillä konsteilla vaihtoväliä kun yleensä kokemus on ollut itsellä että laatikko tuntuu paremmalta kun vaihtaa liian usein. Eikä odottele niin kauan että jotain outoa tuntuu. Vaikka virallisen ohjeen vaihtoon olisi vielä runsaastikin kilometrejä. Jostain syystä eivät aina halua virallisissakaan huolloissa takuunalaisille autoille tätä öljyjen vaihtoa ¨liian aikaisin¨ tehdä vaan yritetään jotain säätöjä ja ¨katellaan¨.
Laatikko jossa jotain on jo menossa hajoaa sitten kuitenkin lopulta. Ei siinä öljyjenvaihdot kuin korkeintaan siirrä tulevaa. Tiedän satatonniakin jokunen vuosi sitten ammattikäytössä tällaisella oudolta tuntuneella ajetun. Takuun loputtua laatikko sitten hajonnut ja kova vääntö ja piiiitkä pohdinta tehtaalla mitä tehdään. Firma menikin sitten nurin osittain tämän takia. Rahaa ei ollut uusia kalustoa ja ratkaisun saanti kesti, jos en väärin ole ymmärtänyt ja muista, 2-3 kuukautta. Oli siinä alkoholillakin osuutta...
Laatikko jossa jotain on jo menossa hajoaa sitten kuitenkin lopulta. Ei siinä öljyjenvaihdot kuin korkeintaan siirrä tulevaa. Tiedän satatonniakin jokunen vuosi sitten ammattikäytössä tällaisella oudolta tuntuneella ajetun. Takuun loputtua laatikko sitten hajonnut ja kova vääntö ja piiiitkä pohdinta tehtaalla mitä tehdään. Firma menikin sitten nurin osittain tämän takia. Rahaa ei ollut uusia kalustoa ja ratkaisun saanti kesti, jos en väärin ole ymmärtänyt ja muista, 2-3 kuukautta. Oli siinä alkoholillakin osuutta...
-
- Jäsen
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Syys 12, 2017 3:18 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3,3 v6
- Varustetaso: Se
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Laatikkoöljyt
Edellinen autoni oli myös automaattilaatikolla ja siihen vaihdoin öljyt kerran vuodessa kilometrejä kertyy 20-30000km/vuosi valmistajan suositus oli 100000km välein. Kerran tehtiin ns.huuhteluvaihto,mutta se oli paha moka ainakin sen auton kohdalla,ilmeisesti lähti vuosien mittaan kertynyt paska liikkeelle tukkien öljynkierron eikä vaihdot sujuneet enää niin jouhevasti kuin ennen tuota operaatiota. Tähän tulen myös vaihtamaan öljyt kerran vuodessa,mutta en sillä huuhtelumenetelmällä
Eli kerran vuodessa vaihto öljypohja auki käyttäen ja "välivaihto" tikunreiästä imien se nelisen litraa ja uutta öljyä tilalle. Tällä minun voyagerilla on ajettu 310000km ja alkuperäinen laatikko toimii vielä hyvin eli ilmeisesti huollettu ajallaan
Eli kerran vuodessa vaihto öljypohja auki käyttäen ja "välivaihto" tikunreiästä imien se nelisen litraa ja uutta öljyä tilalle. Tällä minun voyagerilla on ajettu 310000km ja alkuperäinen laatikko toimii vielä hyvin eli ilmeisesti huollettu ajallaan
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa