Voyager 3.3 vetoautona

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Arska39
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 10:18 am

#1

Viesti Kirjoittaja Arska39 »

Morjens
Täällä uus tuleva chryslerin omistaja. Eli hakusessa on -90 luvun lopun/2000 luvun alun voyager vetoautoksi.
3.3 bensaa, automaattina olen katellut, Dieseliä en laita. Millaisia nuo on vaunun vetoautona? Ja mitä kannattaa tsekata kun voyageria menee katsomaan? :roll:
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#2

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Vaunu perässä imi vähintään sen 18L, muuten väkivahva ja mukava vetopeli. Itse tosin jo luovuin vojasta lyhyen toiminta säteen vuoksi johtuen kulutuksesta, tosin veihän tuo menovettä tässä kaupunki ajossakin :o
Arska39
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 10:18 am

#3

Viesti Kirjoittaja Arska39 »

Kulutus tosiaan on tiedossa, nykyinenki auto tykkää kuluttaa reilusti. Mitä tollasen voyagerin ostossa kannattaa ottaa huomioon? Jos täällä on jollain myynnissä niin voisin antaa vaihdossa saman hintaluokan bensa Bmw:n 523IA vm.1996
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#4

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Ei kait noissa suurempia, kattele ruosteet ja öljyvuodot, nuo ne omissa on olleet oireina.
Ripa
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 40
Liittynyt: Su Heinä 03, 2016 5:54 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Viime kesänä ostin -02 uitto voyagerin 3.3 koneella, ei mitään valittamista , bensa maistuu mutta toi mun käy myös etanolilla niin se on halvempaa.
Arska39
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 10:18 am

#6

Viesti Kirjoittaja Arska39 »

Onko ollu vetoautona, automaattilaatikosta vähän varoteltiin että mahtaako kestää. Manuaali ei oo mulla mikään vaihtoehto :D
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Se varoittelu tulee varmaankin siitä, että laatikon saa rikki, jos vetää painavaa perävaunua D-asennossa. Silloin öljy pääsee ylikuumenemaan. Itsellä oli Voyager, jossa oli tehdasasenteinen koukku ja sillioin autossa oli ns 'towing package' -optio,
joka piti sisällään lisäjäähdyttimen vaihteistoöljylle. En kuitenkaan veturina käyttänyt, joten siitä en osaa mitään sanoa.

Kun itse olin Voyageria etsimässä, juuri laatikko nousi tärkeimmäksi tarkastelukohteeksi. Sanottiin ettei pidä ostaa sellaista
autoa, jossa on vetokoukku. Tällöin voi olla varma, ettei laatikkoa ole pilattu väärällä vetämisellä. Aiemmin mainittu
pakko-kolmonen on oikea vaihde painavan perävaunun vetoon. Minun autossa oli vetokoukku, mutta kun aiempia omistajia
oli vain yksi, oli helppo selvittää mitä autolla oli vedetty -> jarrutonta kevytperävaunua, ja sitäkin vain vähän.

Jos suinkin mahdollista, niin laatikon huoltohistoria kannattaisi selvittää. Jos autosta on pidetty hyvää huolta, on öljyt ja
suodatin vaihdettu paljon tiheämmin, kuin huolto-ohjelma edellyttää. 40000km on mielestäni hyvä vaihtoväli. Jos öljy
tuoksuu palaneelle, se on aina paha merkki. Punainen öljy on taas hyvä merkki (Mopar on punaista) sen hetken öljyistä.
Eri asia on sitten se, millaisilla öljyillä aiemminn on ajettu.... Sallittuja öljyjä on muitakin, mutta niiden väristä en tiedä,
kun itse käytin aina Moparia.
Arska39
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 10:18 am

#8

Viesti Kirjoittaja Arska39 »

Pittääpä koittaa olla tarkkana laatikoiden kans kun käy ajamassa ja ihmettelemässä voygereita. :roll:
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#9

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

Oldman kirjoitti: La Joulu 30, 2017 3:54 pm Jos suinkin mahdollista, niin laatikon huoltohistoria kannattaisi selvittää. Jos autosta on pidetty hyvää huolta, on öljyt ja
suodatin vaihdettu paljon tiheämmin, kuin huolto-ohjelma edellyttää. 40000km on mielestäni hyvä vaihtoväli. Jos öljy
tuoksuu palaneelle, se on aina paha merkki. Punainen öljy on taas hyvä merkki (Mopar on punaista) sen hetken öljyistä.
Eri asia on sitten se, millaisilla öljyillä aiemminn on ajettu.... Sallittuja öljyjä on muitakin, mutta niiden väristä en tiedä,
kun itse käytin aina Moparia.
Öljyn väri ei aina kerro onko autoa huollettu oikein vai väärin.
Voyagerin ainakin 2002 korjaamokäsikirjan mukaan väri vaihtuu originaalista ruskeamman suuntaan kun kilsoja tulee.
Oleellista tuolle lootalle on se, että siinä on käytetty ATF4+ öljyjä joko originaalia Moparin öljyä tai tuon speksin täyttävää öljyä, sekä vaihdettu suodatin joka vaihtokerralla. Kirjan mukaan vaihtoväli on 60 tonnia, mutta tiheämpi jos ajellaan pätkäajoa, ihan samoin kuin moottorin öljyissäkin vaihtoväli tiuhenee.
Mun edellinen oli -96 3.3 LE versio aika hyvillä varusteilla ja kone kehräsi kuin kissa ja loota vaihtoi todella nätisti vaihteita.
Nyt on tilalla 2002 versio paskemmilla varusteilla ja kone ei käy läheskään niin tasaisesti vaikka tällä on lähes 100 tonnia vähemmän taulussa.
Masa 58
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Syys 12, 2017 3:18 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3,3 v6
Varustetaso: Se

#10

Viesti Kirjoittaja Masa 58 »

Ripa kirjoitti: La Joulu 30, 2017 12:34 pm Viime kesänä ostin -02 uitto voyagerin 3.3 koneella, ei mitään valittamista , bensa maistuu mutta toi mun käy myös etanolilla niin se on halvempaa.
En nyt halua pelotella,mutta onko ajettu aina etanolilla?
Jos aina tankattu etanolia niin ei huolta,mutta kokemuksesta voin kertoa,että jos enimmäkseen tankattu normibensaa niin etanolin käyttöön siirryttäessä kannattaa jossain vaiheessa käyttää öljypohja auki ja putsata öljysihti tuo etanoli nimittäin irrottaa tehokkaasti karstat koneesta. Oletko laskeskellut kulutusta etanolilla? Edellisessä autossani oli etanolisofta ja kulutus etanolilla n.2l enemmän/100km kuin normibensalla matka-ajossa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa