2.8 CRD -07 sammuu kun kiihdyttää

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
nuottis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 08, 2016 8:53 pm

#1

Viesti Kirjoittaja nuottis »

Ongelmapesän seuraava vaiva:

Kunnolla kun antaa lapikasta, niin auto lähtee kiihtymään, mutta yhtäkkiä kesken kaiken lyö laakista pillit pussiin. Sähköt ei häviä, mutta ikäänkuin polttoaineen syöttö katkeaisi kuin seinään. Sitten kun rullaa tien sivuun ja hädissään starttailee, niin ei lähde käyntiin millään. Sen sijaan pitää laittaa virrat kokonaan pois muutamaksi sekunniksi, niin sitten lähtee normaalisti käyntiin.

Tuo, että vaatii virrat pois hetkeksi on loogista sinänsä eikä mitenkään ihmeellistä. Mutta, että mikä tuon itse ilmiön aiheuttaa?

Onko kellään samanlaista kokemusta? PA-suodatin on vaihdettu joku vuosi sitten. Tätä "vikaa" on ollut muutama kerta satunnaisesti vuosien mittaan, mutta nyt ilmiön saa aikaan toistuvasti. Rauhallisesti ajellen ei kyykkää.
Kimpe
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Kesä 25, 2015 10:11 am

#2

Viesti Kirjoittaja Kimpe »

Heitän villin veikkauksen. Diesel pressure relief valve. Jumissa tai kulunut.
nuottis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 08, 2016 8:53 pm

#3

Viesti Kirjoittaja nuottis »

Hyvä veikkaus, kiitos.

Sen verran nyt googlannut aihetta, että kyseinen vika on ainakin 2.8 CRD:lle hyvin tyypillinen. Ja syitä voi olla ainakin tuo venttiili, paineen anturi TAI pa-suodattimen päällä olevan löpönlämmittimen haljennut kuori --> ilmaa pääsee naftan sekaan ja kiihdyttäessä paineet romahtaa --> tietokone lyö syötön poikki. Ihan hullu systeemi noin äkkiseltään ajateltuna. Just kun oot vetämässä sata lasissa muutamasta hitaammasta autosta ohi, niin auto päättää että meno loppuu nyt kuin seinään.

No, näillä arvauksilla lähdetään paikallistamaan nyt ensi alkuun häikkää.

EDIT: Tuossa lähellä on sopiva hiljainen jyrkkä ylämäki, jossa kävin vielä testaamassa niin että saa kunnolla koneelle kuormaa.. Ja sain auton sammumaan joka kerta.
nuottis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 08, 2016 8:53 pm

#4

Viesti Kirjoittaja nuottis »

Polttoainefiltterin päällä olevan pa-lämmittimen liitin on sen näköinen että kuumana on käyty ja liittimen sisällä oli polttoainetta.. Eli vuotaa tuosta liittimestä ilmaa polttoaineen sekaan --> kiihdyttäessä liikaa ilmaa löpön seassa --> pa-paine tipahtaa reilillä --> paine-anturi reagoi --> meno lakkaa siihen.

Klassikko vika. Google täynnä näitä tapauksia.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa