Vilkkuvat mittarinvalot/ajovalot

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Axu78
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: La Syys 27, 2014 8:26 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: Limited

#1

Viesti Kirjoittaja Axu78 »

Vanhalla foorumilla oli asiasta jo juttua.
Eli mistä johtuu? Oli mainita että johtuisi laturista.
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#2

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Mulla oli sebringissä maadoituspiuhat hapettunu ja löysällä, värisi kaikki valot kun moottori oli käynnissä. Korjaantui kun putsattiin liitokset
2.4 L 2005 Sebring
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Vaihdoin uuden akun ja vlkutus katosi lähes kokonaan, vilkutus on niin pientä, ettei aina sitä tunnista. Siis vanha akku oli kuolemassa.
Pasti
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:40 am
Merkki: Mopar

#4

Viesti Kirjoittaja Pasti »

Onko mulla samaa ongelmaa kun joka kerta kun jäähdyttimen flekti menee päälle niin ajovalot himmenee lähes sammuksiin asti? Ajattelin aluksi että se on vain ominaisuus mutta onko akku kuitenkin tulossa tiensä päähän...
GMC Suburban 6.5TD -95
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Voihan se olla aukun huonouttakin, mutta oletko puhdistanut akun navat ja kaapelikengät? Siis kaapelikengät irti ja niiden tarkka puhdistus, katsominen ei riitä.
Onko akku täysvarauksessa, lyhyessä "kaupunkiajossa" akku ei ehdi latautua täyteen, vaan saattaa purkautua vähitellen.
jessenic
Jäsen
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:01 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: A4 LX

#6

Viesti Kirjoittaja jessenic »

Pasti kirjoitti:Onko mulla samaa ongelmaa kun joka kerta kun jäähdyttimen flekti menee päälle niin ajovalot himmenee lähes sammuksiin asti? Ajattelin aluksi että se on vain ominaisuus mutta onko akku kuitenkin tulossa tiensä päähän...
Itse tarkistaisin ajovalojen maadoituksen. Sen huonous selittäisi tuon varsinkin jos flekti on samasta kohdasta maadoitettu.
2gn Neon vm. 2000 SE ja 2004 LX autom.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Silversebring kirjoitti:Puhdistin akunnavat ja kaapelikengät. Akku on 2vuotta vanha ja ainakin kuormitusmittarin mukaan vielä OK. Putsasin myös akkukotelon alla olevan maadoitusliittimen ja lisäsin laturin kiinnityspultista oikeanpuoleisen iskarikotelon syrjässä olevaan ruuviin ylimääräisen maadoituspiuhan. Silti vielä ajovalot "väreilee". Laturi on vuoden ikäinen ja latausjännite on OK. Onko ajovalojen maadoitusta vielä jossakin erikseen? poistin molemmat umpiot ja ei ainakaan niiden lähellä ollut mitään maadoituksia.
Minun manuaalini ( 2003) kertoo, että valojen moduli on maadoitettu -(G300 ) vasen B pilari( lattian ja pilarin kulma).
Siis kaaviossa valot on maadoitettu moduulin kautta. Moduuli on siellä kohuoneessa akun vieressä.

Valokytkin, ( joka on siellä ohjaamossa, ohjauspyörän vasemmalla puolella) on maadoitettu ( G200 ) mitt. paneelin oikea puoli, siis siellä hanskalokeron takana.
Siis on kaksi erillistä maadoitusta G300 ja G200 jotka ovat edellä mainituissa paikoissa.

Kuva
Viimeksi muokannut Gmies, Su Marras 30, 2014 5:26 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa