Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#71

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Mulla ei ollut valonsäätimienkään takana polttimon polttimoa.
Ostin Motonetista 2 pakettia/4kpl T-1/4NW kantaisia 1,4W polttimoita.
Laitettu paikalleen mutta ei vielä säätöpaneelia autoon. Kolmehan noita tarvitaan.

Huomasin juuri että nämä ovat 14 volttisia... :?
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#72

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

^Todetaanpa tässä nyt sitten ettei nämä kyllä ainakaan ohjaamoon loista mitään tuolta valosäätimien sisältä.
HRQ F4.8-POLTTIMOPARI 14V/1,4W
43-2639 Motonetistä.
:?: :? :?:
Birchshell
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 7:58 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: Touring SE

#73

Viesti Kirjoittaja Birchshell »

Mulla on edessä lämppäriin polttimoiden juottaminen, koska siinä palaa vain määrän ja suunnan merkkirinkulat, ja kyseessä on 2005 2-alueisella automaatti-ilmastoinnilla oleva värkki. Pitäisikö ratissa olevien cruise-näppäinten olla valaistuja SE-mallissa? Ne ovat pimeät, niinkuin on valonsäädinkin. Muuten nyt mittarivalot ja stereonvalot pyyhkijävaloineen toimii kyllä.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#74

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Ei ole rattinapeissa valoja eikä valon säätimessä.
Valon säätimeen saat kyllä jos rakennat, sieltä löytyy paikka tälle valmiina. Vedät vain piuhan kiinni
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Birchshell
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 7:58 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: Touring SE

#75

Viesti Kirjoittaja Birchshell »

Ok, kiitos tiedosta. Jos jaksat, niin vähän lisäinfoa siitä että minkä piuha, mistä ja minne valonsäätimien suhteen...?
=)
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#76

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Tuossa 03 voyagerissa ainakin mikä minulla on löytyy valokatkaisijan takaa paikka polttimolle, piuhaa sinne liittimelle ei tule.
En ole vielä perehtynyt että mistä saisi parhaiten..

Eipä tuo ole häirinnyt kun olen testerillä asetukset laittanut niin että aina on valot päällä kun auto käynnissä...
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#77

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Iso 4:n lähestyy. Eli autolla kelattu 396 000km.

Mitään ihmeellistä raportoitavaa ei ole tekniikan suhteen. Ilmastointi edelleen korjaamatta.
Lähipäivinä taas laatikko pohjasta auki, uusi filtteri ja nelisen litraa Mag+4:sta sisään.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#78

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Katsastettu. Katsastusmies kehui yleistä olemusta ja kuntoa.
Ja hylky tuli epätasaisesta seisontajarrusta...

Joka vähän oli odotettavissa kun en ole ehtinyt mitään sille tekemään.
Viime vuonnahan jäi kiinni myös samasta, eikä ihme kun kaikki osat vaijerista taakse päin olivat ihan lopussa.
Uusin sitten (melkein) kaiken ja nippa nappa meni läpi.
Ongelma oli ettei asennussarjoissa ollut mukana käsijarrun säätöpyöriä eikä palautusjousia. :x
Mikä asennussarja se semmoinen on?!!! Meni kuitenkin läpi silloin ja nyt kai pitäisi nuo pari puuttuvaa
osaa aivan ruosteisten tilalle löytää niin olisi jotain toivoa saada asetettua kohdalleen.
Säätö kun sisäpuolelta akselia vasten on semmoista kun se on ja kun ei näe mitä on tekemässä ja osat ruosteessa ja jumissa siis.

Niillä taitaa verstailla olla joku erikoistyökalu tätä varten, vai?

(Melkein voisi luulla että monissa autoissa on hyvinkin samalaiset nuo käsijarrun säätö pyörät, kokeiliskohan...?)
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#79

Viesti Kirjoittaja masiina »

Kyllä on itsekin saannut käppärin kanssa painia. Mä olen taivuttanut talttapää ruuvarin sopivalle mutkalle, sillai et ruuvarin loppuosasta muutama sentti on lähes 90 asteen kulmassa. Silleen saa suht kivuttomasti pyöritettyä. Mulla vielä kaiken lisäksi ruoste hapertanut jarrukilpeä sen verran että alkuperäinen reikä kului ihan horoksi. Porasin sitten vastapuolelle uuden tuoreen reiän ja heitin tähtipyörän "ympäri". Nyt kiristys on helpompaa kun se tapahtuu "ylhäältä alaspäin", saa enemmän tukea reiän yläreunasta. Jos linkut on kulunut, ei mikään auta, pomppaa kenkien yli ja liikerata on liian pitkä. Mulla tuli aikanaan hylky kun poljin meni lattiaan, kokeilin kaikki mahd. keinot polkimen vaihtoa myöden. Kuluneet linkut oli syynä. lähes 60e joutui noista pellinpalasista pulittamaan enkä suomesta löytänyt niitä mistään.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#80

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Säätöpyörät hommattu, Mutta nyt vasen seisontajarru jää lepäämään päälle. Onhan se jo yli vuoden oireillut. Etupätkä vaijeriakin on nyt uusi, 195cm tässä Granin S&G mallissa. Laitto polkimelle sujui paremmin kuin osasin odottaa. Se purkutyö sen polkimen esiin saamiseksi ja siihen yläruuviin varsinkin käsiksi pääseminen on kyllä ensikertalaiselle melkoisen opettavaista, asentoja myöten. Toisella kerralla (jota ei toivottavasti tule) homma käykin sitten 1/3 aikaan. Siitä etukaapelista jatkuu n. 245 cm oikea kaapeli ja ehkä n. 125cm vasen. US Partsin asennussasarjassa oli jostain syystä sentin liian lyhkäiset kenkien keskipinnit, tulivat jousisarjan mukana. Siis ne jousella jarrukilpeen kiinnittyvät. Käytin vanhoja viime vuonna ostetun toiasen asennussarjan kanssa tulleita. Taisi olla Motonetista(?).

Nyt pitäisi löytää ne kaapaelin linkut jostain kohtuu hintaan. US Partsin 100€ ei ole ainakaan mulle semmoinen. Tästä tuolla muualla jo mainitsinkin.Hieman hankalaa tuntuu olevan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija