Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#51

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Motonetista:

BAHCO BS52 TYÖKALUSARJA SISEMMÄLLE RAIDETANGON PÄÄLLE 70-00109 199,00€

Hmmm... Olisikohan taas aika väsätä ¨omatekele¨?
Toki kalliimpiakin sarjoja löytyy maailmalta ja voihan tuo lähteä ihan rannevoimalla... :twisted:
Ei kai sentään?
pepem
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Elo 08, 2016 3:45 pm

#52

Viesti Kirjoittaja pepem »

Mulla lähti ihan putkitongeilla.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#53

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ostin työkalun 130-140€ kun ei ollut ylimääräistä aikaa arpoa irtoaako vai ei. Raidetangon koko tässä tapauksessa 35mm.

Tuleeko mulle hätäilijän maine jos vaihdan vielä tänä kesänä tällaiset käsijarrukengät ja sylinterit taakse?
Mikään ei vuoda ja tuota painepintaakin on vielä...

Kuva

Kuva

Kuva

Käyttöjarruthan olivat ihan priimakunnossa, käsijarrussa oli 73% eroa. Lukittui kyllä.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#54

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tein myös pienen laatikkoöljynvaihdon; imin käsipumpulla yläkautta 3,5 litraa öljyä ulos ja laitoin uutta tilalle.
Viime kesänähän otin pannun auki ja laitoin suodattimen kanssa. Syksymmällä sitten uudestaan filtterin kanssa.
Näin meinaan myös jatkaa eli vaihdan osan 6-8kk välein ja n. 13-15 kuukauden tai n.15 000km välein sitten suodattimen kanssa.
Ei mulle kai tule kuin semmoinen 12-15 000km vuodessa tälle laitteelle. Että siitäkin vähän riippuu.

Vielä en ole ottanut jakopäätä auki että näkisi, ehkä, onko tuo remmi sen näköinen että se on vaihdettu syksyllä 2015 n. 357tkm kohdilla.
Myyntikunnostuksen nimellä on merkintä papereissa ja maininta asiasta. Apulaiteremmistä ei mitään erikseen.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#55

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

No nyt on piru merrassa.

Laitoin uudet satulat jne taakse, niissä ei mitään... Kuumenivat takana ajossa vanha/uusi yhdistelmä. Vanhat satulat ja uudet levyt ja palat ovat kuuma yhdistelmä. :mrgreen:
Kävin koeajelulla ja sanoin siinä kaverille joka oli mukana että nyt on sitten jarrut tip top ja jos jotain jostain hajoaa niin se on sitten tosi yllättävää tai tosi kallista. Tai molempia...

Pihaan palatessa alkoikin tapahtumaan. Vaihde päällä kuului jotain ylimääräistä ääntä, vapaalla tai P-asennossa ei.
Sammutin auton ja avasin konepellin. Laturin alapuolelta nousi vaalea savua. Hieman kitkerän hajuista.
Ei liene öljy, jarruneste, sähköpalo tai jäähdytinneste syynä...? Aluksi katsoin että laturi sauhuaa muttei se siitä tullut.

Nyt tarvitaankin pikaista apua (oli tarkoitus lähteä huomenna 150km päähän vierailulle, ei onnistune).
Voisiko olla ilmastointiin liittyvää? Kompressori? Tänään huomasin kun osia ajoin hakemaan ettei oikein jaksanut puhkua kylmää. Oli jo viime kesänä vajaata toiminta.

Kotiparkkiin ajaessa reunakiven kohdalla tärähtäessä alkoikin sitten kovempi rutina. Savua ei enää näkynyt. Hetken kävi nokka-akseli ja sen suunnan kilkkeet mielessä, mutta
ääni ei muutu kaasulla. Toinen vaihtoehto, jota tässä iltarukouksissa tulen pyytämään, olisi tuo hajonnut pohjamuovi moottorin alla. Mähän laitoin sinne ennen talvea kokonaisen
kaukalomaton päällimäiseksi puuttuvan palan kohdalle. On meinaan viime viikkoina osunut töyssyihin jostain syystä. Olisiko elänyt ja hiertyisi vaikka johonkin hihnapyörään.
No, tämä pitää huomenna selvittää eli ottaa pohjaplexit pois ja katsoa mitä löytyy. Laatikko on koko ajan ja aina toiminut normaalisti, ei liene sieltäkään savu lähtöisin.
Myöskään mitään läikkiä auton alla ei ole esiintynyt, jättäkö edes ilmastointi muuta kuin kondenssivettä asfalttiin vaikka hajoaisi?

Mutta nyt siis ennen kaikkea onko kokemuksia ilmastointiin liittyvistä hajoamisista ja hajuista? Tai tietääkö joku miltä kitkaa ottava kuminen kaukalomatto haisee....?
Tämä ei ainakaan perinteiseltä kumipalolta haissut. Oli pikemminkin... No tuli semmoinen paha myrkkymarja mieleen...
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#56

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ja ilmastointi ei ollut päällä ongelman alkaessa eikä oireiden pahetessa.
Eli auttaneeko ilmastoinnin sulakkeen tai releen poisto ollenkaan.
Se nähdään huomenna.

Kaikki apu tervetullutta.
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#57

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Sähköpalon haistaa, niin kuin sulanneen kuminkin. Hihna käryää ?
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#58

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Oliko ilman ohjaus edes vähän tuulilasille? Jos oli, ilmastointi on päällä, vaikkei napista
olisikaan -> kompura entinen ja magneettikytkin luistaa.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#59

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Kompuran päästä ruuvi lentänyt v#####n.
Levy roikkunut 30km mukana ja lukkorengas ja muut oksentumassa pihalle.
Joku musta muovirengas läpimitaltaan n. 12cm on kuin ydintuhon jäljiltä ja kolmessa osassa.
Laitoin koneruuvin ja prikan. On nyt pysynyt 30km paikallaan.
Toivottavasti pysyy kireässä vaikka mistään ei oikein saa pidettyä vastaan kun ruuvaa paikalleen.
Savu ilmeisesti jonkinlaista laakeripaloa. Ei ole enää tullut.

Pohjapleksi pois, sisälokari pois, sivupleksi pois....
Kaiken kivan lisäksi tuota apuhihnaa ei ole näköjään vaihdettu nokkahihnan vaihdon yhteydessä.
Ohjauspumpun pikkuhihna näytti hyvältä.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#60

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Nyt pitäisi sitten mittailla ja hommata väliaikainen kompuranohitushihna ja laittaa täysimittaisen paikalle.
Olen vakaasti sitä mieltä että onnistuu. Tuskin ihan lähiviikkoina alan mitään ilmastoinnille tekemään.
Ei sitä kyllä voi pitää mukanakaan pyörimässä. Jääköön ripustuksiinsa odottamaan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 16 vierailijaa