p0340 ja kampi- sekä nokka-akselin asentoanturit

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Korpinaru
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 9:45 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.7
Varustetaso: Touring

#1

Viesti Kirjoittaja Korpinaru »

Onko kenelläkään kokemusta ko. vikakoodin metsästämisestä sekä korjaamisesta?
Itsellä kaikki alkoi jo kesällä, kun välillä kiihdytyksissä sebu heitti virrat pois ja sen jälkeen ilmoitti, että nokka-akselin asennossa jotain vikaa.
Vaihdoin anturin, ja homma korjaantui. Ainakin hetkeksi. Suunnilleen viikon sisällä alkoi uusi ongelma, eli kylmänä käynnistettäessä ei lähtenyt kunnolla käyntiin ja kun lähti, rajoitti kierrokset n. 2 000.
Vikakoodiksi selvisi tällä kertaa p0340 ja kampiakselin asentotunnistin.
Nyt on sekin anturi vaihdettu ja edelleen kylmänä käynnistettäessä ei lähde kun hetken sahaamisella ja lykkää tuota koodia. Mielenkiintoisen tästä tekee se, että lämpimänä toimii täysin normaalisti. Eli suunnilleen plussakeleillä lähtenyt hyvin käyntiin, tai pienen ajolenkin jälkeen. Joskus kun on tullut päivän aikana ajettua paljon, on koko koodi kuittaantunut itsekseen usean käynnistyksen jälkeen.

Voiko vikaa siis olla edelleen antureissa vai onko kyseessä johdotukset ym. niinkuin vikakoodi antaa ymmärtää? Johdot ja liittimet on oletettavasti käyty läpi aina antureiden vaihdon yhteydessä.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa