KOLINA TAKAA SEBRING

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#1

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Alkoi kuulua kolinaa takaa ja vaihdoin molemmat iskarien yläpäät eli jousikupit.Olivat aika haperot mutta kolina jäi silti.
Nyt selvisi syy eli takaripustuksen pallonivel väljä.Onko kukaan vaihtanut osaa vai pitääkö vaihtaa koko ylätukivarsi?
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#2

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Just vaihdatin omaani yläpuoliset pallonivelet eteen. Ja ainakin etupuolen vastaavassa tilanteessa oli korjaamon mukaan helpompaa vaihtaa koko tukivarsi kuin ruveta ähräämään palloniveltä tukivarresta irti ja laittaa uutta niveltä tilalle vanhaan tukivarteen. Siitäkin huolimatta, ettätukivarren irrottaminen edestä vaatii koko iskaritolpan irrottamista kun ei muuten mahdu. Liekö takana sama homma?

Rockautosta tilasin osat ja koko tukivarsi pallonivelineen oli vain noin kympin kalliimpi kuin pelkkä pallonivel, joten siinäkin mielessä oli kannattavaa vaihtaa samalla koko roska.

Samaan pakettiin otin myös myös raidetangon päät ja koiranluut eteen. Loppui etupään kolinat siihen :)
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#3

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Mulla vaihdettiin pajalla ja kesti 4 tuntia ja osat alvadista kympin puoli. Helpon näköinen homma, mutta tiukkaa on.
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#4

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

karpaasi kirjoitti:Mulla vaihdettiin pajalla ja kesti 4 tuntia ja osat alvadista kympin puoli. Helpon näköinen homma, mutta tiukkaa on.
Onko muistikuvaa mikä oli koodi nivelllä?
Oliko 93-17346 vai AMGK7346 , näkyy olevan montaa hintaa.
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#5

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

En muista kyllä, mutta osa on sama eteen ja taakse. Älä ota halvinta, kun se asennuksen työläys voi johtua siitä osastakin ja toinen merkki voi sujahtaa paikalleen heittämällä. Mun osat maksoi muistaakseni 10,16. Tieto lytyy tuosta sebustani turinaa ketjusa.
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#6

Viesti Kirjoittaja Coco »

Palloniveliä laitellessa pätee sama kuin laakereissakin, eli nivel pakastimeen yöksi, ja tukivarteen lämpöä asennusvaiheessa, niin tulee lämpölaajeneminen avuksi. ;)
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#7

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Coco kirjoitti:Palloniveliä laitellessa pätee sama kuin laakereissakin, eli nivel pakastimeen yöksi, ja tukivarteen lämpöä asennusvaiheessa, niin tulee lämpölaajeneminen avuksi. ;)
Kaljat jääkaappiin :)
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#8

Viesti Kirjoittaja Coco »

^Tuokin on hyvä muistaa ajoissa. :lol:
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#9

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Pallonivel vaihdettu ja aikaa meni 3 tuntia (Yli viikko meni kun postin kulku Suomessa kesti ja kesti...).
1h meni ulos/sisäänasennus työkalua tehdessä muuten ei paha homma.
Nyt vielä kun muistaa oluet kylmästä ottaa :D
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#10

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Niin se vaihdettu pallonivel on tyyppiä RTS n:ro 9317346 ja maksoi 10€.(Saa nähdä kestääkö yli vuoden??)
Irroitukseen "vestiraudat" 2kpl ja vaarnaruuvit M16 2kpl sekä holkki jossa reikä Ø43mm syvyys 40mm.
Sitten vain raakaa voimaa ja irti lähtee.Takaisin laitto helpompi kun jäädyttää niveltä niinkuin jo aiemmin neuvoittiin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa