Öljyä EGR-putken liitoksesta imusarjaan
#1
2.8 CRD on alkanut tiputteleen moottoriöljyä starttimoottorin päälle liitoksesta, jossa EGR putki liittyy imusarjaan. Tuleekohan öljy EGR venttiililtä, vai tuleeko turbolta? Turbon putken liitokset näyttää kyllä kaikki öljyisiltä, joskaan eivät tiputtele. Venttiilikopasta ilmansuodattimen ja turbon väliin liittyvä huohotinputki on myös öljystä kostea liitoksistaan.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#2
Tosa yksi tuttu asentajayrittäjä on nähny miltei kaikkien uudempien dieselturbojen vuotavan öljyään turbon tienoilta, sama on mullakin tuossa vitoskopassa. Turbotukku vai mikä lie sano heti että voi olla pian turbo kaput, no siitä on nyt sellaset 20 tuhatta kilometriä. Ja syöhän nää uudemmat kuulemma muutenkin öljyä vanhoja enemmän, onko se sitten sitä päästöhommaa vaiko mitä.
Mulla oli yhdessä vaiheessa se turbon imukaulan muoviputki miltei irti juuresta, tiedä sitten kauanko on ollut noin ja paljonko pashaa on suodatuksen ohi mennyt.. nyt on jotakuinkin paikallaan mutta mitään lukitusta en siihen löytänyt.
Mutta lähtisin ehkä purkamaan sen egr:n ja kattoa kuinka paljon tavaraa on kertynyt, eihä sitä tiedä vaikka turbo lykkäis liikaa öljyä. Se sama homma on mullakin tiedossa.
Mulla oli yhdessä vaiheessa se turbon imukaulan muoviputki miltei irti juuresta, tiedä sitten kauanko on ollut noin ja paljonko pashaa on suodatuksen ohi mennyt.. nyt on jotakuinkin paikallaan mutta mitään lukitusta en siihen löytänyt.
Mutta lähtisin ehkä purkamaan sen egr:n ja kattoa kuinka paljon tavaraa on kertynyt, eihä sitä tiedä vaikka turbo lykkäis liikaa öljyä. Se sama homma on mullakin tiedossa.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
#3
Ihan normaali homma, minun edellisessä 2,8 crd piti turbon seutua kosteana ja sen jälkeen autolla on ajettu 200 000km, yhteensä yli 500 000km ja tässä V- koppaisessa ihan sama homma (300 000km) pelittää täysin normaalisti. Ota egr- venttiili irti ja putsaa se bräkliinerillä ja ei kun kovaa menoa!
#4
Kiitos rohkaisevista sanoista. Käynnissä ja kulkemisessa ei ole mitään vikaa, eikä pakokaasu haise öljynkärylle paikallaan kaasutellessa. Öljynkulutus ei tunnu lisääntyneen. Starttimoottori ei varmastikaan pidä päälletulevasta öljystä, sille pitänee tehdä nopeasti jotain. Auto on 2005 vuodelta, ja kilometrejä 330000.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija