GV/Voyager 2001-07 8- paikkaiseksi?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#11

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

Oiotaampas hieman infoa täältä.
Matkustaja painaa 68 kiloa ja hänelle on laskettu matkatavaraksi 7 kiloa, kokonaispaino 75 kiloa per nuppi. (koskee vain henkilöautoja)
Auton omamassaan kuuluu kuljettaja 1995 rekisteröidyistä autoista lähtien.

Jos diissel-voyagerin rekkaa pakuksi, niin 68kg sääntö pätee laskettaessa henkilömäärää. Kuroman osuus pitää olla yli puolet auton kantavuudesta.
En tiedä diisselin massoja, mutta veikkaan että sen saa rekattua 1+3 pakuksi, eikä tarvii edes väliseinää asentaa kun on pikakiinnitteiset penkit.
Säästyis käyttömaksuissa pitkä penni, jos ei tarvii kuin neljälle paikat. ;)
Kentala
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 7:22 pm

#12

Viesti Kirjoittaja Kentala »

Pensamallin 2001-2005 (ennen StownGo:ta) saa heittämällä rekattua 8-paikkaiseksi, kunhan omapaino- ja kokonaispainoero on riittävän iso. Dieseliä ei saa.
Allekirjaijoittaneella on vm 2003 8-paikkainen GV.
jari69
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:00 am
Merkki: Dodge
Malli: Grand Caravan
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: Sport FlexFuel

#13

Viesti Kirjoittaja jari69 »

Ei saa enää... Ostin 6 paikkaisen Limited variaation, ja sen sain 7 paikkaiseksi mutta en 8....

Syynä on valmistajan ilmoittama mallin maksimi henkilömäärä, joka omassa vm2003 mallissa on siis 7.

Noita on joskus onnistuttu 8 rekattu, mutta ei siis enää onnistu. Ja konttorilla siis asioin marraskuussa 2020.

MUTTA, mites mahtaa virkavalta tienpäällä suhtautua jos reissussa on 8 matkustajaa autossa ja kaikki 3pistevöillä kiinni? Onko kokemuksia kellään??🤔
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#14

Viesti Kirjoittaja korgie »

Virkavalta voi suhtautua hyvin tympeästi, jos sattuvat hoksaamaan että autossa on enempi istuinpaikkoja ja matkustajia, kuin mitä rekisteröintitietojen mukaan pitäisi olla. Voi olla että tulee sakot + yks ukko kävelemään + määrätään auto näytettäväksi katsastusasemalla ylimääräinen istuin poistettuna.

Ikävämpi yllätys voi olla se, miten vakuutusyhtiö suhtautuu henkilövahinkoihin siinä tilanteessa, jos autossa on ollut matkustaja paikalla jota virallisesti ei ole olemassakaan.
Ryskä2004
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2021 7:20 pm

#15

Viesti Kirjoittaja Ryskä2004 »

Itsell ongelma muuttaa 6 paikkasesta 7h katsuri oli aikas nenäkkäällä päällä homma hyyty siihen ...
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#16

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

Tuskin tuo on ongelma varsinkaan jos keskimmäiset penkit on kippaavaa mallia.
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#17

Viesti Kirjoittaja korgie »

Subbe99 kirjoitti: La Tammi 09, 2021 5:42 pm Tuskin tuo on ongelma varsinkaan jos keskimmäiset penkit on kippaavaa mallia.
Ei se välttämättä tässä nykyajan EU-sääntöviidakossa ole ihan niin helppoa. Haluaisinpa nähdä yhdenkin, joka on onnistuneesti ihan tässä viime vuosina saanut muutoskatsastettua. Voi olla että riippuu vuosimallistakin - jos ei kyseistä vuosimallia ole tyyppihyväksytty 8-paikkaisena niin voi olla vaikeaa. Jos joutuu rakentamaan uusia kiinnityspisteitä istuimille ja turvavöille, täytyy voida osoittaa että kiinnityspisteiden lujuusvaatimukset täyttyy.

Ja se kantavuus, kuten todettua, varsinkin diesel-malleissa tulee äkkiä kilot vastaan. Omassa -06 GV:ssä kantavuus 480 kiloa, joka riittää 1+6 matkustajapaikoille, mutta ei riittäisi enää 1+7:lle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija