Sivu 1/2

#1

Lähetetty: Ti Elo 15, 2017 7:52 pm
Kirjoittaja Mattipa
Vuosimallien 1996-2001 Voyagerin pystyy helposti muuttamaan 7-->8- paikkaiseksi mutta onnistuuko sama kahdessa seuraavassa vuosikerrassa?? Eli käykö 2001-07 mallisessa takimmainen "sohva" keskelle liukuovien kohdalle tai saako keskelle kiinnitettyä kolme erillisistuinta? Todellakin tarve on nimenomaan kahdeksalle jakkaralle ja kyseinen automalli hankinnassa. Jos em. visio ei onnistu uudemmassa mallissa niin täytyy "tyytyä" vanhempaan..

#2

Lähetetty: Ti Elo 15, 2017 7:59 pm
Kirjoittaja Taavi
Sohvan pystyy laittaan keskelle.

#3

Lähetetty: Ke Elo 16, 2017 8:20 am
Kirjoittaja are_81
Varmaan käytännössä onnistuu, mutta mielestäni tuota ei ole oikein mitään mahdollisuutta saada rekisteriotteelle.

Sellainen mutu, että kantavuuden puitteissa ei se kahdeksas henkilö autoon mahdu painot oikein laskettuna. Tiedän että on saatu jossain otteelle asti, mutta vaatinee enemmän tai vähemmän huolimattomuutta katsurilta. Varmaksi en sano, mutta konttorilla tuo selvinnee.


Muokkaus:
Kannattaa varmaan kysäistä konttorilta mitä vaatimuksia asialle on. Nopealla googlailulla löytyi ainakin 2.5l dieselille omamassa 1995kg ja kokonaismassa 2600kg. Erotusta 605kg. Kuljettaja lasketaan omamassaan, joten matkustajat tavaroineen syövät tuosta 7 * 75kg = 525kg -> Rekisteröinti saattaisi vaikka onnistua. Kannattaa kysäistä konttorilta paljonko vaativat kantavuutta ja autokaupoilla varmistaa että se löytyy, sillä nuo painot tosiaan vain dieselille ja voivat olla väärin, kun eivät merkin "virallisilta sivuilta".

Selkänoja kippaa sohvassa ja lisäksi siinä on syvyyssäätö, eli sen puolestakin voisi takapenkkejä onnistua käyttämään. Tosin GV-mallia ehdottaisin, jos penkkejä sen 8 tarvitsee.

Takasohva sopii joka tapauksessa etukiinnikkeisiin ja tuonhan voit testata vaikka autokaupoilla. Toisen takasohvan toki tarvitset. Irtoistuimia keskelle ei saa kolmea (stow & go -versioista ei allekirjoittaneella tietoa).

#4

Lähetetty: Ke Elo 16, 2017 2:35 pm
Kirjoittaja juss
8 paikkaisia on (ainakin 96-00) ja noissa on kaikki erillisistuimet, eli vaati erilaisen pohjan ja penkit...

#5

Lähetetty: Ke Elo 16, 2017 5:24 pm
Kirjoittaja are_81
Lueskelin vielä 2004 mallin Lontoonkielisestä manuaalista seuraavaa:

Rear Bench Seating Flexibility
The 3– passenger bench seat may be adjusted to any of 3 positions on its tracks while installed in the vehicle. The bench seat may also be moved to the second seating position or removed from the vehicle. The middle quad seats are removed from the vehicle. The 3– passenger bench seat can be installed in either the second or third row.

Eli tuonkin mukaan kolmen hengen sohvapenkin saa kyllä eturiviin. Se mahtuuko sen taakse kulkemaan mitenkään järkevästi toiselle sohvalle ja saako sen merkattua otteeseen on vähän arvoitus ainakin itselle. Jonnekin liikkeeseen testailemaan tai auto koeajolle.

Muokkaillaan vielä:
Tuolla on Nettiautossa myynnissa RG-koppainen GV, jossa on myyntikuvissa sohva toisessa rivissä. Irtopenkit irrallaan kontissa. Tuosta saa myös vähän vinkkiä siitä paljonko tilaa jaa kömpiä takimmaiseen riviin (sohvan selkänoja kaatuu ja sohva liukuu). En ole varma kuinka eteen tai taakse sohva on tuossa säädetty. Ainakin tuo penkkijärjestely on siis tehtävissä. Katsurilta kyselemään onnistuuko muuten.

#6

Lähetetty: To Elo 17, 2017 10:03 am
Kirjoittaja Mattipa
Ohhoh, tännehän on tullut paljon hyödyllistä asiaa. Kiitos kaikille vaivannäkijöille!! Lisään tähän ketjuun tietoa kun/jos sopiva hyrsleri löytyy, toiveena on nelivetomalli eli niitä ei ole tarjolla jonoksi asti.

#7

Lähetetty: Pe Elo 18, 2017 11:02 am
Kirjoittaja are_81
Otetaas vähän takaisin päin.

Omassa 2005 2,5l crdissä otteeseen merkattu omamassa on 2115kg ja kokonaismassa 2625kg. Kantavuudeksi jää 510kg. Tuon kun jakaa 75kg:lla saa tulokseksi 6,8. Ei siis ainakaan dieselissä riitä suoraan kantavuus rekisteröidä kahdeksalle. Tosin ei jää uupumaan kuin 15kg, mutta sohva painanee aika lailla saman kuin 2 irtopenkkiä. Nelikkotekniikka tuo painoa lisää, mutta toisaalta nelikot taitavat olla aina bensakoneella, joka puolestaan on kevyempi.

Tuo 15kg heitto on kyllä niin pieni että itse yrittäisin hakea vaa'alta todellisen omapainon, jos tarve olisi, sillä yleensä otteen omamassa on tarkkuudeltaan sinne päin.

Autokaupoille konttorin kautta ja sitten painoja ynnäilemään.

#8

Lähetetty: Ke Elo 23, 2017 9:03 am
Kirjoittaja joksa

#9

Lähetetty: To Elo 24, 2017 9:42 am
Kirjoittaja are_81
Periaatteessahan tuon linkin auton ei pitäisi noilla massoilla 1985kg ja 2500kg taipua kahdeksalle. Massat varmaan väärin (Nettiauto taitaa hakea malleittain jostain kannasta, jossa tiedot vähän sinnepäin) tai sitten katsurille sattunut kämmi. Tiedän kyllä tuttavapiiristäkin että noita on saatu rekisteriin.

#10

Lähetetty: To Elo 24, 2017 8:00 pm
Kirjoittaja Oldman
joksa kirjoitti:Tuommoinenkin löytyi: https://m.nettiauto.com/chrysler/voyage ... AdCount=19
Kurkkasin Trafin tietoja ko autosta ja siellä maininta: "Istumapaikkoja 7".
Autoon on siis vain vaihdettu kapteenin penkit sohvaksi, mutta katsastettu sitä ei ole
8:lle. Ilmouituksessakin manitaan vain, että paikat ja vyöt on 8:lle.