GV/Voyager 2001-07 8- paikkaiseksi?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Mattipa
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Elo 15, 2017 7:44 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Mattipa »

Vuosimallien 1996-2001 Voyagerin pystyy helposti muuttamaan 7-->8- paikkaiseksi mutta onnistuuko sama kahdessa seuraavassa vuosikerrassa?? Eli käykö 2001-07 mallisessa takimmainen "sohva" keskelle liukuovien kohdalle tai saako keskelle kiinnitettyä kolme erillisistuinta? Todellakin tarve on nimenomaan kahdeksalle jakkaralle ja kyseinen automalli hankinnassa. Jos em. visio ei onnistu uudemmassa mallissa niin täytyy "tyytyä" vanhempaan..
Taavi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2014 5:29 am
Merkki: chrysler
Malli: town & country
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: touring

#2

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Sohvan pystyy laittaan keskelle.
are_81
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:40 pm

#3

Viesti Kirjoittaja are_81 »

Varmaan käytännössä onnistuu, mutta mielestäni tuota ei ole oikein mitään mahdollisuutta saada rekisteriotteelle.

Sellainen mutu, että kantavuuden puitteissa ei se kahdeksas henkilö autoon mahdu painot oikein laskettuna. Tiedän että on saatu jossain otteelle asti, mutta vaatinee enemmän tai vähemmän huolimattomuutta katsurilta. Varmaksi en sano, mutta konttorilla tuo selvinnee.


Muokkaus:
Kannattaa varmaan kysäistä konttorilta mitä vaatimuksia asialle on. Nopealla googlailulla löytyi ainakin 2.5l dieselille omamassa 1995kg ja kokonaismassa 2600kg. Erotusta 605kg. Kuljettaja lasketaan omamassaan, joten matkustajat tavaroineen syövät tuosta 7 * 75kg = 525kg -> Rekisteröinti saattaisi vaikka onnistua. Kannattaa kysäistä konttorilta paljonko vaativat kantavuutta ja autokaupoilla varmistaa että se löytyy, sillä nuo painot tosiaan vain dieselille ja voivat olla väärin, kun eivät merkin "virallisilta sivuilta".

Selkänoja kippaa sohvassa ja lisäksi siinä on syvyyssäätö, eli sen puolestakin voisi takapenkkejä onnistua käyttämään. Tosin GV-mallia ehdottaisin, jos penkkejä sen 8 tarvitsee.

Takasohva sopii joka tapauksessa etukiinnikkeisiin ja tuonhan voit testata vaikka autokaupoilla. Toisen takasohvan toki tarvitset. Irtoistuimia keskelle ei saa kolmea (stow & go -versioista ei allekirjoittaneella tietoa).
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#4

Viesti Kirjoittaja juss »

8 paikkaisia on (ainakin 96-00) ja noissa on kaikki erillisistuimet, eli vaati erilaisen pohjan ja penkit...
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
are_81
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:40 pm

#5

Viesti Kirjoittaja are_81 »

Lueskelin vielä 2004 mallin Lontoonkielisestä manuaalista seuraavaa:

Rear Bench Seating Flexibility
The 3– passenger bench seat may be adjusted to any of 3 positions on its tracks while installed in the vehicle. The bench seat may also be moved to the second seating position or removed from the vehicle. The middle quad seats are removed from the vehicle. The 3– passenger bench seat can be installed in either the second or third row.

Eli tuonkin mukaan kolmen hengen sohvapenkin saa kyllä eturiviin. Se mahtuuko sen taakse kulkemaan mitenkään järkevästi toiselle sohvalle ja saako sen merkattua otteeseen on vähän arvoitus ainakin itselle. Jonnekin liikkeeseen testailemaan tai auto koeajolle.

Muokkaillaan vielä:
Tuolla on Nettiautossa myynnissa RG-koppainen GV, jossa on myyntikuvissa sohva toisessa rivissä. Irtopenkit irrallaan kontissa. Tuosta saa myös vähän vinkkiä siitä paljonko tilaa jaa kömpiä takimmaiseen riviin (sohvan selkänoja kaatuu ja sohva liukuu). En ole varma kuinka eteen tai taakse sohva on tuossa säädetty. Ainakin tuo penkkijärjestely on siis tehtävissä. Katsurilta kyselemään onnistuuko muuten.
Mattipa
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Elo 15, 2017 7:44 pm

#6

Viesti Kirjoittaja Mattipa »

Ohhoh, tännehän on tullut paljon hyödyllistä asiaa. Kiitos kaikille vaivannäkijöille!! Lisään tähän ketjuun tietoa kun/jos sopiva hyrsleri löytyy, toiveena on nelivetomalli eli niitä ei ole tarjolla jonoksi asti.
are_81
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:40 pm

#7

Viesti Kirjoittaja are_81 »

Otetaas vähän takaisin päin.

Omassa 2005 2,5l crdissä otteeseen merkattu omamassa on 2115kg ja kokonaismassa 2625kg. Kantavuudeksi jää 510kg. Tuon kun jakaa 75kg:lla saa tulokseksi 6,8. Ei siis ainakaan dieselissä riitä suoraan kantavuus rekisteröidä kahdeksalle. Tosin ei jää uupumaan kuin 15kg, mutta sohva painanee aika lailla saman kuin 2 irtopenkkiä. Nelikkotekniikka tuo painoa lisää, mutta toisaalta nelikot taitavat olla aina bensakoneella, joka puolestaan on kevyempi.

Tuo 15kg heitto on kyllä niin pieni että itse yrittäisin hakea vaa'alta todellisen omapainon, jos tarve olisi, sillä yleensä otteen omamassa on tarkkuudeltaan sinne päin.

Autokaupoille konttorin kautta ja sitten painoja ynnäilemään.
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#8

Viesti Kirjoittaja joksa »

are_81
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 8:40 pm

#9

Viesti Kirjoittaja are_81 »

Periaatteessahan tuon linkin auton ei pitäisi noilla massoilla 1985kg ja 2500kg taipua kahdeksalle. Massat varmaan väärin (Nettiauto taitaa hakea malleittain jostain kannasta, jossa tiedot vähän sinnepäin) tai sitten katsurille sattunut kämmi. Tiedän kyllä tuttavapiiristäkin että noita on saatu rekisteriin.
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#10

Viesti Kirjoittaja Oldman »

joksa kirjoitti:Tuommoinenkin löytyi: https://m.nettiauto.com/chrysler/voyage ... AdCount=19
Kurkkasin Trafin tietoja ko autosta ja siellä maininta: "Istumapaikkoja 7".
Autoon on siis vain vaihdettu kapteenin penkit sohvaksi, mutta katsastettu sitä ei ole
8:lle. Ilmouituksessakin manitaan vain, että paikat ja vyöt on 8:lle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija