Ajonesto

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
cgv-2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Touko 21, 2019 11:12 am

#1

Viesti Kirjoittaja cgv-2001 »

Moi kaikille!

Onko vinkkiä mitä tehdä? Ajonesto tai muu totaalisesti jumissa.

Chrysler Grand Voyager 2001 ajonesto on aina joskus mennyt päälle. Kojelaudan pyöreä punainen valo on myös palanut joskus ja sammunut. Jos ajonesto on mennyt päälle (ja moottori sammunut muutama sekunti käynnistyksen jälkeen) on auttanut kun on poistunut autosta, lukinut ovet, avanut ovet ja startannut uudelleen.

Kuukausi sitten auto piiputti totaalisesti. Punainen ajonestovalo paloi (ei vilkkunut). Starttimoottori ei edes naksahtanut. Kaikki muu toimi.
Auto hinattiin korjaamolle, jossa korjattiin jotakin sähkövikoja, vaihdettiin avaimet ja mikä lie avaintunnistin yms. Ajoin auton kotiin. Kävin asioilla. Pysäköin eri paikoissa. Kaikki ok.

Seuraavana aamuna ei startannut. Ajonestovalo palaa yhtenäisesti. Ei voi käynnistää.
Starttimoottori ei edes naksu. Kaikki muu toimii. Internetistä katsoin eri vinkkejä, sulakkeet ok, olen resetoinut vaikka mitä, en keksi syytä.

a) onko ideaa missä vika?
b) onko suositella korjaamoa, joka ehtisi katsoa + korjata? Etelä-Suomessa.

Kaikki vinkit ja ideat tervetulleita. Paitsi, että Grand Voyagerista en luovu! :D
Parhaasta (toimivasta) vinkistä palkkio!
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#2

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Olisko alkuunsa se vikakoodien luku..?
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#3

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Itse ehdottaisin ottamaan yhteyttä edellisenä päivänä autoa korjanneeseen yritykseen ja selittäisin tilanteen sinne, jos ajoneston valo palaa jatkuvasti punaisena ei auto tule käynnistymään. Akku kannattaa varmaan myös tarkastaa ettei se ole jostain syystä livahtanut tyhjäksi.
2.4 L 2005 Sebring
cgv-2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Touko 21, 2019 11:12 am

#4

Viesti Kirjoittaja cgv-2001 »

miccomus kirjoitti: Ti Touko 21, 2019 7:40 pm Olisko alkuunsa se vikakoodien luku..?
Hyvä vinkki. Tarkoitatko mitä vikakoodeja?
Luin OBD-vikakoodit (vai mikä se on), en saanut mitään koodeja.
Ilmeisesti mittaristosta voi lukea jotakin koodeja mutta en tiedä miten.
cgv-2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Touko 21, 2019 11:12 am

#5

Viesti Kirjoittaja cgv-2001 »

Tousta kirjoitti: Ti Touko 21, 2019 11:17 pmItse ehdottaisin ottamaan yhteyttä edellisenä päivänä autoa korjanneeseen yritykseen ja selittäisin tilanteen sinne, jos ajoneston valo palaa jatkuvasti punaisena ei auto tule käynnistymään. Akku kannattaa varmaan myös tarkastaa ettei se ole jostain syystä livahtanut tyhjäksi.
Kyllä vain, tein näin. Otin yhteyttä korjaamoon mutta sanoivat, että eivät voi tehdä mitään.
Akun olen tarkastanut, ladannut erikseen, mielestäni se on ok.
Tousta kirjoitti: Ti Touko 21, 2019 11:17 pm...jos ajoneston valo palaa jatkuvasti punaisena ei auto tule käynnistymään.
Vaikuttaa uskottavalta.
Onko kellään mitään ideaa tai vinkkiä jostakin autokorjaamosta tai -korjaajasta, johon voisi ottaa yhteyttä? Olisi mukava jos auton saisi käyttöön. Vielä parempi jos saisi tänä vuonna :-D
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#6

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Pelkät obd koodit ei riitä moottorista pintapuolisesti. Vaatii paremman ohjelman. En osaa vanhempiin sanoa, että mikä on sopiva..?
cgv-2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Touko 21, 2019 11:12 am

#7

Viesti Kirjoittaja cgv-2001 »

Juu, aivan.

Autosta on nyt vaihdettu yhtä sun toista. Voihan tosiaan olla, että kyse on useammasta, sattumalta yhtäaikaa tapahtuvasta jutusta.
Hämärää ja ärsyttävää. Hieno auto mutta ei toimi :)
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#8

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Tästä sitte lueskelemaan
http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manu ... 01RGEB.PDF

Laita hakusanaksi "immobilizer"

Ja oma veikkaus on että väylässä on jotain vikaa ja varmaan sieltä vikakoodeista vois löytyä tarkennusta?
cgv-2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Touko 21, 2019 11:12 am

#9

Viesti Kirjoittaja cgv-2001 »

Kiitos! Luenpa hyvinkin.
Pieni pettymys, että ei kuvia, ja sivuja (onneksi vain) 1150!

Oikeasti kiitos, ehkä tuosta saa jotakin ideaa :-)
cgv-2001
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Touko 21, 2019 11:12 am

#10

Viesti Kirjoittaja cgv-2001 »

Tuon opuksen mukaan tulisi vaihtaa OBM-yksikkö.
Ovatko kaikki OBM-yksiköt keskenään samanlaisia? Tarkoitan, että ei kai ne tarvitse jotakin koodausta tms?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija