Paljonko ajettu.
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 9:00 pm
#14
Chrysler Voyager 3.3 6h ajettu 100500
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm
#16
Aika paha kysymys. 1990-luvulla Chryslerin 2.0 -neloskoneita (sekä SOHC ja DOHC) vaivasi kannentiivisteen pettäminen, mutta ongelma korjaantui, kun osa vaihtui uudentyyppiseen 1999. Muuten en muista oikein ikinä lukeneeni mistään valituksia, että ko. kone olisi hajonnut. Tällä perusteella voisi ehkä vastata, että varmaan "tosi paljon" tai "niin paljon, että auto on muutenkin niin loppuunajettu ettei kukaan oletakaan koneen kestävän enempää." (Huolimatta siitä, että monet näistä koneista nakuttavat kylmänä aika ikävän kuuloisesti, uudesta asti.)Veli kirjoitti:232.000 Sebring -04 / 2.0. Hyvin pelaa. Kiinnostaisi tietää, paljonko näillä pääsee ennen koneremppaa.
Sebringin kutoskone (2.7L) on vähän toinen tarina. Amerikan foorumeiden mukaan niistä moniin iskee "oil sludge" -ilmiö, joka käytännössä tuhoaa koko koneen. Suomessa nämä tarinat kuitenkin tuntuvat olevan harvinaisia, johtuisiko synteettisistä öljyistä vai mistä. Aina silloin tällöin Suomessakin kuitenkin näkee, että moottorivikaisia vain n. 200tkm ajettuja 2.7L Sebuja myydään varaosiksi (esim. parhaillaan myyntiosiossa, joskaan myyjä ei kerro konerikon syytä), joten tiedä tuosta sitten. Yksittäistapauksista on kuitenkin vaikea päätellä mitään, kun huolto voi olla laiminlyöty.
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 36
- Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 4:00 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: PT Cruiser
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2.4
#17
Varmaan tarkoitit minun Sebua...ajettu 188tkm noin.Pete The Finn kirjoitti:Aika paha kysymys. 1990-luvulla Chryslerin 2.0 -neloskoneita (sekä SOHC ja DOHC) vaivasi kannentiivisteen pettäminen, mutta ongelma korjaantui, kun osa vaihtui uudentyyppiseen 1999. Muuten en muista oikein ikinä lukeneeni mistään valituksia, että ko. kone olisi hajonnut. Tällä perusteella voisi ehkä vastata, että varmaan "tosi paljon" tai "niin paljon, että auto on muutenkin niin loppuunajettu ettei kukaan oletakaan koneen kestävän enempää." (Huolimatta siitä, että monet näistä koneista nakuttavat kylmänä aika ikävän kuuloisesti, uudesta asti.)Veli kirjoitti:232.000 Sebring -04 / 2.0. Hyvin pelaa. Kiinnostaisi tietää, paljonko näillä pääsee ennen koneremppaa.
Sebringin kutoskone (2.7L) on vähän toinen tarina. Amerikan foorumeiden mukaan niistä moniin iskee "oil sludge" -ilmiö, joka käytännössä tuhoaa koko koneen. Suomessa nämä tarinat kuitenkin tuntuvat olevan harvinaisia, johtuisiko synteettisistä öljyistä vai mistä. Aina silloin tällöin Suomessakin kuitenkin näkee, että moottorivikaisia vain n. 200tkm ajettuja 2.7L Sebuja myydään varaosiksi (esim. parhaillaan myyntiosiossa, joskaan myyjä ei kerro konerikon syytä), joten tiedä tuosta sitten. Yksittäistapauksista on kuitenkin vaikea päätellä mitään, kun huolto voi olla laiminlyöty.
Siitä meni ykköspytyn kiertokangenlaakeri ilman mitään varoitusta.
Lopullinen kilahdus oli todella pitkässä oikealle kääntyvässä mutkassa (moottoritien ramppi),
jossa kiihdydys samaan aikaan joka ilmeisesti aiheutti ettei öljyä riittänyt enää tuohon päähän konetta
Kun laitoin myyntiin niin oli muutama soittaja joka kyseli samanlaisesta ongelmasta. Eli nitä suomessakin kilahdellut jonkun verran.
Mutta kulkineiden kilometrejä.
PT GT -04 199000km
HD Rautis -84 varmaan 100000km
Yamaha XVS 650 -03 25000km (myytävänä)
Sebub raato 188000km (osia tarjoalla)
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm
#18
Sitäpä juuri tarkotin. Harmi että Sebullesi kävi noin. Muuten hieno kone, itse olin niin ihastunut sen pakoääniin, että kun oma Sebuni oli uusi, starttasin usein ovi avoinna vain kuunnellaksi sitä musiikkia korville Tosin ikävä kyllä 41TE-vaihteisto tuntuu kesyttävän ne 200+ hevosvoimaa aika tehokkaasti.PTGT kirjoitti:Varmaan tarkoitit minun Sebua...ajettu 188tkm noin.
Siitä meni ykköspytyn kiertokangenlaakeri ilman mitään varoitusta.
Lopullinen kilahdus oli todella pitkässä oikealle kääntyvässä mutkassa (moottoritien ramppi),
jossa kiihdydys samaan aikaan joka ilmeisesti aiheutti ettei öljyä riittänyt enää tuohon päähän konetta
Kun laitoin myyntiin niin oli muutama soittaja joka kyseli samanlaisesta ongelmasta. Eli nitä suomessakin kilahdellut jonkun verran.)
Omani myin 105 tkm ajettuna faijalleni, ja pidän nyt sormia ristissä, että se kestäisi...tosin joidenkin huhujen mukaan koneeseen olisi myöhempinä vuosina tehty jotain parannuksia (mulla oli -05).
#19
Onko tuohon ongelmaan mitään millä sen voisi ehkäistä?Pete The Finn kirjoitti:Sitäpä juuri tarkotin. Harmi että Sebullesi kävi noin. Muuten hieno kone, itse olin niin ihastunut sen pakoääniin, että kun oma Sebuni oli uusi, starttasin usein ovi avoinna vain kuunnellaksi sitä musiikkia korville Tosin ikävä kyllä 41TE-vaihteisto tuntuu kesyttävän ne 200+ hevosvoimaa aika tehokkaasti.PTGT kirjoitti:Varmaan tarkoitit minun Sebua...ajettu 188tkm noin.
Siitä meni ykköspytyn kiertokangenlaakeri ilman mitään varoitusta.
Lopullinen kilahdus oli todella pitkässä oikealle kääntyvässä mutkassa (moottoritien ramppi),
jossa kiihdydys samaan aikaan joka ilmeisesti aiheutti ettei öljyä riittänyt enää tuohon päähän konetta
Kun laitoin myyntiin niin oli muutama soittaja joka kyseli samanlaisesta ongelmasta. Eli nitä suomessakin kilahdellut jonkun verran.)
Omani myin 105 tkm ajettuna faijalleni, ja pidän nyt sormia ristissä, että se kestäisi...tosin joidenkin huhujen mukaan koneeseen olisi myöhempinä vuosina tehty jotain parannuksia (mulla oli -05).
-05 Grand Voyager 2.8CRD, -07 Sebring 2.4, -02 Sebring 2.7, -68 FuryIII 318+906, -99 Alero 2.4
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 36
- Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 4:00 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: PT Cruiser
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2.4
#20
68FuryIII kirjoitti:Onko tuohon ongelmaan mitään millä sen voisi ehkäistä?Pete The Finn kirjoitti:Sitäpä juuri tarkotin. Harmi että Sebullesi kävi noin. Muuten hieno kone, itse olin niin ihastunut sen pakoääniin, että kun oma Sebuni oli uusi, starttasin usein ovi avoinna vain kuunnellaksi sitä musiikkia korville Tosin ikävä kyllä 41TE-vaihteisto tuntuu kesyttävän ne 200+ hevosvoimaa aika tehokkaasti.PTGT kirjoitti:Varmaan tarkoitit minun Sebua...ajettu 188tkm noin.
Siitä meni ykköspytyn kiertokangenlaakeri ilman mitään varoitusta.
Lopullinen kilahdus oli todella pitkässä oikealle kääntyvässä mutkassa (moottoritien ramppi),
jossa kiihdydys samaan aikaan joka ilmeisesti aiheutti ettei öljyä riittänyt enää tuohon päähän konetta
Kun laitoin myyntiin niin oli muutama soittaja joka kyseli samanlaisesta ongelmasta. Eli nitä suomessakin kilahdellut jonkun verran.)
Omani myin 105 tkm ajettuna faijalleni, ja pidän nyt sormia ristissä, että se kestäisi...tosin joidenkin huhujen mukaan koneeseen olisi myöhempinä vuosina tehty jotain parannuksia (mulla oli -05).
Olen ymmärtänyt että ongelma on huonossa voitelussa tuossa päässä konetta..
Eli ehkäisy on varmaan parhaiten se että vaihtaa öljyt esim. 10tkm välein ja pitää laatu öljyjä sisällä.
Näin se että öljyä ei riitä paljoa sinne toiseen päähän niin se on kuitenkin laadukasta ja tuoretta, annoin kertoa joskus itselleni että maksimi kilometrit noilla nykyöljyilläkin on noin 15 tkm ja sitten alkaa olla voiteluominaisuudet aika tasan loppu...
Mutta jos haluaa pitää huolen niin tiheitä öljynvaihoja laadukkailla öljyillä...
Näin minä tekisin jatkossakin,
mutta nuo kilahdukset kuuluu tuon koneen huonoihin ominaisuuksiin.
Tuossa yksi tuttu alkaa juuri tehdä jollekin vastaavanlaisen jutun takia moottorivaihtoa, eli -04 Sebusta kone mennyt noin ja kaveri ostanut kasaan ajetun toisen josta kone tuohon toiseen,
ONPA kallista -> ELÄMÄ on
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija