2.7 e85
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#6
Onko tosiaan näin? Onko näillä vanhemmilla ( 2000-2006) Sebringeillä muuta koodia kuin tuo EER? En saanut nopealla googlettelulla selville omasta vin-coodista, että onko omani myös toi EER-koodinen moottori. Tosin Wikistä löytyi tieto että Chrysler 2.7 moottorin Fuel type: Gasoline, E85
Uskaltaisikohan sitä yrittää? Vanhalla foorumilla oli juttuja vojaakkereiden kokeiluista viinalla ajamisesta. Kesällä vissiin onnistui, mutta talvella ei tainnut lähteä hyvin käyntiin jossei seassa ollut 98. Näin muistelisin. Mutta mielenkiintoista. Onko sulla jotain linkkiä jenkkilän sivustoille tähän sebukkaan koskien.
Uskaltaisikohan sitä yrittää? Vanhalla foorumilla oli juttuja vojaakkereiden kokeiluista viinalla ajamisesta. Kesällä vissiin onnistui, mutta talvella ei tainnut lähteä hyvin käyntiin jossei seassa ollut 98. Näin muistelisin. Mutta mielenkiintoista. Onko sulla jotain linkkiä jenkkilän sivustoille tähän sebukkaan koskien.
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
VOYAGER 3.3 V6 2005
#7
Tein pienen testin niin että laitoin tankkiin seoksen 70% e95 / 30% e85 . Käynnissä tai startissa ei ongelmia mutta kulutus nousi n. 0.7L / 100km . Ennen tasaisella nop. 80 km/h 6.8 , nyt 7.5 eli jos suostuu käymään pelkällä e85 bensalla niin kulutus on melkoinen .
-
- Jäsen
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 9:27 pm
#8
Sehän on selvä että kulutus nousee, etanolin nergiasisältö on huonompi
#9
Näin uutena Sebringin omistajana asia kiinnostaa kanssa.
Eli kyseessä vm 2006 V6 Signature series Autostick. Joku edellisistä omistajista on hukannut käyttöohjekirjan (radion ohjeet, huoltokirja, korjaamoluettelo yms. kyllä sentään tallessa) ja ei tunnu löytyvän tähän Suomen maahantuojan käyttöohjetta purkaamolta eikä netistä skannattunakaan, niin lueskelin sitten USAn version ohjeet. Niissä mainitaan, että nimenomaan tämä V6 automaattivaihteistolla on FlexiFuel, jos bensatankin korkissa niin lukee. eFlexFuelilta jo kyselinkin sopivasta muunnossarjasta, mutta onko sitten tosiaan niin, että tehtaalla on jo moottorinohjain ohjelmoitu etanolille sopivaksi, vaikkei autoa ole flexifuel-autona myytykään? Muutoinhan korjauskertoimen muuttuessa liikaa, tulee OBD-vikakoodeja, ainakin muilla merkeillä.
V6 VW Passatiin vuosi sitten laitoin eFlexFuelin sarjan ja hyvin siinä toimi, kunnes auto jäi tähän liittymättömän vian vuoksi pois liikenteestä. Etanolilla ajettaessa tosiaan kulutus vähän autosta riippuen nousee sen 20-30%, eli puhtaalla E85:lla ajettaessa eli se on normaalia. Jäi vain mietityttämään, onko tehtaan flexifuel-malleissa käytetty jossain tiivisteissä ja letkuissa eri materiaalia ja USA-mallin ohjekirja puhuu myös eri moottoriöljytyypin käytöstä E85:lla ajettaessa.... Mutta uskaltaisiko tässä sitten vain suoraan laittaa E85:sta tankkiin ja katsoa, mitä tapahtuu?
Eli kyseessä vm 2006 V6 Signature series Autostick. Joku edellisistä omistajista on hukannut käyttöohjekirjan (radion ohjeet, huoltokirja, korjaamoluettelo yms. kyllä sentään tallessa) ja ei tunnu löytyvän tähän Suomen maahantuojan käyttöohjetta purkaamolta eikä netistä skannattunakaan, niin lueskelin sitten USAn version ohjeet. Niissä mainitaan, että nimenomaan tämä V6 automaattivaihteistolla on FlexiFuel, jos bensatankin korkissa niin lukee. eFlexFuelilta jo kyselinkin sopivasta muunnossarjasta, mutta onko sitten tosiaan niin, että tehtaalla on jo moottorinohjain ohjelmoitu etanolille sopivaksi, vaikkei autoa ole flexifuel-autona myytykään? Muutoinhan korjauskertoimen muuttuessa liikaa, tulee OBD-vikakoodeja, ainakin muilla merkeillä.
V6 VW Passatiin vuosi sitten laitoin eFlexFuelin sarjan ja hyvin siinä toimi, kunnes auto jäi tähän liittymättömän vian vuoksi pois liikenteestä. Etanolilla ajettaessa tosiaan kulutus vähän autosta riippuen nousee sen 20-30%, eli puhtaalla E85:lla ajettaessa eli se on normaalia. Jäi vain mietityttämään, onko tehtaan flexifuel-malleissa käytetty jossain tiivisteissä ja letkuissa eri materiaalia ja USA-mallin ohjekirja puhuu myös eri moottoriöljytyypin käytöstä E85:lla ajettaessa.... Mutta uskaltaisiko tässä sitten vain suoraan laittaa E85:sta tankkiin ja katsoa, mitä tapahtuu?
#10
Motonet poistaa nyt edellisen sukupolven eFlexFuel-paketteja varastostaan, hintaa 250 euroa. Ostin sellaisen, koska flexifuel-käyttöön myydyissä Sebringeissä on kuitenkin tehtaalta lähtiessään ollut eri suuttimet ja eri ohjelmointi moottorinohjaimessa, niin todennäköisesti parempaa toimivuutta talvella saa sarjan asentamalla, eikä kylmäkäynnistysongelmia tule, vaikka ajaa täysin E85:lla. Trafilta vielä pitäisi tänäkin vuonna saada 200 euron muutostuki, niin ei tämä kalliiksi tule. Sebring tosin vaatii tuon 250 euron sarjan (eFlexFuel E85-päivitys (EV-6), tuotenro 65-00930) lisäksi vielä 35 euron hintaisen 8 mm tarvikepaketin (eFlexFuel E85-päivitys (8 mm tarvikkeet), tuotenro 65-00924). Trafin tuen saamiseksi pitää auto vielä muutoskatsastaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija