GV -06 2.8 diesel, apuvirran antaminen

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#1

Viesti Kirjoittaja korgie »

Hei,

Onko -06 diesel Voyagerissa jotain erityistä, mitä pitää ottaa huomioon kun antaa apuvirtaa toiseen autoon, ettei tule ongelmia elektroniikan kanssa?

Autettavana autona Väyrys-Mersu (bensa), jossa on konehuoneessa erillinen liitäntä apuvirran ottoa/antoa varten.
Kimpe
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Kesä 25, 2015 10:11 am

#2

Viesti Kirjoittaja Kimpe »

Vastaan, että en tiedä. Mutta useasti olen antanut ja mitään ei ole tapahtunut. Onko sitten hyvää tuuria vai jotain muuta en tiedä. :D
Kimpe
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Kesä 25, 2015 10:11 am

#3

Viesti Kirjoittaja Kimpe »

Ja lisään vielä, että auton oma akku on aika pieni ja sähkön tarve autossa suuri. Niin saa olla tarkkana ettei päädy itse autettavaksi.
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#4

Viesti Kirjoittaja korgie »

Kimpe kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 2:07 pm Ja lisään vielä, että auton oma akku on aika pieni ja sähkön tarve autossa suuri. Niin saa olla tarkkana ettei päädy itse autettavaksi.
Jep... näinhän se on - itseasiassa olen joskus tuota Voyagerin akkua ihmetellytkin, että miten ison diesel-koneen kanssa voi olla niin pieni akku. Jotenkin mielikuva kuitenkin on, että toi Voyager jaksaisi paremmin antaa apuvirtaa kuin talouden toinen auto, Volvo V50 bensa.

Joskus olen myös pohtinut tuota, kun usein apukaapeleiden ja autojen käyttöohjeissa neuvotaan kytkemään kaapelit ensin ja vasta sen jälkeen käynnistämään apuvirtaa antava auto, eikä niin että auttava auto on jo valmiiksi käynnissä kun kaapelit kytketään. Mutta eikö tällöin ole se riski, että autettavan auton tyhjä akku imaisee hetkessä niin paljon virtaa, ettei se auttavakaan auto enää käynnisty?
Kimpe
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Kesä 25, 2015 10:11 am

#5

Viesti Kirjoittaja Kimpe »

Jep, juuri tuota ohjetta ajattelin. Itse rikon sitä aina ja annan auttavan auton käydä kokoajan, mutta tässä ilmaisesta juuri on se elektroniikan vaurioitumisen riski. Tai sitten se vaan on tuo kipinöinnin välttäminen tuon ohjeen takana.
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#6

Viesti Kirjoittaja korgie »

Nonnih... kyllähän se Vojaakkeri hyvin hoiti hommansa, mutta ihan nappiin ei silti mennyt Väyrysen herätteleminen. Lähti käyntiin ja annoin käydä hyvän tovin, ennenkuin nykäisin apukaapelit irti. Apukaapeleiden irrotuksen jälkeen Väyrynen ruksutteli siinä vielä aikansa tyhjäkäynnillä, kunnes sitten yllättäen sammui, ja sitten olikin virrat niin vähissä, ettei edes sähkölukoille riittänyt. Eli ilmeisesti joko ei lataa, tai sitten akku totaalisen kaputt...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa