Sivu 1/3

#1

Lähetetty: Pe Joulu 03, 2021 9:37 am
Kirjoittaja Mopadi
Onko tästä ollut jollain samaa ongelmaa? Ilmeisesti paukkupakkasista johtuen polttoainesuodattimen jalka on alkanut vuotamaan dieseliä, lammikko muutaman tunnin päästä maassa. Käy ja silleen muuten. Netissä tuli vastaan että sieltä sulaa ajan myötä liitin joka alkaa vuotamaan, johtuneeko kun yrittää lämmittää polttoainetta. Vielä kun löytäis jostain moisen, numeroakaan ei tullut mistään vastaan. Suodatin on vaihdettu pari kuukautta sitten.

https://www.chryslerforum.com/forum/chr ... 766/page3/

#2

Lähetetty: Pe Joulu 03, 2021 1:56 pm
Kirjoittaja I.A.T
Varmaan sitä samaa vikaa kuin IV mallisissa aikaisemmin. Siinä on suodattimen jalassa on lämmityselementti mukana ja se ei ole ihan toivotun laadukkaasti toteutettu, sulattaa jotain muovia/kumia sitten ja vuoto alkaa. Seurauksena vuotoa ja mikä pahempaa niin alkaa vetämään ilmaa polttoaineensyöttöön. Seurauksena arvot päin prinkkalaa ja kone ei käynnisty tai sammuu ajossa. Voit odottaa tilanteen pahenevan. Korvaavaa, paremmin kyhättyä sarjaa saatavana. Kylmät ilmat nyt aktivoineet lämmityksen ja vaurio edennyt...?
Tämä noin ulkomuistista mitenkään että itse olisin joutunut asian kanssa kamppailemaan.

#3

Lähetetty: Pe Joulu 03, 2021 2:02 pm
Kirjoittaja Mopadi
Neloskoppaan löytyy uutta suodatinjalkaa mutta vitoseen en oo vielä bongannut. Käytettyjä toki mutta.. No pitää tänään könytä alle, irrottaa ja tutkia tarkemmin josko sais vuodon edes hetkeksi tukittua. Tuskin saa merkkiliikkeestäkään sellasta ennen ensvuotta

#4

Lähetetty: Pe Joulu 03, 2021 3:20 pm
Kirjoittaja I.A.T
Eikö tuo rakennelma olekaan 1/1 vanhemman kanssa....?

#5

Lähetetty: Pe Joulu 03, 2021 3:23 pm
Kirjoittaja I.A.T
Luin kyllä vähän puolella silmällä aloitusviestin. Siinähän jo suurin osa todettiinkin.

#6

Lähetetty: Pe Joulu 03, 2021 8:21 pm
Kirjoittaja Mopadi
Niinno, ymmärsin että vanhemmassa se suodatin on konehuoneen päässä. Ja siinä sellanen ilmaustatti. Mitä taasen ei uudemmassa ole, sehän ilmaakin iteksiin, on tullut huomattua suodatinta vaihtaessa. Kovan kohinan saattelemana

Edit: niin ja eilen laitoin kylmiltään vanhan chryslerin käyntiin. Ehkä olis voinu lämmittää edes tunnin kun jonkin aikaa kävi kolmella. Mutta tulipa kokeiltua. On se perkuleen kova kone tuo Chryslerin EDZ. Ja lämpes vartissa koko koppi :D Vaikka pihalla -15

#7

Lähetetty: Pe Joulu 03, 2021 10:39 pm
Kirjoittaja I.A.T
Ilmaustatti on hyvä! Saa jo painellessa vähän käsitystä mitä siellä on mahdollisesti pielessä, saa näppituntumaa. Kun kaikki tapahtuu, tai pitäisi tapahtua automaattisesti niin vikakohdan hakeminen voi olla monimutkaisempaa. Mulle olikin uutinen, että 2008 ja uudemmissa se olisi toteutettu jo toisin. Samoihin aikoihinhan myös moni muukin 2.8 CRD:n komponentti monimutkaistui ja kallistui hinnaltaan kun sitten pitää joskus uusia. Jeepeissä jo aikaisemminkin?

#8

Lähetetty: La Joulu 04, 2021 7:13 am
Kirjoittaja 1953
V- kopassa polttoainesuodatin on siellä taka-akselin takana ja siinä on sellainen välikappale (suodattimen ja jalan välissä) jossa on samanlainen tiiviste kuin suodattimen päässä, minulla vuosi siitä tiivisteestä, kun kiristin kiertämällä sitä välikappaletta loppui vuotaminen, se tiiviste löystyy helposti siinä vaiheessa kun vaihtaa suodatinta. Tässä mallissa on sähköinen siirtopumppu tankissa.

#9

Lähetetty: Su Joulu 05, 2021 12:33 am
Kirjoittaja Mopadi
Noniin asiaa tutkittu vaikka dieseliä poltinkin Masterilla melkoisen määrän näillä pakkasilla. Paja ehkä vähän vuotaa lämpöä harakoille.. :roll:

Vuotopaikka on ilmeisesti suodattimen välistä. Suodatin on Bosch, tais olla mötönet. Otin sen ensimmäisen (68057228AA). Vaihdosta on semmoset kolmisen kuukautta, näillä kovemmilla pakkasilla alkasi vuotelemaan, aiemmin ei mitään. Hankala sitä vuotopaikkaa on tarkaksi vielä sanoa, otan huomenna sen irti ja tutkin. Voihan se jalastakin jostain vuotaa. Ne sähköliittimet vaikutti kuivilta kun käynnissä ollessa ilmalla puhaltelin. Lisäksi se penteleen vesianturin paikalla oleva tulppa vuotaa myös :D

En tiedä sitten onko tuo väärä suodatin, motonetissä on toinenkin numero joka catcar.infon mukaan olisi oikea (52126244AA). Mutta referenssinumerot kuitenkin niinkuin täsmäisi netin mukaan. Olisko tuo kalliimpi ns. alkuperäinen suodatin? Kaikki mitatkin täsmää........

#10

Lähetetty: Su Joulu 05, 2021 12:45 pm
Kirjoittaja I.A.T
Eihän ole tuplatiivisteet vaan jäänyt paikalleen? En kyllä tiedä miten se pakkasten kanssa yhteen liittyisi.... Vanha ylimääräinen kovettunut ja kylmässä rakoilee....?