2.0i ei käy kunnolla

Ensimmäisen sukupolven Neon, vm. 1995-1999
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#1

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Moro!

tuommoista vikaa olis 1998 vuosimallia olevas Neonis, et se lähtee käymään hyvin, mutta tarkemmin kuuneltaessa pakoputkesta kuuluu tyhjäkäynnillä pientä pamahtelua, oli kone sitten kylmä tai kuuma.

Jos polkasee kaasua, kuulostaa siltä et se tukehtuis ja sitten kuuluu 1-3 selvää vähän isompaa pamahdusta pakoputkessa. Ajettaessa ihan pintakaasulla ja kun painaa ihan hieman poljinta, auto toimii aivan moitteettomasti, mutta jos painaa vielä enemmän,se alkaa kuulostaa et tukehtuis ja taas tulee 1-3 selvää paukkua. Välillä täryyttää, jos kylmällä koneella alkaa liikkumaan, ja se hyytyy siihen, mutta ei kuitenkaa sammu.

Imansuodin+tulpat vaihdettu ennen talvea, ja tällä juuri tämän viikon torstaina putsasin tulpat uudellee ja huomasin, että 1. ja 4. pytyn tulpat märkänä öljystä, 2. ja 3. pyttyjen tulpat oli normin näköset.

Lähinnä kyselisin, että missä vika/mistä etsiä vikaa, kun en viittis hajottaa katalysaattoria paukuttelun takia.

Tarkemmat tiedot autosta löytyy signaturesta.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#2

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Lisäystä edelliseen:

vaihdettu juuri bensafiltteri ,mutta nytte vaan sahaa eikä edes lupaa mitään. On painettu jakotukis olevaa ilmausventtiiliä ja jotaki se pöräytti pihalle, kunnes aina sahates vähän purskautti bensaa pihalle.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#3

Viesti Kirjoittaja turboapc »

tulpan johdot/puola kunnossa?
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Olisko tulppien tuubit irti.

https://www.youtube.com/watch?v=0QD59YnVQU4
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#5

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Nonnin, taidame olla lähempänä ratkaisua..

Elikkäs nyt saatiin vihdoin auto käymään ittekseen ja annettiin sen lämmetä, tosin nyt ei possautellu imusarjassa mutta silti kuului epämääräistä pamahtelua äänenvaimentimesta, sekä öljyä tuli aika kiitettävästi kun vähän polkaisi, mutta sekin on nyt tiessään eli eipä sieltä mitään tuu ulos.

Nyt vain on se, että pitäis kaasu saada tottelemaan paremmin. Ihan rauhallisella painamisella saa hyvinkin 5.5 tonniin kierrätettyä, ja jos sen jälkeen vähäänkään painaa enemmän, se alkaa tukehtua. Ja myös kun pumppas 2-4 kertaa jarrua, niin tippui kierrokset 250:llä 950 kierroksen hujakoilta.

Mitenkä näissä soppakoneis on kaasu toteutettu? Onko se sähköllä vai meneekö alipaineletkuja yms. vi sekä että? Leima loppunu yli kuukausi sitten, joten ajattelin jos alipaineletkuissa on joku vuoto, niin äkkiäkös jesarilla sen pienen reiän paikkaa. On nimim. ennenkin alipineletkuista paikkailtu pikkureikiä jesarilla. :D
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#6

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Oliskohan kaasuläpän asentotunnistimessa vikaa, elikkäs TPS-sensor, täällä kotimaisella kielellä selostettua: http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/ ... =11&t=4156

Antaako vikakoodeja?
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#7

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Vikakoodeista ei hajuakaan, kun ei yksikään ylimääräinen valo pala, kun auto käy.

Tosin jos jollakin on PPDF:nä tai nettisivua yms. missä olis lueteltu tän mallisen Chryslerin vikakoodit niin voisi olla apua, jos Motonetistä/Biltemasta käväsis hakees perus koodilukijan.

Tuota TPS:ssä vois kattella, jos siitä lötyis vikaa. Kerron tuloksista myöhemmin
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#8

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Kaikki koodit ei sytytä vikavaloa. Koita keydancellä, eli virrat päälle-pois-päälle, pois ja päälle. Jätä siihen. Tämä viiden sekunnin sisään. SES valo alkaa vilkkuun sarjoissa. esim blinkblink----tauko----blink. = 21. Ja sillee...


Juutuupaviteo aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=Whd42v0jkVY
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#9

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

1-2 ja 5-1 näytti tulevan

12: Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 key-on cycles
51: Fuel system lean

51 on et se käy laihlla, oisko lambda-anturi kenties? entä mitä toi 12 tarkottaa? Virta katkastu tietokoneelle 50 viimeisen vimen käännön ON-asentoon aikana?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#10

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

12 ei ole varsinainen vikakoodi, akku on ollut irti viimeisten 50 startin aikana.

En osaa sanoa 51:stä mitään mut pikasella kuuklauksella voisi viitata esim alipainevuotoon, tai matalaan bensanpaineisiin eli gasopumppu ehtoopuolella. Oireetkin vois viitata siihen suuntaan. Mutta älä mun diagnoosin perusteella varaosakaupoille lähde. ;)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa