Vetokoukku, asennus
-
- Jäsen
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 9:00 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2007
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Touring
#1
Onkos kellään kokemusta taikka suositusta 07-vuosimallin pätkävojaan sopivasta vetokoukusta? Tarkoitus olisi itse asennella, ja kuten aina, halvin hinta menee kaiken muun edelle.
Sen verran voisin tietysti olla mukavuudenhaluinen, että puskuria en haluaisi irrottaa enkä ainakaan leikellä, ja irrotettava koukku olisi ihan kiva (häiriintyneekö parkkitutka kiinteästä koukusta?), mutta en halua maksaa noin 100e lisää irrotettavasta, kuten näköjään normi tuntuu olevan. 7-reikäisellä pistokkeella, ja varmaankin rosvoliitännöillä tulee kytkennät, koska johtosarjat on niin suolaisen hintaisia.
Tietysti jos nyt joku sattuu tietämään pk-seudulla tai itä-suomessa jonkun joka näitä halvalla ja "odottaessa" asentelee, niin voisin koko hommasta yhteensä muutaman satasen löydä tiskiin, mutta tällaisena saitana riko-se-itse-miehenä olin kyllä ajatellut alle 300e köyhtyä koko projektista.
Koukkua tarvitaan se 5 kertaa ikinä kun lainakärryllä haen tarvikkeita mökille, joten käyttökerran hinnaksi tulee joka tapauksessa monta kymppiä, joten sen takia mennään jälleen siitä missä aitaa ei ole.
Sen verran voisin tietysti olla mukavuudenhaluinen, että puskuria en haluaisi irrottaa enkä ainakaan leikellä, ja irrotettava koukku olisi ihan kiva (häiriintyneekö parkkitutka kiinteästä koukusta?), mutta en halua maksaa noin 100e lisää irrotettavasta, kuten näköjään normi tuntuu olevan. 7-reikäisellä pistokkeella, ja varmaankin rosvoliitännöillä tulee kytkennät, koska johtosarjat on niin suolaisen hintaisia.
Tietysti jos nyt joku sattuu tietämään pk-seudulla tai itä-suomessa jonkun joka näitä halvalla ja "odottaessa" asentelee, niin voisin koko hommasta yhteensä muutaman satasen löydä tiskiin, mutta tällaisena saitana riko-se-itse-miehenä olin kyllä ajatellut alle 300e köyhtyä koko projektista.
Koukkua tarvitaan se 5 kertaa ikinä kun lainakärryllä haen tarvikkeita mökille, joten käyttökerran hinnaksi tulee joka tapauksessa monta kymppiä, joten sen takia mennään jälleen siitä missä aitaa ei ole.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#2
hommaat käytetyn koukun avk:lta (kalliit hinnat !) tai hajottamolta..
itse hommasin edelliseen vojaan south west tradelta ja muistaakseni kustansi satkun plus rahdit ja asennus otti aikaa noin puolitoista tuntia.
tuosta käytetystä vaan irtoruosteet pois ja maalaat uudelleen niin tulee fiksu..
ei kokemuksia uudemman mallin asennuksesta mutta vanhaan ei tarvinnut leikellä/poraillu mitään, toki puskurin pinnan joutui käyttämään irti..
itse hommasin edelliseen vojaan south west tradelta ja muistaakseni kustansi satkun plus rahdit ja asennus otti aikaa noin puolitoista tuntia.
tuosta käytetystä vaan irtoruosteet pois ja maalaat uudelleen niin tulee fiksu..
ei kokemuksia uudemman mallin asennuksesta mutta vanhaan ei tarvinnut leikellä/poraillu mitään, toki puskurin pinnan joutui käyttämään irti..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 45
- Liittynyt: Pe Tammi 23, 2015 11:57 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: Town & Country
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3,8
- Varustetaso: Touring
#3
Minäkin olen etsinyt koukkua omaan -06 stow go malliin. Halvimmat näkyy löytyvän osanetti.fi. Hinnat näyttävät olevan 109€-300€ riippuen onko Voyager ns.normi malli vai stow go tai irroitettava vai kiintee koukku. Mielestäni omaan oleva kiintee 156€ ei oo paha, pitäis vaan tilata.
Puskurin joutuu irroittamaan, olenkin kysynyt aijemmin että löytyskö ohjeita sen irroitukseen, kukaan sitä ei oo nähtävästi tehnyt kun vastauksia ei oo tullut.
Puskurin joutuu irroittamaan, olenkin kysynyt aijemmin että löytyskö ohjeita sen irroitukseen, kukaan sitä ei oo nähtävästi tehnyt kun vastauksia ei oo tullut.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#4
tuolta löytyy ohjeet :
ftp://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manua ... 151-rs.pdf
sivu 1350 tai osio 13-3
ftp://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manua ... 151-rs.pdf
sivu 1350 tai osio 13-3
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- Jäsen
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 9:00 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2007
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Touring
#5
Hmm, pitääkö paikkansa että 2005 jälkeen rekisteröidyssä autossa pitää olla 13-paikkainen pistoke? Sain tällaista tietoa eräästä asennuspaikasta yli 900e tarjouksen mukana. Aika paljon koukusta ja johtosarjasta asennettuna mielestäni.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#6
taitaa olla kullattu koukku?!
tutulla daewoohon maksoi aikanaan 1200e,meinas pelihousut revetä
oli muistaakseen 05 jälkeen asennettu,eli voiko tosiaan joku johdotus nostaa hintaa noin paljon
tutulla daewoohon maksoi aikanaan 1200e,meinas pelihousut revetä
oli muistaakseen 05 jälkeen asennettu,eli voiko tosiaan joku johdotus nostaa hintaa noin paljon
-
- Jäsen
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 9:00 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2007
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Touring
#7
Mallikohtaiset johtosarjat tuntuu olevan ainakin vojagerin kohdalla aika suolaisen hintaisia, monesti saman verran mitä itse koukkukin. Tuolta osanetistä katselin koukkuja, ovat ihan kohtuuhintaisia, alaspäin irrotettavan saisi reilulla 250e:llä ja perus-johtosarjan 15e (7-paikkainen), ja ajattelin kyllä kaikesta huolimatta kokeilla onneani tuolla 7-paikkaisella, koska kaikki kärryt on kuitenkin sillä, ja pelkkä adapteri maksaa jo tuon koko johtosarjan verran. Jos sitten katsastuksessa joku hoksaa että ei kelpaa, niin vaihtelen sitten kalliimman sarjan, tai irrotan koko koukun.
Fixukselta kyselin koukun hintoja, irrotettava yli 500 ja kiinteä vajaa 300, johtosarja sielläkin melkein 300e. Joten siinä mielessä houkuttelee tuo osanetin irrotettava, kun johtoineen jäisi kuitenkin alle 300e koko hoito. Toisaalta kiinteä on vaan 105e joten 120e johtoineen on jo niin halpa että ei ainakaan tarvitse miettiä että maksaisi asennuksesta 250-450e vielä lisäksi jonnekin.
Fixukselta kyselin koukun hintoja, irrotettava yli 500 ja kiinteä vajaa 300, johtosarja sielläkin melkein 300e. Joten siinä mielessä houkuttelee tuo osanetin irrotettava, kun johtoineen jäisi kuitenkin alle 300e koko hoito. Toisaalta kiinteä on vaan 105e joten 120e johtoineen on jo niin halpa että ei ainakaan tarvitse miettiä että maksaisi asennuksesta 250-450e vielä lisäksi jonnekin.
-
- Jäsen
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 9:00 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2007
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Touring
#9
Noniin, tilasin osanetistä koukun. Otin sen irrotettavan (ja kalleimman) mallin C-202/1 hintaan 256e, ja halvimman 15e johtosarjan, rahteineen koko hoito 284,95e ja viikon toimitusaikaa lupailee. Saa nähdä miten käy, raportoin sitten.
Päädyin tuohon kalleimpaan alaspäin irrotettavaan malliin, ettei tarvitse porata puskuria, eikä ole pelkoa että peruutustutka häiriintyisi. Irrotettuna ei pitäisi näkyä mitään viitteitä koukusta. Ja johtosarjan osalta perustelut on jo edellä, katselin että kalliimmatkin sarjat, esim tuo fixus/motonet yli 200e johtosarja, kytketään myös osittain rosvoliittimillä takavalojen johtoihin, joten en nähnyt mitään tarvetta maksaa monta sataa pelkistä asennusohjeista. En myöskään tähän hätään ehtinyt enkä viitsinyt etsiä faktoja tuosta 7-paikkaisen pistokkeen "laittomuudesta", luotan siihen että katsastaja ei sitä niin tarkkaan katso, ja vaihdan sitten jos se siitä jää kiinni.
Sen verran vielä muille vinkkiä, että se halvin malli on tosiaan 105e, että ei ainakaan hinnasta jää kiinni jos vetokoukkua tarvitsee. Ja 15e johtosarjasta mainittiin että 1,5m johdot, joten eiköhän senkin johonkin saa kytkettyä.
Päädyin tuohon kalleimpaan alaspäin irrotettavaan malliin, ettei tarvitse porata puskuria, eikä ole pelkoa että peruutustutka häiriintyisi. Irrotettuna ei pitäisi näkyä mitään viitteitä koukusta. Ja johtosarjan osalta perustelut on jo edellä, katselin että kalliimmatkin sarjat, esim tuo fixus/motonet yli 200e johtosarja, kytketään myös osittain rosvoliittimillä takavalojen johtoihin, joten en nähnyt mitään tarvetta maksaa monta sataa pelkistä asennusohjeista. En myöskään tähän hätään ehtinyt enkä viitsinyt etsiä faktoja tuosta 7-paikkaisen pistokkeen "laittomuudesta", luotan siihen että katsastaja ei sitä niin tarkkaan katso, ja vaihdan sitten jos se siitä jää kiinni.
Sen verran vielä muille vinkkiä, että se halvin malli on tosiaan 105e, että ei ainakaan hinnasta jää kiinni jos vetokoukkua tarvitsee. Ja 15e johtosarjasta mainittiin että 1,5m johdot, joten eiköhän senkin johonkin saa kytkettyä.
-
- Jäsen
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 9:00 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2007
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Touring
#10
En malttanut olla kysymättä Autokeskukselta vetokoukun hintoja, sain seuraavanlaiset:
Irroitettava 82209294 svh.819,83eur.
Kiinteä 82209295 svh.601,96eur.
Sähkösarja 7 nap. 82209486 svh.230,28eur.
Sähkösarja 13 nap. 82209488AB svh.162,09eur.
Asennus 373,91eur.
Siinä alkaa daewoon 1200e tuntua jo edulliselta kun noita hintoja katsoo...
Irroitettava 82209294 svh.819,83eur.
Kiinteä 82209295 svh.601,96eur.
Sähkösarja 7 nap. 82209486 svh.230,28eur.
Sähkösarja 13 nap. 82209488AB svh.162,09eur.
Asennus 373,91eur.
Siinä alkaa daewoon 1200e tuntua jo edulliselta kun noita hintoja katsoo...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 0 vierailijaa