Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#31

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Semmoinen käynnyt mielessä ja jota ei ikinä ole tullut tehtyä eikä tavinnut harkita että jos hieman puristaisi kasaan
sopivaa letkua oikeasta paikasta voisiko autaa tilapäisesti, siis rajoittamalla nesteen täysin vapaata virtausta? Hätäapu tien päällä?
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#32

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Termostaatin testaus ja vaihto on 2,5 tuntia tehtaan mukaan 2,5 ja 2,8 CRD koneissa
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#33

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Okei, kiitos!

Ja löytyi jenkkiautoja tekevä paja joka tekee työn tasan kolmasosahinnalla siitä mitä ensimmäinen tarjous oli.
Voin nämä nimet kertoa jos kiinnostaa.......760€ tästä työstä..... Dream on.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#34

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

900km ongelmista, eli vaikuttaa vahvasti olleen semmoista rattivaihteen asennosta riippuvaista. Ei aina palaa perusasentoon, vaati huolellisuutta.
Ilman lohkolämmitystä ei starttaa -20C pakkasissa vuorokauden seistyään, lämmittimen kanssa tuosta vaan. :) Nyt pitää saada ne nesteet lämpiämään niin pitää sitten
seistessä paremmin käynnistyskyvynkin jos ei aina pääse kaapelin päähän. Sitä nestettä on siellä mitä, 12 litraa?
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#35

Viesti Kirjoittaja masiina »

I.A.T kirjoitti:Okei, kiitos!

Ja löytyi jenkkiautoja tekevä paja joka tekee työn tasan kolmasosahinnalla siitä mitä ensimmäinen tarjous oli.
Voin nämä nimet kertoa jos kiinnostaa.......760€ tästä työstä..... Dream on.
tuo on ollut jo kauan nähtävissä että jotkut ovat siirtäneet markat suoraan euroihin :lol:
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#36

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

masiina kirjoitti:
I.A.T kirjoitti:Okei, kiitos!

Ja löytyi jenkkiautoja tekevä paja joka tekee työn tasan kolmasosahinnalla siitä mitä ensimmäinen tarjous oli.
Voin nämä nimet kertoa jos kiinnostaa.......760€ tästä työstä..... Dream on.
tuo on ollut jo kauan nähtävissä että jotkut ovat siirtäneet markat suoraan euroihin :lol:
Jooh...

Mun piti kaksi kertaa perättäisinä päivinä tsekata sähköpostista oliko siihen vastattu ¨nokkahihnan vaihto¨. Ei ollut vaan ihan olivat oikein käsittäneet.
Tämä paja Pitäjänmäellä, edullisempi Viikin suunnalla. Konalasta ei edes vastattu.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#37

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

I.A.T kirjoitti:Okei, kiitos!

Ja löytyi jenkkiautoja tekevä paja joka tekee työn tasan kolmasosahinnalla siitä mitä ensimmäinen tarjous oli.
Voin nämä nimet kertoa jos kiinnostaa.......760€ tästä työstä..... Dream on.
Pajalla törmätty ongelmiin.... Hinta nouseepi.... Joku seppä siellä on ilmeisesti jäljistä päätellen jo joskus yrittänyt vaihtoa, onnistumatta(?).

Mutta semmoista tässä, että ainakin 2.5 moottoriin ovat ulkomailla jotkut laittaneet mm. Rellu 5/19 sopivaa termostaattia letkun sisään siihen varsinaisen viereen.
Kuullostaa toimivalta, termostaatti ei ole ihan se perinteisin vaan mallia:
Kuva

Järjellä ajateltuna ja elämänkokemukseen perustuen pitäisin toimivana ratkaisuna!
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#38

Viesti Kirjoittaja turboapc »

ja minä sanoisin että ei kannata.. laittaa vaan suosiolla sen alkuperäisen.. ei ole missään vaiheessa nestekiertoa hyvä että vanha termari sotkee sitä..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#39

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ei ainakaan kiinni jumittuneen kanssa... :lol:

Mulla on nyt uusi termari, oli työläs laittaa, turboa kai kiroilivat kun oli tiellä.
Työtä ja osia meni sitten lopulta 450€ edestä. Jos olisi mennyt kuin Strömsössä niin se olisi ollut 250€.
En kysynyt hoksasivatko tuulilasinpyyhkimiä ja liittyviä irrottaa helpottamaan työtä.

Joka tapauksessa nyt lämpöä tulee tasaisesti ja mittari kohoaa viisarinleveyden vajaa puolimerkkiin.
Ja lisälämmitinkin kytkeytyy lopulta jossain vaiheessa pois.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#40

Viesti Kirjoittaja turboapc »

:D hieno homma
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 1 vierailija