Sivu 2/2

#11

Lähetetty: Ke Maalis 16, 2016 9:12 pm
Kirjoittaja Mkarp
Ehdin jo tilaamaan toisen käytetyn startin Varaosahaun kautta.. mieluummin tilailee halvalla käytettyjä, koska autoon on uponnut kohta enemmän rahaa, mitä se on liikkeessä pari vuotta sitten maksanut.

Tulipahan tässä mielene yksi kysymys, että eikö siellä moottorin oikeella puolella päädys ole nokka-akselin asentotunnistin (kone on siis 2-litrane 16 venttiiline yhdellä nokka-akselilla)? Eikös se jäähdytysnesteen lämpötila-anturi ole silloin startin lähettyvillä imusarjan alapuolella? Kysyn tuota varmistaakseni asian, koska aikasemmin enne hajoamista autossa nousi lämpömittari aina seistessä valoissa (myös noin 10 asteen pakkasilla) punaselle alueelle ja sieltä sit ihan rajotintappia vasten. Mitään höyryjä ei noussut kuitenkaan. Niin, ja uusi anturi on jo hommattuna, pitäis vaan asentaa se tuonne.

Eikös tässä kuvas jotenki näy nokan asentotunnistin?
Kuva

Ja eikös tää pötkylä oo sit se jäähdytynesteen lämpöanturi?
Kuva

#12

Lähetetty: Su Maalis 20, 2016 11:07 pm
Kirjoittaja Mopadi
Näyttäs olevan taas samoja osia Neonissa mitä Voyagerissakin (-99). Se imusarjan alla oleva anturi on Knock Sensor eli nakutuksen tunnistin. Veden lämpöanturi on koneen oikealla puolella (kuskin paikalta), ylävesiletkun lähdön juuressa. Samassa mistä löytyy myös termostaatti. Ja se nokka-akselin tunnistin on joo koneen vasemmalla puolella kuvaamassasi paikassa.

http://www.factorychryslerparts.com/sho ... bly=652186

edit: no okei se olikin DOHC- koneesta mutta uskoisin SOHC-koneen olevan miltei sama?

#13

Lähetetty: Ma Maalis 21, 2016 12:38 pm
Kirjoittaja Mkarp
Okei, kiitos tiedoista.

Ja sain viimeinkin tuon käymään huomattuani, että maadoituspiuha oli löysällä, josta nämä ongelmat johtuivat.

Kiitän kuitenkin hyvistä ehdotuksista, käännyn teidän puoleen kyllä uudemman kerran, kun auttavaa kättä tarvitsen.

#14

Lähetetty: Su Touko 08, 2016 9:03 pm
Kirjoittaja Mkarp
Iltaa vain, arvon foorumilaiset.

Nyt taasen ilmeni sellaista juttua, että tuo auto ei suostu edes sahaamaan, jos on ajanut vaikkapa tunnin ja pitää sit 15 minuutin kahvitauon tai vastaavaa taukoa.

Tänään olin ajelulla noin 1.5 tuntia ja tulin kotiin tuomaan äitienpäivälahjaa ja annettuani lahjan halusin lähtee uudellee ajelulle, niin tuo mokoma ei edes suostunut sahaamaan, ei siis yhtää mitään tapahtunut. Bluetooth-mötikällä ja jollaki freeware softalla katseltuani auton sisuksiin se ei löytänyt yhtäkää vikakoodia, ja akkujännite putosi 12.2 voltista 11.8 volttiin, kun avaimen käänsi start-asentoon.

Itselläni ei hajuakaan, mistä ongelma voisi johtua, kun kaikki liitokset ja muut ovat oikein asennettuja ja tiukasti kiinni.

#15

Lähetetty: Ma Touko 09, 2016 11:15 am
Kirjoittaja Mopadi
Ny tarttisit kaverin kääntämään virta-avainta että näkisit tuleeko herätettä startille ollenkaan edelleenkään. Paha tommonen vika korjata kun haahuilee päälle ja pois millon sattuu.. Tai jos saisit jonkun lampun tai mittarin startin herätteelle että näkis heti mistä vikaa alkaa purkimaan, että antaako mitään sillon vai ei.

#16

Lähetetty: Ma Touko 23, 2016 10:04 pm
Kirjoittaja Mkarp
Hyvää iltaa.

Kyllä sinne herätettä tulee, koska muutaman tunnin seisomisen jälkeen lähtee käyntiin ja toimii pitkän aikaa moitteettomasti.

Mutta, nyt ilmeni uusi ongelma.

Eli lyhykäisyydessään päätin ottaa ja putsata tulpat, jotka arvatenkin yltäpäältä öljyssä tulpanhattuja myöten.

Tämän jälkeen koitin, että starttaako tuo hökötys... no, eipä tietenkään, mutta taas muutaman tunnin seisomisen jälkeen toimii taas.

Kysymys kuuluukin, että mistä tuo johtuu, että jos auto päättääkin ola lähtemättä käyntiin, niin muutaman tunnin päästä toimii taas moitteettomasti... ON-OFF self-check sanoo, ettei ECU:ssa ole muistia ja Torque-puhelinsoftalla suoraan pistokkeesta katsottaessa (Bluetooth-mötikällä) ei näytä mitään vikoja ECU:n muistissa.

Toinen kyssäri on se, että mistä männän päälle pääsee aivan tuhottomasti öljyä? Arvoilta 3000 kilsan välein pitää lisätä öljyä koneeseen. Ettei vaan olisi nuo venttiilien ohjainkumit?