Grand Voyager -04 automaattivaihteiston öljynvaihto

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#1

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Ilmeisesti Mopar olisi ainut ja oikea merkki, mutta enempää "faktaa" en oikein löytänyt niin mitäs ohjeita öljynvaihtoon porukka suosittelisi ja löytyykö tuota öljyä esim. Motonetin tms valikoimasta?
Dewlin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 02, 2015 9:25 am

#2

Viesti Kirjoittaja Dewlin »

Grand Voyager 3.3LE 1996
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Minä olen ostanut tuolta.
http://www.ato24.de/mopar-atf-4.html
Koska olet vaihtamassa öljyjä ensimmäistä kertaa, pitäisi vaihtaa myös suodatin, koska sinulla ei ilmeisesti ole luotettavaa tietoa milloin vaihdettu.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#4

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tuota Motonetin öljyä olen itsekin harkinnut
koska puoltavia lausuntoja esiintynyt tarpeeksi.

Sitten taas jos pajalle vie ja sanovat ¨joo meillä on oikea öljy¨ niin kokemuksia on monenlaisia.
Kannattaa ainakin vähintään ottaa lupaus kustannuksettomasta vaihdosta parempaan jos ei käyttäydy niin kuin pitää.
Siis vähintään yhtä hyvin kuin ennen öljynvaihtoa, kun ei ole ollut mitään erikoista laatikossa.
Sen verran pitää terottaa asiaa siinä tiskillä näiden laatikoiden erikoistarpeista. Käsittääkseni lisäaineistus on aika tarkkaa.
Itsekin alustavasti asiaa tiedustelin ja ehdotin tuovani omat öljyt. Vastattiin vaan ettei siinä säästä... Ja mun pointtini ei olekaan säästö,
sillä vaikka piha olisi täynnä jenkkejä niin siltikin niitä vääriä öljyjä on joillakin käytetty.

Näin netistä lukemani perusteella ihan ulkomaita myöten.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Just ostin Saksasta Mopar ATF+4 10L kotiovelle 13,257 €/L, että taitaa tuo säästö johonkin tarvikkeeseen jäädä melko pieneksi ... meikäläisellä (eikä monella muullakaan) ei tuo Motonet ole naapurissa, eli nouto-/lähetyskustannukset tuohon 9,9 €/L hintaan päälle.
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#6

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Tolla moponetin MAG 1:lla olen minäkin nyt 2 kertaa vaihtanut öljyt ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut. Vaihtoväli ollut maksimissaan 2 vuotta kilometrien ollessa 20-30 tuhatta. Ekan kerran kun itse ryhdyin vaihtamaan öljyjä piti merkkihuollosta ostamani moparin öljyt, mutta hekin käyttivät muistaakseni penzoilin atf+4. Päädyin silloin siis koklaamaan tota MAG 1 kun sitä vanhalla voorumilla monet käyttivät.
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#7

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Iso kiitos aktiivisille! Autossa on huoltohistoria kunnossa ja nyt se remontti vaan osuis ekaa kertaa omalle kohdalle. Motonetin öljy lienee siis käyttökelpoista mutta Mopar olis pommin varma valinta? Suodatin tottakai mutta uskallanko käyttää mallia Motonet vai pitääkö olla alkuperäinen? Hinnassa oli ainakin melkoinen ero....
Niin joku käsitys ja jopa kokemuskin on automaatin öljynvaihdosta mutta olisko tähän jollakulla heittää ohjetta? Vaihtomäärä litroina?
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#8

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Öljymäärä vaihdossa on noin 3.8-4 litraa ja kokonaismäärä 9,2 L.
Kun valuttelet vanhan öljyn pois, niin mittaa paljonko öljyä tuli pois, niin tiedät laittaa saman määrän, jonka jälkeen voit aloittaa oikean korkeuden mittauksen mittatikusta lisäämällä 2-3dl kerralla, varo ylitäyttöä. Öljymäärän korkeuden mittaus ohjekirjan mukaan.
Asenna suodattimen mukana tuleva uusi O-rengas paikoilleen ja vanha tietenkin pois.
Tarkista ja tarvittaessa korjaa öljypohjan tiivistepinnan tasaisuus, saattaa olla ruuvin reikien kohdalta ”mutkalla”.
Kiristä öljypohjan ruuvit tasaisesti kireyteen 19 Nm.
Jos öljypohjassa on tiivisteenä metalli/kumi (05011115AA) niin ruuvien kireys on 16,2 Nm.

Aikaisemmista vaihteistokeskusteluista löydät lisää vinkkejä.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#9

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ylikiristämisen varomista ei voi liikaa korostaa, se on kerrasta vuotava gumi jos näin käy.
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#10

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

I.A.T kirjoitti:Ylikiristämisen varomista ei voi liikaa korostaa, se on kerrasta vuotava gumi jos näin käy.
Tähän piti tarttumani :D Nimittäin joku nimimerkki vanhalta voorumilta saattaa muistaakin kun mulla oli juurikin ongelmia laatikon pohjan kanssa. Siellä oli edellisillä kerroilla alkuperäiset kierteet 3:sta korkannut ja tilalle oli laitettu isommat pultit :D Itellä tais korkata juurikin sellainen yksi suurempi ja yksi normi. Tai oli korkannut mahdollisesti jo merkkihuollossa kun ekan öljynvaihtoni teetätin siellä... ja minä vaan saatoin työn loppuun :lol: :lol:

Mutta siis, mulla on edelleen muistaakseni 2 tai 3 pulttia "löysässä" laatikon pohjassa. Kummankaan vaihtokerran jälkeen ei oo yhtään vuotanut :o Suodatin on ollut Twix? ja tiivisteenä kumi. Ekan tilasin Us centeristä ja toisella kertaa Moponetistä sain Twixin. Tiivisteeseen laitoin molemmille puolille tiivisteliimaa, samoin pulttien kierteisiin. Hyvin on irronnut aina suodatinkin ilman isompaa väkivaltaa :D Kesällä ois taas vaihto edessä...
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 0 vierailijaa