Automaattiöljyistä

Sivuston kehitysehdotukset, kysymykset sekä muu keskustelupalstan toimintaan liittyvä keskustelu
AaPee
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 3:46 pm

#1

Viesti Kirjoittaja AaPee »

Taas perinteinen murheenkryyni. Vein autoni, Chrysler Voyager -03 huoltoon Wetterille (valtuutettu Chrysler huolto). Huollossa vaihdettiin automaattilaatikkoon öljyt.
Jostain syystä Wetterillä vaihteistoon ei laitettu suositeltuja Mopar ATF 4+ öljyä vaan Subarun ATF öljyä. Huollon jälkeen laatikkorupesi oireilemaan eli alaspäin vaihtaessa
vaihde menee päällä nytkähtäen. Oire esiintyy vain alaspäin vaihtaessa eli nykäys tulee varmaan laatikon vaihtaessa 3:lta 2:een. Soittelin huoltoon ja he sanoivat että Subarun ATF öljy täyttää laatuvaatimukset ja se sopii Chrysleriin, faktaa kuitenkin on että lattikko nykii alaspäin vaihtaessa. Toisaalta nettiä selaessa monet tahot sanovat että vain Moparin ATF 4+ sopii Chryslerin automaattilaatikolle. Onko kenelläkään kokemusta Subarun öljyjen käyttämisestä Chryslerin automaattilaatikossa ? Tuskin olen ensimmäinen jolle Wetteri vaihtoi Subarun öljyä....
gw97
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 77
Liittynyt: La Syys 27, 2014 10:06 pm

#2

Viesti Kirjoittaja gw97 »

Tossa on noi Chryslerin lisensoimat ölpät
http://www.centerforqa.com/chrysler-brands/
VintageSpeed
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm

#3

Viesti Kirjoittaja VintageSpeed »

Subarulla on käytössä kahta öljyä. Normaalia ATF:ää ja ATF-HP:tä joka on vastine ATF+4 öljylle. Kumpaakohan sinne on kaadettu, sillä tuo normaali ATF vastaa vain Dexron 3 luokitusta eikä sovellu Mopariin.
gw97
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 77
Liittynyt: La Syys 27, 2014 10:06 pm

#4

Viesti Kirjoittaja gw97 »

Castroililla on sama juttu, kahta eri ATF:ää.
AaPee
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 3:46 pm

#5

Viesti Kirjoittaja AaPee »

VintageSpeed kirjoitti:Subarulla on käytössä kahta öljyä. Normaalia ATF:ää ja ATF-HP:tä joka on vastine ATF+4 öljylle. Kumpaakohan sinne on kaadettu, sillä tuo normaali ATF vastaa vain Dexron 3 luokitusta eikä sovellu Mopariin.
Pitäis olla tuota ATF-HP öljyä eli vastaa ATF4+ laatua...mutta siltikin se aiheuttaa ongelmia.
mika65
Jäsen
Jäsen
Viestit: 29
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:50 am
Merkki: Chrysler
Malli: GranVoyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#6

Viesti Kirjoittaja mika65 »

Vaihda tai käske niiden wieterin velikultien vaihtaa sinne moparit sisään. Tai hae motonetistä mag1 öljy. Ei pelaa muuten, laitoin itse kerran kunuskoin öljymyyjän vakuuttelua jotkut paskat, nimeä en muista, oli kans purkin kyljessä mopar suositukset. Tuli sama oire kuin tuossa edellä kuvasit ja lisäksi ei kylmänä halunnut vaihtaa 4:lle.
AaPee
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 3:46 pm

#7

Viesti Kirjoittaja AaPee »

Pitkien puhelinkeskustelujen jälkeen todettiin, että Subarun ATF 4+ öljyt jotka ovat ilmeisesti Midlands:n öljyjä (löytyy http://www.centerforqa.com/chrysler/ non-licensed brands:n alta)
EIVÄT sovi ainakaan mun Voyagerin laatikolle. Wetteri vaihtaa ensi viikolla tilalle Tutelan automaattiöljyt jotka ovat Chryslerin lisensioimat öljyt. Katsotaan loppuuko vaihteistön nykiminen.
Homma menee korjaamon piikkiin....
AaPee
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 3:46 pm

#8

Viesti Kirjoittaja AaPee »

Nyt on uudet Tutelan automaattiöljyt (Chryslerin lisenssioimat öljyt) laatikossa. Laatikko pelaa taas kuin junan vessa ja nykiminen loppui heti.
Vaikka aikaisemmat Subarun ATF öljyt täyttivät ATF 4+ laatuvaatimukset niin silti ne eivät sopineet. Eli kannattaa käyttää vain noita Chryslerin
lisenssioimia öljyjä. Nämä non-licensed öljyt voivat aiheuttaa ongelmia.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#9

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Seinäjoen Autotarvikkeelta pari vuotta takaperin käskin laittamaan tiskille laatikollisen ATF+4 öljyä. Kotona ihmettelin miksi se on ruskeaa eikä tavan punaista. Silloisena amatöörinä ajattelin että noh, ovat kai taas väriä vaihtaneet tai jotain. Arvatkaas kuinka sen jälkeen on loota toiminut? Aivan, nykii vaihdot ja loota miettii välillä. Kaikki alkoi heti väärien öljyjen jälkeen vaikka nyt on ollut jo vuoden verran +4 öljyt. Chryslerin loota ei ilmeisesti tykkää väärästä öljytyypistä ja ei (mulla ainakaan) oikeen anna anteeksi virhettä, kylmänä ajoon lähtö jää miettimiseksi vaikka muuten pelaa jotenkin.

Mutta että valtuutetut liikkeetkin väittää nykyään "joo joo kyllä siellä toimii ne brändätyt moottoriöljytki" :-D
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja turboapc »

itse käytän tätä öljyä:

http://mannol.de/en/?action=accessory_c ... ltivehicle
Ei ole hinnan kiroissa ja toimii niin kuin pitääkin
Myös saman valmistajan moottoriöljyihin olen tykästynyt
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa