Autoveron mahdollinen poistuminen.

Vapaa sana, ns. "Offtopic" -palsta.
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#1

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Miten jengillä on, säilyykö Mopari alla, vai vaihtuuko seksikkäämpään?

Huhuja liikkuu, että autoverosta luovutaan ja tulee jonkinlainen rekisteröimismaksu, mutta mene ja tiedä. Itse en usko ennen kuin näen, mutta viikonvaihteessa sillä silmällä katselin pirssejä Saksasta, että jos näin käy.

10 000€ on siellä kovaa valuuttaa ja sillä saa hyviä vähän ajettuja jenkkejä. Itse olen haaveillut CTS käkkylästä, mutta tuomaan sellaista ei verojen kanssa kannata alkaa ja Suomessa on pieni tarjonta. Isokoneiset ovat myös kalliita. Huonosti on pitänyt hintansa myös täällä, vaikka tarjoaa varmasti kaiken tarvittavan.
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#2

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Autoilu ei halpene koskaan. Se oin kuten sähkökin, että sähkölaskun summa kasvaa, vaikka ostaisit mitkä polttimot ja aaa-luokan vehkeet. Vaan autoveron poistuminen antaisi vähän väljyyttä valita millä roponsa verokekoon kuskaa. Itselleni ei olisi mikään ongelma hakea maailmalta auto, mutta kaikki ne vehkeet joista voisin maksaa harrastuneisuuslisää, ovat sellaisia mistä verotetaan raskaimmalla kaavalla. Tänne kun ei voi tuoda vähän ajettua vanhahkoa 2005-2010 vuosien isokoneista autoa, kun verokohtelu on posketonta ja aika monessa autossa ihan arvaamatonta. 8000€ veroja jostain Town Carista ei ilahduta kun auton arvo on täällä vain noin 10000€, eikä ne halpoja ole muuallakaan.

Saisi tuo verotus olla edes aikasidonnainen, eikä kilometreillä olisi mitään väliä, niin se jotenkin menisi.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa