Keskustelupalstan toiminnot korjattu ja palvelin vaihdettu.

AirBag ongelma

Ensimmäisen sukupolven Neon, vm. 1995-1999
Post Reply
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Posts: 27
Joined: Sat Mar 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#1

Post by Mkarp » Sun Aug 16, 2015 9:45 pm

Käväsin tässä viime perjantaina katsastamassa ja hylky tuli.

Toinen vika (kuluneet jarupalat) on korjattu, mutta asia koskee turvatyynyjä.

Elikkäs rekisteriotteessa lukee näin: "Oikean puoleinen etuturvatyyny poistettu käytöstä lasten turvaistuinta varten". Ja ei kelvannut katsastusmiehelle todisteeksi, koska merkkivalo ei toiminut. Tässä pikaisesti katsottuani sine, niin ei siellä ollut koko lamppua, ja sattumoisin löysin yhen ehjän valon, ja AirBag-valo palaa kokoajan, eli ei sammu.

Katsastuskortissa hylkäyksen peruste: "Turvatyyny, Merkkivalon mukaan ei edelltyksiä toimia."

Mainitsin katsurille, että rekisteriotteessa lukee selvästi selostus, että lapsem turvvaistuimen takia on hanttarin bägi kytketty pois päältä. Tähän katsuri sanoi: "Joo, mutta kuljettajan pitää tietää, toimiiko hänen turvatyynynsä"-

Siinä itellä imeteltävää... Eli, tarviiko sen lampun oikeesti palaa sen 3-5 sek ja sammua, vai voiko lampun pitää pois sieltä? Jos voi, niin mitenkä sen pystyis todistamaan, koska katsurille ei kelpaa selitys rekisteriotteessa.

Toinen vaihtoehto olisi "ohittaa" bägi ja laittaa vastus väliin, niin mitenkä tämä hoituu?

Edit: Minkähän kokeinen vastus olisi hyvä pistää sinne?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic

Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Posts: 190
Joined: Thu Sep 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#2

Post by Tousta » Fri Sep 11, 2015 2:44 am

Noista SRS vastuksista on ollut joskus aikaisemmin jenkkifoorumilla juttua. Chryslerillä on jokin oma erikoistyökalu (eli jokin tollanen vastus juurikin) mikä tökätään sen airbagin liittimeen ja sillä sitten voidaan testata onko vika bagissa vai muualla turvallisesti.

Tuo "työkalu" maksaa aivan tajuttomasti ja vastusarvojakaan ei ollut muistaakseni mainittu missään,että kätevänä saisi itse tuollaisen kasattua.. :( korjatkoon joku jos tietää paremmin :)
2.4 L 2005 Sebring

Mkarp
Jäsen
Jäsen
Posts: 27
Joined: Sat Mar 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#3

Post by Mkarp » Sat Sep 19, 2015 6:33 pm

Kiitän vastauksista, auto onkin jo kuukauden verran ollut ajossa, eli sain leiman.

Korjasin sen sillä tavalla et vedin hyppypiuhat turvavyön valolta AirBag-valolle, jolloin molemmat syttyy ja sammuu samanaikaisesti.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Posts: 289
Joined: Wed Oct 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#4

Post by turboapc » Sun Dec 18, 2016 9:28 am

Ei oo tosi, ei tämmöisiä voi tulla nykypäivänä vastaan . Miten edes kehtaat tehdä noin, pidä huoli että autolla ajaa vain sinä, ei kukaan muu :twisted:

ja toivottavasti et jätä tämmöistä viritystä siihen kun myyt autoa.

Yksi tämmöinen tullut aikoinaan vastaan :twisted:

Sehän on sitten asentajan vastuulla jos jotain sattuu ja tässä tilanteessa jotain muuta ei tapahdu(airbag) ja autoa aletaan tutkimaan, joten muista tämä :shock:
2003 Grand voyager 3,3 Limited (Käyttöauto/koko aika projekti)
2001 Pt Cruiser 2.0 aut. (käyttöauto/koko aika projekti)

cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Posts: 54
Joined: Sun Oct 12, 2014 9:51 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2,7
Varustetaso: Touring

#5

Post by cdv70 » Tue Nov 28, 2017 12:44 pm

Mkarp wrote:
Sun Aug 16, 2015 9:45 pm
Käväsin tässä viime perjantaina katsastamassa ja hylky tuli.

Toinen vika (kuluneet jarupalat) on korjattu, mutta asia koskee turvatyynyjä.

Elikkäs rekisteriotteessa lukee näin: "Oikean puoleinen etuturvatyyny poistettu käytöstä lasten turvaistuinta varten". Ja ei kelvannut katsastusmiehelle todisteeksi, koska merkkivalo ei toiminut. Tässä pikaisesti katsottuani sine, niin ei siellä ollut koko lamppua, ja sattumoisin löysin yhen ehjän valon, ja AirBag-valo palaa kokoajan, eli ei sammu.

Katsastuskortissa hylkäyksen peruste: "Turvatyyny, Merkkivalon mukaan ei edelltyksiä toimia."

Mainitsin katsurille, että rekisteriotteessa lukee selvästi selostus, että lapsem turvvaistuimen takia on hanttarin bägi kytketty pois päältä. Tähän katsuri sanoi: "Joo, mutta kuljettajan pitää tietää, toimiiko hänen turvatyynynsä"-

Siinä itellä imeteltävää... Eli, tarviiko sen lampun oikeesti palaa sen 3-5 sek ja sammua, vai voiko lampun pitää pois sieltä? Jos voi, niin mitenkä sen pystyis todistamaan, koska katsurille ei kelpaa selitys rekisteriotteessa.

Toinen vaihtoehto olisi "ohittaa" bägi ja laittaa vastus väliin, niin mitenkä tämä hoituu?

Edit: Minkähän kokeinen vastus olisi hyvä pistää sinne?
Mkarp wrote:
Sat Sep 19, 2015 6:33 pm
Kiitän vastauksista, auto onkin jo kuukauden verran ollut ajossa, eli sain leiman.

Korjasin sen sillä tavalla et vedin hyppypiuhat turvavyön valolta AirBag-valolle, jolloin molemmat syttyy ja sammuu samanaikaisesti.
Ja nytkö auto on turvallinen :o ? Muistathan kertoa autoa myydessäsi, miten olet airbag valon korjannut :( . Jos kehtaat nin laita auton rekisterinumero näkyviin. Tietää ainakin tuttuja valistaa etteivät kyseiseen yksilöön sotkeudu. :twisted: :twisted: :twisted:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest