2.0i ei käy kunnolla

Ensimmäisen sukupolven Neon, vm. 1995-1999
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#21

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#22

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Ja taas kyselen neuvoja täältä.

Elikkäs sain juuri vaihdetuksi uuden bensapumpun, mutta auto kyllä käynnistyy, mutta sammuu noin 5. sekunnin kuluttua, jonka jälkeen sitä saapi sahata käyntiin, ja silloinkin lähtee todella pitkän sahauksen jälkeen (mikäli ennättää painaa vähänkin kaasua, niin sammuu heti).

Vetääkö se ilmaa jostakin sinne järjestelmään, ettei jaksa käydä, vai mistä kiikastaa?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#23

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Tuplapostaaminen (pahoittelen, moderaattorit), mutta nyt on edistymistä tapahtunut.

Eli kävin täs ostaas suutinpuhdistusainetta sekä käynnistysspraytä, niin sprayllä sain auton käymään nätisti tyhjäkäyntiä. Puhdistusaineen sekoitin bensaan tyhjäksi juodussa ja pestyssä kokispullossa (yritin ainaski ohjeiden mukaisen sekoituksen tehdä) ja kaadoin sen tankkiin.

Mutta nyt on uusi ongelma, koska kaasupoljinta pitää ihan pari milliä painaa ja pumpata, että saa kierrokset nousemaan edes 3 tuhanteen, tästä ylemmäs ei pääse.

OBD-vikakoodeja ei antanut, mutta virrat päälle/pois -tekniikalla antoi kaksi kertaa peräkkäin vikakoodin 4-2. Eli sähköissä vikaa? Lähinnä sitä, että mistä etsiä vikaa, koska auto seissyt jo tonttuna pari viikkoa, joten olisi hyvä saada se liikkumaan omin voimin.

Tietenkin epäilen bensapumppua, koska se oli käytetty, minkä tilasin. Lienee parasta tilata kokonaan tuliterä pumppu Rokkiautosta? ;) Ja onnistuuko maksu verkkopankin kautta, vai tarviiko siihen luottotilin, jotta voi tilata osia sieltä?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#24

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Lähdetäänpäs ihan perusasioista:

1. Vikamuistin sisältö
2. Katso moottorin ajoitus?
3. jos ajoitus kunnossa niin tuleeko kipinää kaikille tulpille starttauksen aikana?
4. tuleeko polttoainetta starttauksen aikana?
5. jos nämä kaikki kunnossa niin seuraavaksi mitataan puristukset..
6. jos puristukset kunnossa niin onko jossain ilmavuoto?

Lähdeppäs näillä liikkeelle, eiköhän se auto kuntoon saada :D
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija