2.0i ei käy kunnolla

Ensimmäisen sukupolven Neon, vm. 1995-1999
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#11

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Vuppe kirjoitti:12 ei ole varsinainen vikakoodi, akku on ollut irti viimeisten 50 startin aikana.

En osaa sanoa 51:stä mitään mut pikasella kuuklauksella voisi viitata esim alipainevuotoon, tai matalaan bensanpaineisiin eli gasopumppu ehtoopuolella. Oireetkin vois viitata siihen suuntaan. Mutta älä mun diagnoosin perusteella varaosakaupoille lähde. ;)
Akku ei varsinaisesti ole ollut irti, se käväs parikin kertaa tyhjänä.

alipainevuoto mahdollinen, gsopumppu ei ny välttis oo vielä ku auton käydessä tyhjäkäyntiä pa-kiskolta tulee hyvällä paineella ilmausruuvista menovettä...

jos nyt alipineletkut vilkaisis läpi...
Viimeksi muokannut Mkarp, To Touko 14, 2015 9:03 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#12

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Matala jännite tekee kaikkee kivaa kiusaa. Ota akun kenkä vartiksi irti ja kokeile käyntiin ja katso vikakoodit uudestaan. Avoseprinkimanuaalin (-97) mukaan kyseisen vian pitäisi sytyttää Check Engine valon. Voihan olla ettei Neon sitä valoa sytytä vaikka vika olisikin aktiivinen.
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#13

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Joo tota tein äkkiseltään yhen ilmausen, ja tässä tulos:

bensapumppu sökö, ilmausruuvista tulee valumlla tavarat ulos ja kone simhtaa siihen.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#14

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Oletko noita alipaineletkuja tutkinut? Yksi tapa millä voi löytää niitä vuotoja on suihkutella ruiskupullolla vettä letkuille kun auto on käynnissä ja kun käynti huononee suihkauksen jälkeen on todennäköisesti letkussa siinä kohtaa reikä
2.4 L 2005 Sebring
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#15

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Tousta kirjoitti:Oletko noita alipaineletkuja tutkinut? Yksi tapa millä voi löytää niitä vuotoja on suihkutella ruiskupullolla vettä letkuille kun auto on käynnissä ja kun käynti huononee suihkauksen jälkeen on todennäköisesti letkussa siinä kohtaa reikä
En oo ainaskaa vielä koittanut tuota, mutta menenpä kokeilemaan.. Liekkö hyvä idea näin ens hätään paikkailla reikiä jesarilla ? :D
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#16

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Kaippa nuo voi tilapäisesti jesarillakin laittaa jossei nyt muutakaan ole käsillä. Kunhan ei kovin isoja halkeamia tai reikiä ole :) eikös nuo metritavarana paikasta riippuen ole kuitenkin aika halpaa ostaa ja vaihtaa
2.4 L 2005 Sebring
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#17

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Juu, metritavarana saa, ja pari lanttia maksaa, jospa vaihtaisi useammanki ku näytti olenvan halkeamilla, osa ehkä jopa kokonaan halki, vaikka varovasti taivuttamalla kattoin, kova suhina ainakin on, mutta nyt on uutta pohdittavaa.

Eli, kun viimeinki sain vaihtostartin paikalleen, tosin piti vanha "pyöreämpi" solenoidi liitin katkasta, laittaa vähän (n. 7cm) ylimääräistä piuhaa ja lattaliitin, koska vaihto-osassa oli neliskanttinen solenoidiliitin, nyt voi sahailla akun tyhjäksi, ei pyörittele tyhjää enään, mutta mennään syvällisempään asiaan.

Elikkäs, kun kattoo ite ne vikakoodit (eli se avaimen kääntö 3 kertaa on-off etc.) ni näytti vaan 1-2 elikkäs se et 50 viimeisen startin aikana on ollut akku irti. Mutta seuraavana on 5-5 rlikkäs "End of error messages", mutta eipä tuo näytä käyvän ku maksimissaan 6 sek. ajan 600 rpm hujakoilla ja simahtaa. Elikkäs se oli kadottanut vikakoodin 5-1 "fuel system lean".

Kun tuo rönttä tuossa ny kävi omaa tahtia, niin heti kun vähäänkää koski kaasuun ni sammui, ja imausruuvista tulee esti pienellä paineelaa, mutta sen jälkeen ns. kusemalla ja siihen se sitten sammuu... Taitaapi olla bensapumpun vaihto edessä. ja sehän on koti olosuhteissa ilman ajoramppeja yms. ihan mukavaa puuhaa saada tankki tiputettua alas..

Edit: tuota ny kävi vielä sillain et 2. pystyn tulppa meni kahtia... elikkäs sivuelektrodit jäi paikoilleen, mutta muuten se tuli ulos... ei kellään olis konstia saada tulpan jämät pois tieltä, jotta sais uuden tilalle?

Edit2: Tuota, tarkempi tutkimus osoittaa, että tuo vaihtopumppu olis peltitankiin ja tuosa on muovitankki. Sattuisko käymään niin hyvä säkä et ottaa tuosta vaihto-osasta muovikotelon sisältä pumpun ja vaihtaa sen siihen toiseen, mikä nyt on autossa?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#18

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Tulppa meni kahtia? Melkoisen extreme tilanteelta kuulostaa. Pystytkö ottamaan kuvaa tuosta niin ehkä joku saisi paremmin keksittyä millä sen tulpan saisi sieltä pois (jos nyt tulppa on vielä jumissa)

Kokeilemalla varmasti selviää tuo pumppu ja sen sopivuus.. vaikka yhtäkkiä melkoista viritystä tuntuisi olevan. Mitenkäs tuo PCV venttiili? onkos sinne menevissä letkuissa reikiä tai halkeamia? ehkä jääny jumiin, itsellä meinas joskus auto tukehtua kun lykkäsin tukkeutuneen letkun takaisin kiinni PCV venttiiliin (oma moka) :)
2.4 L 2005 Sebring
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#19

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Noniin, heräsihän se Neon tähänkin päivään. Uusi pumppu kyllä lykkää hyvin 3 barin paineella (eli sillä millä sen pitääkin, ei ole bensanpaine mirraria, mutta arviioisin sen olevan tuota luokkaa).

Muistan vielä hyvin, kun edellinen pumppu oli kunnossa, niin ei se noin kovaa kyllä reagoinu kaasuun, nytten kun polkasee, niin kiertää aika nopeeta 6000 r/min.

Edit: Meni sitten bensanpainesäätimestä bensaletkuliitin filtterille juuresta poikki. Voiko sitä katkennutta bensaletkun liitintä korjata kotikonstein, jos voi, niin miten onnistuu ettei katsastusmies huomaa? Jos ei, niin onko jollakin myytävänä sitä paineen säädintä?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#20

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Menkööt tällä kertaa kysymys aiheen vierestä, mutta kysynpä kuitenkin.

Eli joskus kun lähtee ajamaan, niin mittaristo sekoaa.

Eli koko taulu pimenee, ja viisarit laskee nollaan aika hitaasti ja kaukovalojen sekä vilkkujen merkkivalot alkaa palamaan noin 6 sek. jolloin ne sammuu ja sen jälkeen pelittää normaalisti, mistä tämä voi johtua? Myöskin, kun on sateinen tai kostea keli, niin nopeusmittari ei pelaa (eli nollassa, jolloin nyrkin pamauttaminen kojelautaan auttaa, tai sitten se alkaa tärisemään. Eli jos ajan GPS:n mukaan 50 km/h, niin mittari pomppii 55-65 välillä (kyllä, mulla huijaa mittari sen 5km/h).
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa