Käynnistyvyysongelma

Ensimmäisen sukupolven Neon, vm. 1995-1999
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#1

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Avataas ny kokonaan uus aihe...

Elikkäs ongelmana on se, että joka toinen päivä autoon ilmenee käynnistyvyys ongelmia.

Yhden päivän voi toimia moitteitta, mutta sitten taas alkaa, että ei startti inahdakkaan, ja jonkin odottelun jälkee saattaa käynnistyä.

Tänään sitten ilmeni, ettei inahtanutkaan, vaikka käänsi avainta, lukitsi/avasi keskuslukkoa säätimestä tai piti pientä taukoa.

Itsetestaus näytti koodia 45. Jonkin sivu näytti tälläistä selitystä
Turbo boost limit exceeded (engine was shut down by logic module)
Elikäs tarkottais ahtopaineen rajan ylitystä, mutta hieman pistää miettiämään, koska moottori on vapaasti hengittävä.

Yhtenä epäilyksenä tietenki olis virtalukon pohjaa. Onko kenelläkään käsitystä, millanen työ se on vaihtaa sinne?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#2

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Olikos tääkin ny sitte se mittariston kylmäjuotosongelma, joskin yleensä syttyy se Alarm Set infotauluun. Jos niin kokeile ongelmien ilmetessä paukauttaa nyrkillä kojelautaa jos auttas, se on itseasiassa aika tyydyttävä tunne kun huomaa kerrankin nyrkittämisen vaikuttavan positiivisesti :-D
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#3

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Eipä auttanut nyrkkihoito tuohon pötkylään.

Ja tässä sit epäilys meni virtalukonpohjalle, ku antoi 2 sekunnin ajan 12V herätevirtaa startille. Noh, tilasin uuden virtalukonpohjan, ja eipä auttanut tuokaan, myös hommasin tuliterän starttireleen, muttei sekään auttanut.

Oon myös hommannut Bluetooth OBD-mötikän, ja Torque (tämä osoittautui parhaimmaksi softaksi Android-luurille) väitti, että ei ole yhtäkään vikaa tECU:n muistissa...

Sitten hieman pähkäiltyäni ja yritettyäni startata, niin se rattilukon metalliseos pötkylä otti ja meni kappaleiksi. Alla kuva siitä pötkylästä, myös sen sisällä ollut ruskea muovitikku hajosi, eikä tahdo Suomen romuttamoilta löytyä erikseen myytynä koko rattilukkoa....

Kuva

Ei kellään sattuis oleen tietoa, mistä vois löytyä?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Rockautosta löyty n. 25e hintaan semmonen pötkylä. Osiosta Dodge - 1998 - Neon - 2.0 L4 Doch - Ignition - Starter Switch Actuator Pin

http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... 492&jpid=0
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#5

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Tuli tänään osa postissa, eBaystä löytyi.

Mutta kuinka ollakkaan, eipä sekään auttanut, vaihdoin vielä virtalukko patruunan ja uuden virtalukon pohjanki, mutta eipä ne auttaneet asiaan.

Plussana päälle mittaisin virtaa startin herätejohdolta ja 0 volttia tulee, vaikka avain on kännettynä käynnistysasentoon. Sulake on ehjä ja mittarikin sanoi, että se on ehjä. Myöskin päävirtasulake, sekä pikkusulake kabiinin rasiassa ovat ehjiä. Hommasin myös uuden stattireleen, mutta eivät nekään tuota tulosta.

Seuraava kysymys onkin, että mikä niistä virtalukonpohjan piuhoista on startin herätteelle menevä piuha? Mittailin kyllä, mutta en keksinyt, mikä niistä voisi olla se.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

En tiedä onko voyagerin ja neonin sähköjärjestelmä yhtään sama mutta keksin pari muutakin syypäätä. Yksi on Neutral Safety Switch lootassa, jos tilttaa nii ei anna herätettä ollenkaan releelle. Onko -98 Neonissa jo tietokone joka myös päättää mitä auto saa tehdä ja etenkin mitä ei (Powertrain Control Module)? Vojakissa ainakin menee lopullinen releen maatto sille älypoksille joka tuo yhden vikapaikan lisää (releen kanta nro 85) Jos saat ohitettua sen poksiin menevän piuhan jotenkin ja maatettua suoraan nii pystyy edelleen starttaamaan, mikään älyloota ei sen jälkeen enään vaikuta. Kato ettei poksille mee se suora maa. Edellinen neuvo sillä oletuksella että malleilla on sama sähköjärjestelmä.

Kuuluuko startilta minkäänlaista napsahdusta ollenkaan vai onko se kokonaan ihan hiljaa vaikka kääntää start-asentoon? Omassa on solenoidin sisällä kannat kuluneet ettei aina anna käynnistää, kuuluu vaan naps! Tilasin Rockautosta uudet palat, saa nähdä auttaako. Siihen asti mennään vasaran avustuksella :-)
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#7

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Ei yhtään mitään sano...

Juuri sain mittauksetki tehtyä ja 12.1V tulee releelle (jokaiselle, paitsi herätettä ei lähde, eli releelle pysähtyy virrankulku), ja PCM löytyy...

Tuossa kikkareessa on vain huono mittailla lootan kytkintä ku sattuu olemaan parkeerattu lumikasaan.

Kokeilin myös vetää uuden herätepiuhan, mutta eipä sekään tuottanut tulosta.

Edit: eipä auttanut vetää suoraa maadoitusta releen kannasta nro 85... eli jäljelle jää vain lootan turvakytkin...

Onko muuten normaalia, että käsijarrunvalo palaa käynnistettäessä?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Oisko tästä mitään apua? Sivu 82 (8W-21-2)

Punainen akulta virtalukolle, keltainen virtalukolta releelle ja TAN (haaleanruskea?) releeltä PCM:lle. Omassa -99 vojakissa viimeisen väri voi olla myös tumman sininen/oranssi tai tumman sininen/haalean ruskea, lisäsin sen kun en oo varma sopiiko tää kaavio vanhempaan Neoniin, muutakaan en löytänyt..

http://www.ertyu.org/steven_nikkel/neon ... EPL_8W.pdf
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Mkarp
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 1998
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#9

Viesti Kirjoittaja Mkarp »

Taisi olla startti tiensä päässä. Kokeilin keltaselta johdolta (joka antaa START-asennossa virran) laittaa hyppylangan herätejoholle, mutta ei sekään perkele auttanut.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Siihen vaivaan löytyy osat Rockautosta tai ebaystä. Rokkiauto myi ainoastaan ne kontaktipinnat, lisäksi plungeri (solenoidin osa) löytyy ebayn paketeista. Viimeksi kun katoin niin mikään ei tahtonut lähettää suomeen ollenkaan niitä osia tosin. Useassa Toyotassa ja japseissa ja muissakin on muuten samoja osia, ota startista numero ylös nii valikoima laajenee.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa