Kampiakselin stefa vuotaa??Vai vuotaako?

Uuden sukupolven Neon, vm. 2000 eteenpäin
Tekkis
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: To Elo 22, 2019 2:57 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Tekkis » To Elo 22, 2019 3:15 pm

Hei,

Mulla Neon 2.0 SE 133hv automaatti vm-99 "jossa öljyvuoto"

Epäilin että vuotaa öljypohjan tiivisteestä, mutta vaihto eo auttanut. En tunne tätä Neonin rakennetta. Välittääkö Kampiakseli voiman suoraan automaattilaatikolle? Eli voisko olla että kampiakselin stefa vuotaa? Vai onko siellä muuta reikää mistä voisi vuotaa?

Miten iso homma kampuran stefan vaihto on. Tuleeko Laatikko helposti alas ja miten?

Olisko jollain projektin tehneellä hommaan vinkkejä?

yt.Tekkis

Tekkis
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: To Elo 22, 2019 2:57 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Tekkis » Su Elo 25, 2019 7:43 pm

Eikö täällä muka ole ko. Aiheen osaajia?

Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 196
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#3

Viesti Kirjoittaja Tousta » To Elo 29, 2019 8:15 am

Kampiakselilta otetaan moottorin tekemä työ ulos vaihteistolle ja apulaitteille. Kampiakselilla on stefa molemmissa päissä. Autolla on ikää 20 vuotta, niin varmasti on joku kumitiiviste jo kovettunut.

Oletko varma että vuoto olisi kampiakselilta? Jos muistan oikein niin venttiilikopan tiivisteestäkin saattaa vuotaa ja valua lohkoa pitkin alas. Kannattaa putsata öljy pois ja ajella muutaman päivän, sitten katsoa ajan kanssa mistä se tulee. Ei tarvisi kaikkea vaihtaa.
2.4 L 2005 Sebring

Tekkis
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: To Elo 22, 2019 2:57 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Tekkis » To Elo 29, 2019 9:21 pm

Olen koittanut katsoa tarkkaan ja mun mielestä se ei tule ylhäältä, kun koneen kyljet kuivat. Vaihdoin jo öljypohjan tiivisteen kun luulin että se vuotaa. Ei auttanut. Täytyy tsekkaa tuo venttiilikoppavielä, mutta epäilen.

luulen että se vuotaa kuskinpuolen stefasta kampiakselilta. Onko kokemusta vaihtamisesta?

Ja koneen ja pohjan oon pessy pariin eri otteeseen tätä selvittäessäni.

Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 196
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#5

Viesti Kirjoittaja Tousta » Pe Elo 30, 2019 6:39 pm

Ei ole itsellä kokemusta kampiakselin stefasta, lähinnä vaihdelaatikoiden stefoja vaihdellut. Mutta jos vaihteiston poistaa ja ensimmäistä kertaa tekee niin varaisin viikonlopun ja autotallista tilaa hommaan. Jos tiiviste ei ole kovin kallis niin harjoituskappaleen ostaisin myös, jos vaikka vahingossa menee uusi harjoittelun piikkiin :lol: Linkit -osiossa on linkki tehtaan korjauskirjaan lontoon kielellä. Onko muuten varma ettei ole laatikkoöljyä mitä vuotaa?

https://youtu.be/aZLUFcdrHiA tuossa oli video operaatioon liittyen.
2.4 L 2005 Sebring

Tekkis
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: To Elo 22, 2019 2:57 pm

#6

Viesti Kirjoittaja Tekkis » Su Syys 08, 2019 8:53 pm

Tousta kirjoitti:
Pe Elo 30, 2019 6:39 pm
Ei ole itsellä kokemusta kampiakselin stefasta, lähinnä vaihdelaatikoiden stefoja vaihdellut. Mutta jos vaihteiston poistaa ja ensimmäistä kertaa tekee niin varaisin viikonlopun ja autotallista tilaa hommaan. Jos tiiviste ei ole kovin kallis niin harjoituskappaleen ostaisin myös, jos vaikka vahingossa menee uusi harjoittelun piikkiin :lol: Linkit -osiossa on linkki tehtaan korjauskirjaan lontoon kielellä. Onko muuten varma ettei ole laatikkoöljyä mitä vuotaa?

https://youtu.be/aZLUFcdrHiA tuossa oli video operaatioon liittyen.
Okei. Mutta olet siis laatikon irrotellut jos sen stefoja vaihtanut? Onko vaikea ottaa irti? Onko jotain spesiaali vinkkiä laatikon irroitukseen? Minun mielestäni ei ole vaihdelaatikkon öljyä. Voin toki olla väärässä. Tuota tulkintaa puoltaa myös se että vaihdelaatikkoon ei tarvi lisätä öljyä, mutta moottoriin tarvii.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija