Neonin polttoaineista ja kulutuksesta ajatuksia.

Uuden sukupolven Neon, vm. 2000 eteenpäin
Tekkis
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: To Elo 22, 2019 2:57 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 2.0

#1

Viesti Kirjoittaja Tekkis » To Tammi 23, 2020 4:41 pm

Neoniin kulutus seka-ajossa oli 9,3l/100km. Onko se normaali kulutus? Kuulostaa korkealta kulutukselta pikkuautolle. Käytössä ollut 95E.

Minulla Neoni ei meinaa lämmetä ja se varmaan johtunee alunperin tehokkaasta jäähdytyksestä. Olen miettinyt myös että putoaisiko kulutus jos saisi käymään lämpimämpänä? Onko muilla samoja kokemuksia tai ajatuksia? Onko kenelläkään kikkoja miten saisi tuota lämmitystehoa huononnettua, muuta kuin perinteiset pahvit syylärille? Voiko esim. vaihtaa toisenlaisen termostaatin? Onko kokemuksia?

Sitten polttoainelaatu. Miten tämä Chrysler vm.2000 (rek. 10/99 (luultavasti siis neon2)).

Kestääkö moottori Etanolia orginaalina vai täytyykö tehdä muutoksia? Meneekö kone piloille? Faktatietoa mielellään suomen kielellä jos asiasta ymmärrät.(Lontoon murre taittuu hieman ontuen ja siksi tiedonhaku raskasta)

Toinen asia on sitten käyntiongelmat. Kuulemma käy paremmin jos kylmillä sekoittaa 95E kanssa esim 50/50.
Mutta siis tärkeämpänä tuo että kestääkö kone!

Olisin iloinen jos viitsisit kommentoida viestiä :) :)

joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 125
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#2

Viesti Kirjoittaja joksa » To Tammi 23, 2020 9:41 pm

Termostaatti kannattaa vaihtaa ja samalla huuhdella jäähdytysjärjestelmä ja vaihtaa uudet nesteet. Voipi lämpöä löytyä paremmin. Etanoli voi tai voi olla syövyttämättä polttoainejärjestelmää. Itse koneelle siitä ei haittaa ole paitsi jos sitä öljyn sekaan päätyy eikä öljyjä vaihda riittävän tiuhaan. eFlexfuel taitaa olla kotimainen muunnossarjan valmistaja jolla saadaan käynti paremmaksi e85:sta käytettäessä. Toki monet autot ovat sen 50/50 seoksen sietäneet ilman mitään muutossarjoja. Kylmästartit voipi olla takkuisempia laihemman seoksen vuoksi ja vikavalo mollotella. Toki mitä enempi bensaa on etanolin kaverina sitä parempi käynti. Tuon valmistajan setissä tulee etanolianturi mukana jonka avulla boksi järkevämmin säätää ruiskujen aukioloa. Eikä tarvi murehtia kahden polttoaineen suhteista tankissa.

Itsellä ei muutossarjoista ole kokemusta, ainoastaan etanolin käytöstä saabissa kun asiansa tunteva harrastaja ecuun päivitti saabin oman, hieman pirtsakamman softan.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija