Neoni ja pari muuttujaa

Uuden sukupolven Neon, vm. 2000 eteenpäin
rysleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Su Huhti 05, 2015 9:21 pm

#1

Viesti Kirjoittaja rysleri »

Elikkäs, olis tällänen 2003 mallinen chrysler neon. Todella hyvin toiminut eikä mitään suurempia ongelmia.

Pari juttua olis kuitenkin:

1) Kaukolukitus ei toimi. Eli kun painaa nappulasta millä saa ovet auki ja kiinni. Ajattelin, että paristot lopussa joten vaihdan uuden. Ei auttanut. Avaimia on pari kappaletta. Kumminkin toisen avaimen kaukolukitus toimii. Mitäköhän tälle voisi tehdä?

2) Radio ei toimi. Ongelmat alkoivat siitä, kun autoa oltiin viemässä pesuun jolloin huomasin, että antenni on aivan jumissa, ei liiku ylös eikä alas ja on samalla revennyt, eli oli kiinni enää pyhällä hengellä. Pesussa odotetusti antenni lähtee irti, motonetista hain uuden antennin ja rupesin askartelemaan kunnes vaikeudet kävivät ylivoimaisiksi. Antennia irrottaessa löi vähän kipinää. Tämän jälkeen radio on aivan mykkä. Vaihdoin sulakkeen, mutta edelleenkään ei toimi. Missäköhän vika mahtaisi piillä? Auton soitin on clarionin soitin, joka on heti ensimmäisestä päivästä alkaen ollut täysi susi. Levyjen soittaminen on vähän siinä-ja-tässä ja nyt vielä tämä. Tietääkseni antennin puuttuminen ei vaikuta soittimen toimintaan itsessään, eli vaikka antennia ei olisi niin kyllä siinä pitäis ainakin levyjä pystyä kuuntelemaan?

Soittimen irroitus on varmaan ihan perus kauraa, keskikonsoli puretaan, jonka jälkeen soitin tarttee varmaan vetää sieltä ulos? Lähteekö ihan käsipelillä, vai tarvitseeko jotain ulosvedintä? Onko jotain mitä on syytä ottaa huomioon kun siinä lähtee askartelemaan? Samalla myös siitä antennista sen verran, että sen jämän saa varmaan helpoiten ulos irroittamalla sisälokasuojan ja sieltä käsin lähtee askartelemaan?
gw97
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 77
Liittynyt: La Syys 27, 2014 10:06 pm

#2

Viesti Kirjoittaja gw97 »

rysleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Su Huhti 05, 2015 9:21 pm

#3

Viesti Kirjoittaja rysleri »

Nonni, just kerkesin kehumaan että kuin hyvä auto oli kyseessä, niin ei kun tänään lykkäs vikakoodia keskellä moottoritietä. Keydancen jälkeen pukkas vikakoodin P 0551 ja pikasen googlettelun jälkeen vika näyttäisi olevan ohjaustehostimen anturissa. Kuinka vakava vika on kyseessä? Ohjaus tuntui olevan ihan ok ja jos se on anturi vika, niin mistä sellasta osaa lähteä etsimään?
gw97
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 77
Liittynyt: La Syys 27, 2014 10:06 pm

#4

Viesti Kirjoittaja gw97 »

Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Koita ensin nollata koodi joko obd lukijalla tai ota akunkenkä vartiksi irti. Voi ilmestyä heti uudestaan tai ei välttämättä näyttäydy enää ikuna. :) Kyllä se ilmestyy uudestaan jos on oikein vikaa....
rysleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Su Huhti 05, 2015 9:21 pm

#6

Viesti Kirjoittaja rysleri »

Vuppe kirjoitti:Koita ensin nollata koodi joko obd lukijalla tai ota akunkenkä vartiksi irti. Voi ilmestyä heti uudestaan tai ei välttämättä näyttäydy enää ikuna. :) Kyllä se ilmestyy uudestaan jos on oikein vikaa....
Itel on kans käyny viime kesänä silleen, että sytty moottorin vikavalo ja näytti siltä, että pa-säiliön nurkilla olisi ollut jotain hämminkiä. Vikakoodi taisi olla P0463. Tankkasin auton, jonka jälkeen vikavalo olikin sammunut... :shock: Tätä sattui pari kertaa ja olisko sitten korjauksen yhteydessä vikakooditkin nollattu.

Mutta jees, mä kokeilen huomenna irroittaa akunkengän ja katotaan mitä se sitten sanoo.

Kiitos vastauksista!
rysleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Su Huhti 05, 2015 9:21 pm

#7

Viesti Kirjoittaja rysleri »

Noniin, edellinen vikavalo lähti ihan itekseen eikä ole sen koommin kummitellut.

Vielä kuitenkin toi antenni homma, onko täällä joku suorittanut moisen? Eli antenni on sijoitettu lokasuojaan ja tarttis saada varmaan koko matkalta ulos, sen verran haistavittu viritelmältä se vaikuttaa. Eli varmaankin ainoa tapa saada koko antenni viritelmä ulos ja uusi tilalle on tunkata vehje -> rengas pois -> sisälokasuoja irti ruuveista ja kumitulpista -> sen jälkeen ilmeisesti pääsee sinne käsiksi? Onko jollakulla kokemusta aiheesta ja mitä kaikkea sieltä tuleman pitää?

Mutta omituisin tapahtui tänään: Autossa on soitin ollut mykkänä jo muutaman kuukauden, tänään muuten vaan kokeilin syöttää sinne levyä sisälle. Otin levyn pois. Meni kutakuinkin viisi minuuttia, jonka jälkeen soitin rupesi itsestään ruksuttamaan ja radioon MENI VIRRAT PÄÄLLE. Melkosta puuroa sieltä kuului, antennia kun ei ole. Työnsin levyn sisään jonka jälkeen soitin pimeni taas. Viiden minsan päästä kuitenkin sylkäisi levyn ulos? Silloin tällöin tuntuu hetken aikaa ruksuttavan cd-soittimen kanssa, mutta mitään ääntä ei tule?

Voisikohan joku valaista, että mitä ihmettä tossa äsken tapahtui?
Radio ollut mykkänä jo tovin mutta auto kuitenkin lähes päivittäisessä käytössä ja nyt sitten yht'äkkiä satunnaisen naputtelun ansiosta laite toimi hetken aikaa.
Seuraavaksi tuli mieleen kokeilla mitä seuraa jos akun irroittaa kokonaan, alkaisikohan radio toimimaan. Päätin kuitenkin hylätä ajatuksen koska pikaisen googlettelun jälkeen selvisi että vaihteisto täytyisi akun irroituksen jälkeen opettaa uusiksi ja mahdollisesti jotain muuta kivaa pientä. Onko muilla kokemuksia asiasta?

Biltemasta kävin varoiksi hakemassa halpis soittimen, mutta asentaessa huomasin että antenni johto ei mene sille osoitettuun paikkaan, koska ko. reikä on hieman syvempi kuin normaalisti. Siihen hollille menee, mutta ei kiinni, vaan jää n. 1-2mm rako.
Tramppa
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 06, 2014 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Stratus
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,5 V6

#8

Viesti Kirjoittaja Tramppa »

Tohon mankkajuttuun voisin arvailla sellaista, ainakin Stratuksen perusteella, että antenni toimii mankan maadoituksena runkoon. Nyt jos sulla on huono kontakti siellä, ei toimi cd:tkään eikä tietysti radio, koska virtapiiri on poikki.

Ilmeisesti etulokarissa tuo antenni? Jos on, niin ei siinä ole muuta vaihtoehtoa ku irrottaa fillari ja sisäloksu ja sitä kautta edetä.
Jari_M
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2014 4:44 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Neon
Vuosimalli: 2001
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: SE

#9

Viesti Kirjoittaja Jari_M »

Akun irrotusta ei kannata pelätä. Sen jälkeen vaihteisto saattaa vaihtaa rumasti hetken aikaa mutta laatikko oppii itse tavoille ja asettuu aika pian normaaliksi. Kulutuskin saattaa vähän nousta, kun moottorinohjaus menee perusasetuksille ennen kuin oppii sopivat säädöt.

Clarionin radioita lie asennettu uusiin Neoneihin kun niitä näkyy noissa käytetyissä olevan. Itselläkin sellainen oli, en tykännyt ja tilasin Ebaystä saksalaiselta romuttamolta 300M:stä otetun tehdasradion. Sopii paljon paremmin keskikonsolin ilmeeseen ja napit on tarpeeksi isoja muullakin kuin kynsillä painettaviksi.
rysleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Su Huhti 05, 2015 9:21 pm

#10

Viesti Kirjoittaja rysleri »

Nostellaanpas aihetta vähän esiin pienen tauon jälkeen. Auton musiikkilaitteisto lähti toimimaan aikoinaan ihan hyvin. Nyt kuitenkin tänään ilmeni uusi ongelma:

1) Autossa kun laittaa virrat päälle, niin radio toimii ihan normaalisti. Ääntä tulee yms.
2) Heti kun auton käynnistää -> kuuluu pieni poksahdus ja ääntä ei enää tule. Muuten radio kyllä on päällä, virtaa tulee yms.


Kun avaimen kytkee sinne ns. alimpaan asentoon jolla saa vain audion päälle -> toisinaan kuuluu ääntä ja toisinaan ei.

Mistä lähteä vikaa etsimään? Sulakkeet näyttäisivät olevan kunnossa.


EDIT: Soitin on näitä bilteman halpissoittimia joita löytyi viime vuonna hyllystä.


EDIT 26.12.2016: Homma selvis. Radio itsessään oli rikki. Työkaverilla on Neoni, niin sain siltä radion hetkeks lainaan, pistin kiinni ja testasin -> hyvin toimi. Onneks autossa oli jemmassa vielä alkuperänen soitin, sai sen kiinni niin ei tarvinnu aatonaattona ajaa 400km kuunnellen pelkästään omia ajatuksiaan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija