Jakoremmin vaihto?
#1
Onko joku tehnyt itse jakoremmin vaihtoa? Kiinnostaisi tietää että minkälainen operaatio se oli. Olisi nimittäin kohta ajankohtainen remppa... Tai vissiin olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten...
GMC Suburban 6.5TD -95
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 45
- Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm
#2
Minä tein tein itse kesällä. En tosin Neoniin, mutta 2.0 Sebringiin joka on aika samanlainen, Neonissa vähän ahtaampaa. Vaikeimmaksi hommaksi osoittautui moottorin kiinnikeen irroitus jota piti käännellä ja väännellä samalla kun moottoria nosti ja laski tunkilla ylös ja alas. Siihen sitten piti saada vielä kiinnittäessä ylipitkät pultit sovitettua. Muuten oli aika perus remontti. Youtubesta löytyy paljon videoita Neonin jakopäärempasta.
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Helmi 19, 2016 11:08 am
#4
https://www.youtube.com/watch?v=fdFV7LgIPqA
Tuon avulla sain ite ekan remmin vaihdettua. Muista tehä oikeessa järjestyksessä, hihnapyörä ainaki panttaa viimestä pitkää pulttia ylhäältä ellei ota eka veks. Tällä lähtee hihnapyörä hyvin, varsia pitää vaan irrottaa ja sovittaa paikalleen hetki:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000020962/
Videolta tuo kampiakselin kolme hammasta taakse ja pari eteen kikka ei toiminu mulla, kannattaa kokeilla ilman. Jos hiha menee hampaan verran väärään kohtaan, niin sen todellakin huomaa, ei tartte millään hökötyksillä ruveta mittailemaan.
Ja tuosta vielä kiristystä varten hyvä kuva ku ei videolla sanottu ku työnnä peili tonne ja kato. Nuolen 6 osottama täppä pitää saada möykkyjen väliin ja sit kiristää se mutteri. Huomaat kyllä miten tuo toimii heti kun kiertelet sitä.
https://w05.dealerconnect.chrysler.com/ ... cf14e5.gif
Tuon avulla sain ite ekan remmin vaihdettua. Muista tehä oikeessa järjestyksessä, hihnapyörä ainaki panttaa viimestä pitkää pulttia ylhäältä ellei ota eka veks. Tällä lähtee hihnapyörä hyvin, varsia pitää vaan irrottaa ja sovittaa paikalleen hetki:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000020962/
Videolta tuo kampiakselin kolme hammasta taakse ja pari eteen kikka ei toiminu mulla, kannattaa kokeilla ilman. Jos hiha menee hampaan verran väärään kohtaan, niin sen todellakin huomaa, ei tartte millään hökötyksillä ruveta mittailemaan.
Ja tuosta vielä kiristystä varten hyvä kuva ku ei videolla sanottu ku työnnä peili tonne ja kato. Nuolen 6 osottama täppä pitää saada möykkyjen väliin ja sit kiristää se mutteri. Huomaat kyllä miten tuo toimii heti kun kiertelet sitä.
https://w05.dealerconnect.chrysler.com/ ... cf14e5.gif
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa