stratus 2.0 hyyty kesken ajon.

Vuosimallit 1996-2005
Tramppa
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 06, 2014 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Stratus
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,5 V6

#21

Viesti Kirjoittaja Tramppa »

Vuppe kirjoitti:Mut onko täyttöputki ehjä, muistaakseni se on peltiä ja saattaa ruostua puhki ja sit tankkiin pääsee kuraa.
Joo, katso myös tämä.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#22

Viesti Kirjoittaja masiina »

pumppu/suodatin/tankki paikallaan.tuli paineilmalla puhallettua bensa letku ennen asennusta,täys sellasta mustaa hilettä/paskaa.liekö pumpusta lähtenyt sisältä jotain liikeelle?täyttöputki vaikutti kyllä ihan ehjältä eikä muualtakaan likaa ole tankkiin päässyt,sekä tankin pohjalla ei tätä kyseistä "mujua"ollut,joten oleta sen tulleen vanhasta pumpusta.anyways,auto lähti käyntiin ja sillä pystyy ajamaan,eikä sammu enää.jakotukilta tulee puhdasta bensaa ja paineella.ongelmana on pieni röpellys välillä 800-2000rpm.mutta kun antaa kiekkaa yli tuon 2000-3000 käy nätisti.siis tyhjäkäynnillä.myös voiman puutetta kiihdytyksessä.voiko suuttimet olla niin paskaset ettei anna kunnolla bensaa?muutakaan en enää keksi,paitsi tulpat.voiko noita suuttimia puhdistaa paineilmalla tms.?joku pikkuvika siinä vielä on,ei mikään iso....
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#23

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Vastaavia ohjeita löytyy useampia juutuupasta:

https://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY

Tilasin itelleni IAC venttiilin kun tyhjäkäynti alkoi heitteleen ylösalas. Ostin kuitenkin kokeeksi gason sekaan laitettavaa Fuel Injector Cleaneria, tms ja sepäs auttoikin. Pari putelia överisti annosteltuna, eli puteli alle puoleen tankilliseen.

Rockautokin myy putsattuja suuttimia, eli ei ne ihan heti hajoo, karstottuu vaan.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#24

Viesti Kirjoittaja masiina »

täytyy tosiaan ottaa jokatapauksessa suuttimet irti,koska paska on saattanut jäädä sinne jakoputken puoleiseen päähän.bensaptkesta tullut musta hile oli sen verran paksua ettei se pääsisi suuttimien läpi edes puhdistus aineella.joten jos sitä mustaa murua on siellä suuttimien toisessa päässä,ei bensaa kulje niiden läpi.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#25

Viesti Kirjoittaja masiina »

sen verran vielä että autolla on vaan ajettu,ja lika ilmeisesti liuennut itsestään suuttimista nyt kun saa puhdasta bensiiniä.joku jossain foorumilla kirjoittikin että bensa itsessään on hyvää puhdistusainetta :D toimii täydellisesti,ei nyi,käki yski ja kiihtyy normaalisti.ongelma siis ratkaistu. :P
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#26

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Itsellä olisi stratocasterissa kanssa tuo bensatankin irroitus ajankohtaista. Muistatko masiina mistä tilasit ja vielä jos löydät osanumerot, niin jeesisi kummasti. Lontoo ei oikein taitu. Oma vehje täytyy sahata 5-6 sekuntia, ennen kuin hörähtää ja vika on juuri tuo sama. Siitä on muuten oikein käyttöohjekirjassa maininta, vaikka muuten puutteellinen manuaali onkin. :D
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#27

Viesti Kirjoittaja masiina »

juu,onkos mikä vuosimalli?ja mikä kone?se pumppu vaihtuu muistaakseen siinä 01,02,03 hujakoilla.toi meidän vehje on 2000.käyttöön otettu 01.eli siinä on "vanhanmallin" pumppu.ja suodatin kannattaa vaihtaa myös.sen tilasin latviasta.tuli pikkasen eri malli,piti korvaketta rälläköidä et sai paikalleen,mutta meni ja toimii.bensa pumppu oli identtinen,ei mitään ongelmia.heittämällä paikalleen.tuollasen mä tilasin:http://www.ebay.com/itm/NEW-PREMIUM-HIG ... Eu&vxp=mtr
hintaa näyttäis tulevan n.70e.tuossa on toi tulli maksukin valmiiksi.jos sulla on paypal tai olet tilannut aikasemmin ebaystä,helppo homma.saattavat kysyä sulta auton vin:koodia mut tuon kyllä uskaltaa tilata kuvan ja tuon listan perusteella mihin autoihin tuo käy.mä laitoin alusta numeron kun ne kysy sitä,mutta eivät löytäneet tietoja autosta,ilmeisesti kun euroopassa ollaan.mutta tosiaan tuli ihan täysin oikea pumppu.

edit:näyttäis olevan vielä elinikänen takuu :mrgreen: ja käy myös kutoskoneeseen....
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#28

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Vanhempi on. Itseasiassa tuosta on suodatin tukossa, mutta josko vaihtaisi molemmat osat. Mutta jos vääräkin suodatin käy, niin hyvä niin.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#29

Viesti Kirjoittaja masiina »

karpaasi kirjoitti:Vanhempi on. Itseasiassa tuosta on suodatin tukossa, mutta josko vaihtaisi molemmat osat. Mutta jos vääräkin suodatin käy, niin hyvä niin.
mikäli suodatin on tukossa,joku syy siihen täytyy olla,ja saattaa todellakin olla se pumppu paskana.mulla voyager yli 300 000km ajettu eikä ole koskaan suodatinta vaihdettu.eli ne ei tukkeennu kovin helposti....pumpulla/suodattimella saat eliminoitua bensan saanti ongelman.oletko muuten koittanut starttisuihkeella toimiiko?se viimeistään varmistaa asian.googlesta vaan tsekkaamaan kaikki latvian varaosa sivut ja sieltä halvin suodatin.hakusanaksi chrysler varaosat,ja siitä selaamaan latvian kaupat läpi :D
karpaasi
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:30 pm
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0
Varustetaso: LE

#30

Viesti Kirjoittaja karpaasi »

Vika on sellainen, että pumpun pitää aina erikseen pumpata bensa koneelle, jos kone on puolikin minuuttia sammutettuna. Onko siellä erikseen sitten joku takaiskuventtiili vielä, vai kuuluuko se suodattimeen tai itse pumppuun? Mihinkään muualle bensa ei käsittääkseni voi kadota kuin takaisin tankkiin, kun ei haise eikä näy. Vika ei muuten menoa haittaa, mutta pakkasilla käy turhaan startin ja akun päälle ja olisi se mukavampi, kun hyrähtäisi heti käyntiin. Manuaalissa lukee jotenkin niin, että tukkeutunut polttoainesuodatin aiheuttaa käynnistysvaikeuksia, niin päättelin näiden olevan siitä kiinni. 16 vuotta vanha tuo suodatin varmaan jo on, kun huoltokirjassa ei sitä mainita vaihdetun, vaikka siellä kyllä kaikki jakopään rempat ja vähänkin erikoisemmat on tarkasti.

hiivatin talvi iski näille leveyksille ja pitää viedä pajalle vaihtoon nuo rojut, kun ei ole tallia.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija