stratus 2.0 hyyty kesken ajon.

Vuosimallit 1996-2005
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#11

Viesti Kirjoittaja masiina »

tuli sellainen mieleen että jos anturit jättää vikakoodin,tai sytyttää ainakin vikavalon,voisiko olla mahd.että jakohihna pompannut pari hammasta tms.?jako pää meinaan vaihdettu ennen auton ostoa,jopparin toimesta.... :roll: mites bensan saannin voi tarkistaa,uskaltaako vain kiskaista letkun ruiskulta irti vai miten?tulpat tosiaan antaa jokainen kipinää.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#12

Viesti Kirjoittaja masiina »

nyt alkaa diagnoosi tunnelin päässä näkyä valoa :mrgreen: eli suuttimille menevässä "jakotukissa"pitäisi olla ilmeisesti 2-3 baria painetta kun kaikki on kondiksessa.siinä on sellainen autonrenkaissa käytettävä venttiili.kun virrat laittaa päälle,pumppu pyörähtää,mutta ei tuota painetta ilmeisesti riittävästi,sillä venttiilistä ei tule mitään,ei ilmaa ei bensaa.kun konetta yrittää sahata käyntiin,ja painaa uudestaan venttiilistä,sieltä tulee pieni pihaus,ja pari tippaa bensaa.jakotukille menevä putki otettiin irti ja sahattiin konetta,sieltä tuli jonkun verran bensaa,mutta myös mustaa paskaa/roskaa.eli ei vissiin auta muu kuin bensa pumppu irti ja tutkia onko niin tukkeessa ettei anna painetta vai onko kabut :? rele kyllä naksuu ja pumppu pyörähtää,mutta painetta ei tule...samaa mieltä,vinkkejä? :roll:
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#13

Viesti Kirjoittaja masiina »

jep,startti suihkeella laakista käyntiin ja nätisti kävi+bensa letkusta ei tullut pisaraakaan bensaa.aika selvä tapaus,ei muuta kuin tankin irroitukseen :roll: menee varmaan pumppu ja suodatin vaihtoon.voikos pumppu hajota sillai et joku osa menee sisältä rikki ja pumppu "pyörii"mutta ei "siirrä"polttoainetta eteenpäin?meinaan vaan sitä että kun virrat laittaa päälle niin kuulee selvästi että pumppu pyörähtää...mutta jakotukille ei tule painetta saati bensaa.
Tramppa
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 06, 2014 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Stratus
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,5 V6

#14

Viesti Kirjoittaja Tramppa »

Voihan siellä pumpussa jokin muukin pettää jos sen moottori kuitenkin pyörii. Noihin kaiketi saa korjaussarjaa jossa juurikin on sihti + moottori. Tai sitten joutuu uusimaan koko hässäkän bensamittarin antureineen.

Tankin korkin (sen ison hammastetun) avaaminen voi olla veemäinen juttu, ainakin omassa Neonissa ja Stratuksessa olivat aika tiukasti kiinni, mutta harkittuja iskuja puupalikalla ja vasaralla antaen ne kyllä antautuivat.

Kannattaa suodatin vaihtaa ehdottomasti.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#15

Viesti Kirjoittaja masiina »

jep,täytyy yrittää varoen irrottaa sitä rinkulaa ettei halkea.kattelin että pelkän moottorin saa tod.halvalla,eli sen polttoaineentaso anturin+rensselit saa ilmeisesti vaihdettua vanhasta.mut jos näyttää kauheen vaikeelta,täytyy sit ostaa koko härdelli.niin,se suodatinhan on ilmeisesti siellä tankin yläpuolella v-mäisessä paikassa,joten sekin ehdottomasti uusiksi.mites jos haluaa vielä varmanpäälle varmistaa niin miten tuon pumpun voi irrallaan testata?piuhat suoraan akulta kiinni?! :roll:
Tramppa
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 06, 2014 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Stratus
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,5 V6

#16

Viesti Kirjoittaja Tramppa »

Joo, kyllä pumppu kannattaa tietysti testata josko vaikka toimisi, piuhat kiinni ja pyöräytys, mutta kauaa ei kannata jauhaa kuivana.

Jos sulla käy hyvä tuuri niin syy onkin tukkoisessa bensansuodattimessa tai joku muu vastaava. Kyllä tuon pumpun, jos se kunnossa on, tulisi hyvinkin toimia vielä toiset 100 tkm.

Tankki kannattaa myös pestä kun sitten irroitat sen.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#17

Viesti Kirjoittaja masiina »

mietin tuota suodatinta,että jos on tukkeessa ,niin se on niin tukkeessa ettei bensa virtaa ollenkaan,ja sen aiheuttaja täytyy selvittää.voiko pitkä seisonta aika esim.haperruttaa tiivisteet/kumit vaikkapa pumpun sisältä ja pistää paskat liikkeelle?auto meinaan seisoi n.4 vuotta autoliikkeessä sähkövian takia (valot).mutta huomenissa olis tarkoitus irroittaa tankki niin ollaan niiltä osin fiksumpia :?
Tramppa
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 06, 2014 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Stratus
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,5 V6

#18

Viesti Kirjoittaja Tramppa »

masiina kirjoitti:mietin tuota suodatinta,että jos on tukkeessa ,niin se on niin tukkeessa ettei bensa virtaa ollenkaan,ja sen aiheuttaja täytyy selvittää.voiko pitkä seisonta aika esim.haperruttaa tiivisteet/kumit vaikkapa pumpun sisältä ja pistää paskat liikkeelle?auto meinaan seisoi n.4 vuotta autoliikkeessä sähkövian takia (valot).mutta huomenissa olis tarkoitus irroittaa tankki niin ollaan niiltä osin fiksumpia :?
Mielenkiinnolla odottelen vian aiheuttajaa!

Katso myös onko tankin syöttöputki kunnossa.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#19

Viesti Kirjoittaja masiina »

no niin,tankki irroitettu+pumppu tankista.johan selvisi.taitaa se neljän vuoden seisottaminen olla ainakin osasyy.pumpun alaosassa oleva suodatin/siivilä täynnä paskaa,pumppu varmaankin ihan tukkeessa.pumpun kupeessa on sellainen pieni metalli mutikka,mikä on täysin ruosteessa.myös tankin pohja on täynnä ruoste mujua,joku ruosteinen prikkakin sieltä löytyy.eli pumppu tod.näk pyörii,mutta on tukkeessa+varmaan suodatinkin ihan tukkeessa.tässä kohtaa ei paljon kannata kitsastella,uusi täydellinen pumppu missä kaikki rensselit/anturi/piuhat valmiina maksaa jenkeistä tilattuna posteineen 65e!! :? suodatin about 30e.vastaava pumppu suomessa 340e!! :shock: ei voi kun ihmetellä...tai no eipä siinä mitään ihmeellistä kiitos eurojen. :mrgreen: nyt täytyy antaa tankin sisustan haihtua kuivaksi ja vetää imurilla kaikki irto paska pois sekä puhtaalla rätillä hinkata pohja,käsi mahtuu hyvin sinne sisälle.sen jälkeen tutkia tarviiko sen kummemmin pestä.ja putket täytyy vetää paineilmalla.nyt odotellaan osia....
ps.keksin hyvän keinon kotikonstein irroittaa sen muovi rinkulan pumpun ympäriltä.löin ensin puukapulalla/vasaralla,ei lähteny,muovin palaset vaan sinkoili.sitten keksin laittaa tavallisen puupuristimen rinkulan ympärille tiukahkolle,ei liian,ikäänkuin niitä pykäliä vasten.siitä sitten vaan kääntämään kaksin käsin puristinta aukipäin ja nätisti lähti!pysyi korvakkeetkin ehjänä :) täyttöputkea vilkaisin sen verran että joku jousi systeemi siinä on,ja tuntuu liikkuvan hyvin kun rukarilla painelee.
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#20

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Mut onko täyttöputki ehjä, muistaakseni se on peltiä ja saattaa ruostua puhki ja sit tankkiin pääsee kuraa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa