Epätasainen käynti

Vuosimallit 1996-2005
Gyssleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Helmi 29, 2016 5:51 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Gyssleri » Ke Maalis 23, 2016 1:45 pm

Alkoi röpäjämään pikkukierroksilla ja tyhjäkäynnillä epätasainen käynti,tulpat?Tulpan johot?Lambda?Puola? Öljyvalo on vilkkunut silloin tällöin kun pysähtyy ja silloin oireilu voimistuu.

Mopadi
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,4 I4
Varustetaso: SE

#2

Viesti Kirjoittaja Mopadi » Ke Maalis 23, 2016 6:20 pm

Tyhjäkäyntimoottori? Kaasunasentoanturi?
.." eihän se täydellinen ole, mutta tyhjää parempi".. -Chrysler Voyager -99 2.4L

masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 434
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#3

Viesti Kirjoittaja masiina » Ke Maalis 23, 2016 8:44 pm

Gyssleri kirjoitti:Alkoi röpäjämään pikkukierroksilla ja tyhjäkäynnillä epätasainen käynti,tulpat?Tulpan johot?Lambda?Puola? Öljyvalo on vilkkunut silloin tällöin kun pysähtyy ja silloin oireilu voimistuu.

mikäs vehe tarkalleen ottaen?kone vm.yms.miten vastaa kaasuun ja kiihtyykö normaalisti?

Gyssleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Helmi 29, 2016 5:51 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Gyssleri » To Maalis 24, 2016 6:56 pm

Eli kone on 2,5L v6,tsekkasin ilmansuodattimen joka oli laho kuin vanha ampiaispesä,käynti parani irtoroskien ja nopean paineilma käsittelyn jälkeen jonnii verran,uusi tilauksessa.

Auto on edellisen omistajan toimesta ollu aika huonolla hoidolla muutenkin,röökiä on palanut sisätiloissa sen verran että en saanut kessun hajua pois kokonaan vaikka pesin penkit kärkkerin tekstiilipesurilla ja hinkkasin sisältä jos millä aineella.....ja autoa on käytetty lähinnä venäjän bensan hakuun,takapenkin alla tyhjennysproppu.

Kävi mielessä oisko tuo iivanan 95 niin kuraa että pitäis alkaa kaivella bensansuodatinta esille?Luin jostain että se on tankin yläpuolella eli veemäinen kaivella esiin,eli koko helahoito irti'?

Liikkeelle lähtiessä on ensin vähän röpöti röpöti 2-3 sekuntia, sitten mennään normisti,auto ei nyi vaan ainoastaan äänistä sen röpinän ja käyntihäiriön huomaa.

Tuo öljyvalon vilkkuminen hieman myös häirittee,öljyä on normi määrä tikussa eikä läheskään scheissen väristä uuteen verrattuna, aion kuitenkin huomenna pitkäperjantain kunniaks vaihtaa litkut ja suodattimen.

Toivottavasti sais tuon menopelin pysymään kasassa,on aikamoinen läjä kokeiltu eri autoja ja tuo on mielestäni paras ajoltaan,mittarissa 266 tkm.

Cirrus97
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:33 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Cirrus97 » To Maalis 24, 2016 8:29 pm

Onko tietoo koska virranjakajankansi,pyörijä,johdot ja tulpat on vaihdettu, onko tulpat/ tulppa öljyssä jos on niin tube sealit on pettäneet ja silloin tulppa/tulpat ui öljyssä ja käy vajailla ja pätkii. Tyhjäkäynti moottori kannatta tarkistaa ettei oo täysin tatinassa ja putsata brake cleenerillä.

Mopadi
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,4 I4
Varustetaso: SE

#6

Viesti Kirjoittaja Mopadi » To Maalis 24, 2016 10:11 pm

Empä tiennyt tommosten tube sealien olemassa olosta laisinkaan. Kiitti, täytyy omaankin vaihtaa ne kun pari on ollut aina öljyssä kun oon tulppia vaihtanu. Tai sitte vuotaa kone vaikkakin sw päästöistä läpi on aina mennyt.

Vissiin saa vaihdettua kun ottaa venttiilikopan pois?
.." eihän se täydellinen ole, mutta tyhjää parempi".. -Chrysler Voyager -99 2.4L

masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 434
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#7

Viesti Kirjoittaja masiina » Pe Maalis 25, 2016 10:37 am

Auto on edellisen omistajan toimesta ollu aika huonolla hoidolla muutenkin,röökiä on palanut sisätiloissa sen verran että en saanut kessun hajua pois kokonaan vaikka pesin penkit kärkkerin tekstiilipesurilla ja hinkkasin sisältä jos millä aineella.....ja autoa on käytetty lähinnä venäjän bensan hakuun,takapenkin alla tyhjennysproppu.

Kävi mielessä oisko tuo iivanan 95 niin kuraa että pitäis alkaa kaivella bensansuodatinta esille?Luin jostain että se on tankin yläpuolella eli veemäinen kaivella esiin,eli koko helahoito irti'?



no tuon voin kyllä kumota.itse olen ajanut reilu 4vuotta PELKÄLLÄ venäjän 95sella.tuona aikana tulppia ei vaihdettu kertaakaan,eikä suodatinta.toimii täydellisesti.ja
veikkaampa että on jopa parempaa kun ei ole mitään etanolipaskaa :mrgreen: tulpat vaihtuu tänä kesänä kun tulee kilsat täyteen.bensan paineet kannattaa tarkistaa siitä jakotukilta,jos siinä on sellainen venttiili.ja tosiaan tulppa vaikka irti ja katsoo onko öljyinen tms.voihan siellä olla vaikka yksi pytty hetkellisesti pois pelistä,ennen kierrosten nostoa.
ps.tuttavapiirissä todella moni vetää venäjän bensalla,on kaikenlaista merkkiä ja vuosimallia.kaikki toimii.taitaa olla huru ukkojen huoltsikka/kahvipöytä juttuja sekä suomalaisten bensa asemien propagandaa.kuulemma katalysaattoritkin räjähtää jossain vaiheessa.yhtään ei ole tullut vastaan :lol: miten oligarkit uskaltaa tankata ferrareita ja bentleytä kotimaassaan? :?:

Mopadi
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,4 I4
Varustetaso: SE

#8

Viesti Kirjoittaja Mopadi » Pe Maalis 25, 2016 12:27 pm

Hmm.. jos se liittyy lähinnä siihen miten venakko bensojaan säilyttelee ja kauanko. Bensan lämpöarvohan laskee ajan myötä ja ainakin ulkoilmatankissa kerääntyy vettä joukkoon ja jos vaikka säiliöissä on kaikenmoista mössöä jo sisällä. Meilläpäin ku ollaan melko pirun tarkkoja kuka saa säilöä, missä miten miksi milloin kuka häh. Eli joo kyllä siinä varmasti on paljon sitä mutua :-)

Ite suosittelen vaihtamaan vaikka kerran vuodessa sen pa-suodattimen muutenkin koska sinne tankin pohjalle kertyy kaikki käkkä ja moska ja voihan olla että jatkuva täyttö-tyhjäys on saanut liat liikkelle, toivottavasti ei kuitenkaan suodatinta pidemmälle..
.." eihän se täydellinen ole, mutta tyhjää parempi".. -Chrysler Voyager -99 2.4L

Gyssleri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Helmi 29, 2016 5:51 pm

#9

Viesti Kirjoittaja Gyssleri » Pe Maalis 25, 2016 2:40 pm

Noniin, olikohan öljyn vaihdolla kuitattu tämä vika mutta öljyvalo ei pala enää,käynti tasainen,annoin lämää minkä uskalsin, seisottelin (autoa) :lol: paikallaan ja annoin hyrskytellä lämpimänä eikä tunnu kakovan enää. Öljynsuodatin oli paljon pienempi kuin mitä entinen mutta sopi kuitenkin,ostin suodattimen autotarvike liikkeestä ja sanoivat että on passeli,joten jos sylkee öljyt pihalle hinaan liikkeen pihaan ja vaihtakoot uuden.

Katsotaan nyt pitemmälle että vieläkö syttyy öölivalo ja alkaako rykimään,muutta kiittäen vastauksista ja neuvoista! Tuikkii tuo arska sen verta pilvenraosta että taidan mennä heittämään kunnon hupilenkin ja soittelen luu ulkona coco jamboota :lol: Jossei kuiteskaan, jos hakis keissin olutta, tuli vaihettua tänään myös p11 primeraan vetari kokonaan,alapallo ja molempiin autoihin öljyt, joten sauna vois olla paikallaan.

Pääsiäistä.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija