tulipa hommattua pt vojan kaveriksi

PT Cruiser vuosimallit 2000-2010
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#1

Viesti Kirjoittaja turboapc » Ma Tammi 04, 2016 11:01 pm

Vähän on hiljaista täällä puolen. eikö kukaan enää aja Peeteellä?
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 227
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#2

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 » Ti Tammi 05, 2016 4:32 pm

Jospa PT vähä vikainen???
Velipoika ajeli 7V (150tkm) PT:llä eikä ollut muuta remppaa kuin jakopää/jarrulaikat/palat.
Ei muuta kuin ajamisen iloa!!!

PTGT
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 4:00 pm
Merkki: Chrysler
Malli: PT Cruiser
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.4

#3

Viesti Kirjoittaja PTGT » Ti Tammi 05, 2016 5:03 pm

PT on hyvä peli :-)
Vähän syö niveliä jos leveät renkaat alla on kuitenkin aika raskas auto.
Mutta ainakin on erilainen kuin joku VW tai Tojo


http://ptcruiser.webs.com/apps/forums/

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja turboapc » Ti Tammi 05, 2016 6:38 pm

kiitoksia.
Tämä on vielä projektin asteella..
Tuohon sivustoon jo törmäsinkin aikaisemminkin..

Katsotaan nyt pidetäänkö tämä itsellä vai meneekö vaihtoon/myyntiin kun saan korjattua.
(tietty jos tuo turbotettu :) löytyisi vaihdossa

pitää mietiskellä sekin vaihtoehto läpi että miten olisi kivuton turbottaa tuo
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#5

Viesti Kirjoittaja turboapc » Su Tammi 31, 2016 1:44 pm

Päivitetäänpäs vähän tilannetta jos joku muukin uskaltautuisi tarinoimaan.

Eli ostin auton moottorin ohjainlaite vikaisena. Vaihtoon meni kuitenkin starttimoottori, syyläri, flektipaketti.
mukana seurasi 2.0 moottorin ohjainlaite jonka piti tähän sopia kuulemani/lukemani mukaan.

No minähän ohjainlaitteen koodasin autoon ja tulille lähti...
Ainoastaan nyt palaa moottorin häiriövalo (auto ilmoittaa että moottorin ohjainlaite ei saa yhteyttä vaihteiston ohjainlaitteeseen)
Eli poksi oli automaatista. myös lievää puutumista huomaa pienillä kierroksilla ja polttoaine adaptaatio pyörii 24 prosentin paikkeilla
joten hieman laihalla meinaa käydä.

2,4 ohjainlaite on jo tilattu, kertoillaan tästä lisää kun osan saan suomeen ja autoon kiinni.

Autossa oli semmoinen mielenkiintoinen ominaisuus että kun kaasua painoi auto hyökkäsi rajusti vasemmalle ja kun kaasun löysäsi niin hyökkäsi oikealle.
kuitenkin ratti kääntyi oikealle kun auto hyökkäsi vasemmalle ja päinvastoin..

Alatukivarsien puslat olivat mielessä heti vian takia. kuitenkin mitään näin massiivisen vian omaavia välyksiä en autosta löytänyt.

Ostin polyuretaanipuslat alatukivarsiin ja selitys auton käytökselle löytyi näitä asentaessa.
Vasemmalla puolella oli kulunut polyuretaanisetti ja oikealla puolen kulunut alkuperäinen pusla..

Kallistuksen vakaajan jouduin jättämään pois kun toiselta puolen napsahti tukitanko pois, vakaajaa irroitettaessa napsahti myös pari runkopulttia rikki

osia ja inspiraatiota odotellessa..
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja turboapc » La Marras 26, 2016 8:48 am

tämähän tuli kuntoon ja on jo mennyt eteenpäin.

Nyt alla perus 2.0 automaatti -01 vuosimallia.

Iso huolto pitäisi alkaa tekemään..käytössä kuitenkin koko ajan
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#7

Viesti Kirjoittaja turboapc » Ma Joulu 19, 2016 6:43 am

No nyt on tähän 2 litraiseen kotteroon laitettu jarrut ympäriinsä (levyt ja palat). eip ollut nämäkään kalliita, n 150 euroa kotia toimitettuna sisältäen mm käsijarrukengät ja brakecleanerin ja asennushanskat :P

Muita osia vielä ootellaan..

Keula jo kolkattaa mukavasti. ja kone/vaihteisto tärrää koko ajan ajaessa penkkiin
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja turboapc » Ke Marras 08, 2017 2:49 pm

turboapc kirjoitti:
Ma Joulu 19, 2016 6:43 am
No nyt on tähän 2 litraiseen kotteroon laitettu jarrut ympäriinsä (levyt ja palat). eip ollut nämäkään kalliita, n 150 euroa kotia toimitettuna sisältäen mm käsijarrukengät ja brakecleanerin ja asennushanskat :P

Muita osia vielä ootellaan..

Keula jo kolkattaa mukavasti. ja kone/vaihteisto tärrää koko ajan ajaessa penkkiin
Ja nyt on laitettu jakopää. samalla uudet tulpat ja johdot sekä venttiilikopan tiiviste ja imusarjan tiivisteet. Kaasuläppäkotelo puhdistettu ja uusi ilmansuodatin asennettu. samalla huollettu ilmastointilaite ja laitettu sisään uudet jäähdytysnesteet (huuhdeltu vanhat pois)
moottoriöljyt ja suodatin myös vaihdettu sekä orginaali chrysler vaihteistoöljy

Etualatukivarsien etummaiset ja takimmaiset puslat vaihdettu sekä etu ja taka kallistusvakaajan koripuslat ja pystytankojen puslat (myös taakse)

Tuo koneen/vaihteiston tärinä ilmenee kun kone on kylmä.. tällöin jos esim käyttää kierroksia yli 2000 rp/m niin loppuu ja taas alle 2000 rp/m alkaa
Lämpimänä häipyy, voipi olla että vaihdan jossain vaiheessa koneen ja laatikon tukikumit.
Katsotaan miten käy..
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

Ripa
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Su Heinä 03, 2016 5:54 pm

#9

Viesti Kirjoittaja Ripa » Ke Kesä 30, 2021 4:43 pm

Ostin myös pt:n vojan kaveriksi, kerkesin ajaa viikon kun hajosi. Makaa nyt pajalla ja odottaa varaosaa jos jostain löytyis

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa