Mitta alkaapi olemaan täynnä...

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#11

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

pikkuvojaker kirjoitti: Pe Kesä 29, 2018 8:42 pm Noniin, auto oli pari päivää pajalla. Johtoja käytiin läpi, eikä heidän mukaan olisi vika johdoissa. Joten päädyttiin vaihtamaan se TRS. Vein mukanani öljyt ja suodattimen. (5 litraa Mac 1) Joutuivat lisäämään vielä melkein pari litraa omaa atf4plussaa :shock: Öljyä tuli pois normaalia enemmän kait kun se valvebody irroitettiin... Paja laskutti 379 euroo ja öljyistä + suodattimesta taisin maksaa 70 - 80 motonetistä. Eli 460 euroo taas lisää.. Ajoivat itsekin jonkinlaisen koeajon ja ihan ok vaikutti. Nooh, minä lähdin pajalta ja kävin asioilla jonka jälkeen kotiin hakeen oma lukija. Se autoon kiinni ja tekeen omaa koelenkkiä. Ajoin jotain 20 km ja menin isommalle maantielle. Siellä 4 km ajoa 110km/h ja öljyn lämpötila oli 56 astetta, kunnes samassa sekunnissa näytti 141 astetta. Auto toimi normisti kunnes tulin risteykseen. Taisi olla 2 ainoo vaihde mille vaihtoi kun ajoin pienen matkan parkkiin. lämpötila oli laskenut mittarin mukaan 133 asteeseen. Vaihteet menivät kovalla hyppäyksellä päälle. Nokkapelti ylös ja mittasin solenoidin lämpötilan. se näytti 52 astetta, samoin laatikon pohja 53-54 astetta. Voi vttu sanon minä..Eli TRS ei ollut viallinen. Olin siinä parkissa ehkä 3-4 minuuttia kunnes lukijan läpötila näyttikin yhtäkkiä 77 astetta. Ajoin auton kotiin ja toimi ihan normisti. Lämpötila nousi vielä 81 asteeseen, siis mittarin mukaan. Öljyjen läpötilathan ovat koko tämän episodin aikana olleet normaalit ja mitään ylikuumentumista ei oo koskaan tapahtunutkaan. Vikahan vaikuttaa elektroniselta...(Itsekin olin vähän epäileväinen, koska ei oo antanut mitään muuta vikakoodia kun se overheat P0218).

Eli onko muuta vaihtoehtoa enään kuin PCM tai TCU?? Miten sen voi selvittää?? Kyselin jossan välissä sitäkin mahdollisuutta pajalta mutta en oikeen saanut vastausta!! Enkä kyllä oo enään varma haluunko laittaa penniäkään tohon autoon :x Omassa lukijassinikaan tuskin vikaa on koska vaihteethan eivät kuitenkaan toimi normisti silloin kun tietokone ilmeisesti sekoilee, vaikka oikeasti lämpötila on ok. Eli eikös se selkeesti vaikuta ECU-vialta??
Lainasin tämän oman koko sepustukseni vielä tähän kun se mahdollisesti liittyy seuraavaan kysymykseeni. Selailin noita jenkkisivustoja läpi ja silmääni osui myös mahdollinen vika BYPASS VALVE. Eli liittynee jotenkin öljyn kiertoon ja jäähdytykseen sekä ylikuumentumiseen?? Mikä on tarkalleen kyseisen venttiilin tarkoitus? Ja taitaa olla laatikon sisällä :( jolloin laatikko pitäisi tiemmä irrottaa... No voisikohan kyseinen venttili aiheuttaa kyseistä vikaa? Näyttää ylikuumentumiselta, mitä se ei todellisuudessa kuitenkaan ole..
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#12

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Noniin, sain ehkä pientä vahvistusta siihen, että vika voisi olla PCM:ssä. Onkos tässä 2006 mallissa TCU integroituna PCM:ään??En ole ainaakaan löytänyt erikseen sellaista räjäytyskuvista? Tietääkö kukaan?

Houkuttaisi kovasti Jenkkilästä hommata uudelleenkorjattu PCM joka ohjelmoitaisiin mun autoni VIN/ECM Part# perusteella. Ilmeisesti softat siellä ovat Usa/Canada -malleihin, jolloin täällä saattaa esiintyä ongelmia kun PCM:n kiinnittää autoon, vaikka olisi koodattu mun tiedoilla.. Olisi vaan niin yksinkertaista ja suht halpaa..kun on tyyliin "Plug&Play" ja vanhan palautus jenkkilään uudelleen korjattavaksi. En tiiä.. Mutta mitenkähän homma täällä toimii? Jos jostain löytää PCM:n? Pitänee ilmeisesti ohjelmoida Chrysler-liikkeessä tai siis entisessä sellaisessa oman auton tiedot? Vai mitenkä tässä tulisi nyt toimia?
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#13

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Noniin, päivitetäänpäs tänne viimeiset tiedot. Eli lähdin metsästämään PCM:ää vanhan koneen mallinumeron perusteella. Yksi löytyi suomesta hajottamolta. Ostin sen pois kuleksimasta ja varasin ajan koodaukseen. Ennen vaihtoa olin edelleen ajellut normaalisti nurkka-ajoja kaupungissa ja ympäristössä ja muutaman kerran edelleen nosti scannerissa lämpötila-arvon "pilviin" tai johonki 85 asteeseen. Eli läpötila pomppasi mystisisti yleensä siinä 55-57 asteen saavutettuaan maksimilukemiin tai vähän alle ja tuli melko pian takas 75 asteeseen... Mutta laserilla mitatessa lämpö laatikon pohjassa ja solenoidissa ok lukemissa. Siksi päädyin siihen että vika täytyy olla elektroninen ja sain siihen myös konsultti apuja laatikon korjaajalta.

Tosiaan PCM on nyt koodattu ja vaihdettu autoon. Muutamana päivänä oon tehnyt 20 - 30 km testiajoja ja tulokset ovat olleet ihan positiivisia :) Nyt lämpö on noussut ihan 75 asteeseen asti jonain kertana. Eli on tasaisesti noussut eikä ole tehnyt yhtäkkistä hypäystä 56 asteesta 141 asteeseen. Laatikon/solenoidin lämmötkin olleet laserilla mitattuna siinä 68- 73 asteessa. Lämmöt ovat nyt ehkä 10-12 astetta kovemmat mitä silloin ennen vaihtoa sain laserilla mitattuna. Tosin ulkoläpötila taitaa olla nyt myös 10-15 astetta kovempi myös. Että laatikon öljytki oon varmaan aika kovilla.. Täytyy vielä tehdä tollanen 30-40 km lenkki maantieajoa, että näkee jäähtyykö öljyt matka-ajossa ja pysyvät edelleen maksimissaan 80-85 asteessa. Toivon nyt todella, että olisin ratkaissut tämän ongelman ja voin alkaa pikkuhiljaa alkaa ajamaan ilman scanneria :D :D
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa