Ohjaustehostimen pumppu

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Lenah
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:13 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Lenah » Pe Syys 04, 2020 7:35 pm

-06 2,7 V8 Sebringin ohjaustehostimen pumppu ilmeisesti menny ku ei paikallaan oikeen ratti käänny ja muutenki melko nihkeää pyöritellä. Jännää vinkumista kuuluu käännettäessä.
Edellisen omistajan mukaan ohjaus meni moniurahihnan vaihdon jälkeen tuommoseksi. (Auto ollu mulla nyt pari viikkoa.)
Mistä löytyis halvimmalla pumppu ja kannattasko vaihtaa samalla jotain muuta? Rockautosta kattelin mutta sielä monta eri vaihtoehtoa, joten apua kaivataan.
Niin, ja kuin hankala vaihdettava, pitääkö suosiolla viiä huoltamolle?

pikkuvojaker
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 89
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#2

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker » La Syys 05, 2020 5:28 pm

Ilmeisesti V6 eikä V8 ;) Joo, mulla kans vinkuu/ulisee kääntäessä. Huomaa hyvin esim. liikenneympyrässä kun siinä samalla hieman tehostaa kääntämistä, niin "valittaa" ikävästi. Mulla on pitänyt moista ääntä varmaan 1,5 vuotta. Tilasin uuden pumpun ja hihnapyörän tammikuussa rokkiautosta. Ei oo vielä tullut vaihdettua :D On kylläs aika veemäinen homma, enkä ole varma alanko itse vaihtamaankaan. Piti tänä kesänä vaihtaa, mutta menee ensi kesään :lol: Tod. näk se porsii nyt pian kun tuli puheeksi :D :D

Kuuluuko mitään muuta kovaa ääntä kääntäessä? Meinaan mulla oli myös alapallo sökönä. Aiheuttaa melko kankean liikkeen ratissa, eikä palauta kunnolla keskelle kääntymisen jälkeen!! Ääni mikä kuuluu kuivasta alapallosta on jäätävä. Ihmiset pelästyivät parkkipaikallakin kun aloin kääntämään :D :D :D

https://www.rockauto.com/en/catalog/chr ... +pump,7380
Tilasin ton ekan Lares-merkkisen

https://www.rockauto.com/en/catalog/chr ... ulley,7381
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
SEBRING SPECIAL EDITION TOURING 2.7 V6 2006

Lenah
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:13 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Lenah » La Syys 05, 2020 6:21 pm

No hups.. V6 vaan tosiaan.. 🙃(Saahan sitä toivoa.. 😄)
Ei tuosta kyllä ajaessa kuulu muuta ku se vinkuminen, paikallaan/just liikkeelle lähtiessä voi kuulua isompaa ääntä, mutta palauttaa kyllä hyvin.

Elikkäs ois huoltamokeikka sitte.. 🤔
Häätyy tilata se pumppu ja varuiksi varmaan se paineletkuki.
Kiitos vinkeistä!

eeko
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: To Touko 28, 2020 7:18 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.7
Varustetaso: Touring Signature

#4

Viesti Kirjoittaja eeko » Ti Syys 08, 2020 8:57 am

Mulla oli ihan sama vika omassa ja se meni kyllä hihnan kiristyksellä.
Netistä löytyy ohjeet siihen hommaan ja se remmi pitää olla tosi
tiukalla. Ohjaustehostimelle on siis oma remmi, ei ole siinä moniurahihnassa.
-eeko

Lenah
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:13 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Lenah » Ti Syys 08, 2020 9:03 am

Okkei. Eli häätyypä testata tuo ensin. Kiitos!

Coco
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 61
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#6

Viesti Kirjoittaja Coco » La Syys 12, 2020 9:19 am

Kannattaa vaihtaa myös tehostimen öljyt aina silloin tällöin, ja toki tarkastaa että sitä on riittävästi.

Lenah
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:13 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Lenah » La Syys 12, 2020 9:45 am

Öljyt on vaihettu kesällä, ja tarkistettu määrä kyllä ensimmäisenä. 🙂👍

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa