Sebu ei käynnisty

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#11

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker » To Syys 23, 2021 9:28 pm

Ok. no hyvä, täytyypä tsekata noita videoita. Tosiaan toi kammen sensori voisi olla vielä yksi mahdollinen vika. Se selvinnee ensiviikolla kun olen saanut startin vaihdettua. Kerkesin lukemaan koodeja kerran kun auto oli käynnissä. Oli pari vikakoodia. Yksi vaihdelaatikosta ( akku ollut irti) ja toinen oli happianturi. Siitä pelkäsinkin tuleman, koska oli piukassa ja sain irti vasta kun oli antanut lämpöä persiille. Aluksi ( ennen lämpöä) väänsin huonossa asennossa ja se anturin "varsi" taisi ottaa itseensä, kun alkoi heilumaan. Olisko se lämpövastus siinä ottanut itseensä. On kyllä uusikin tallin hyllyllä. Täytyy tsekata vielä uudemman kerran kun se pitää kuitenkin irrottaa uuden startin asennusta varten. Mutta tosta kammen asennosta ei ollut ainakaan mitään herjaa...toki voihan siinä vikaa olla ilman että antaa koodia? No, kahtellaan ensiviikolla uudemman kerran :)
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
SEBRING SPECIAL EDITION TOURING 2.7 V6 2006

pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#12

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker » La Loka 02, 2021 4:20 pm

Noniin, päivitellään hieman tänne. Alkuviikosta tuli ( odotellessa uutta starttia) vielä testailtua sitä kammen tunnistinta, kun jäi sekin asia hieman vaivaamaan. Eli appiukolla on samanlainen sebukka, niin otimme omastani tunnistimen irti ja kokeiltiin sitä appiukon autossa. Jos ei appiukon sebu olisi käynnistynyt, niin vika olisi ollut tunnistimessa, mutta käynnistyi ihan normisti, joten silläkin sai poissuljettua mahdollisen vian. Sen verran siinä tuli kämmättyä, kun appiukon autossa oleva tunnistin olikin ihan helvetin piukassa kun sitä yritti varovasti käännellä ja heilutella irroittaakseen, niin menihän se kiinnityskorva poikki. :cry: Omastani lähti ihan kevyesti. No se minun sebuni tunnistin luonnollisesti jätettiin appiukon autoon ja itselleni oli tarkoitus tilata jenkkilästä uusi.

Kokastelin kuitenkin vielä myöhemmin illalla sen rikkoontuneen tunnistimen kanssa niin, että liimasin epoxilla sen korvan kiinni. Oli vuorokauden ajan pannun päällä vielä kuivumassa :D Laitoin sen omaani kiinni kun liimaus näytti onnistuneen täydellisesti ja meni myös paikaalleen hyvin ja muutterin kohta oli ihan kohdillaan :) Se osa mikä menee koneeseen, oli ihan kulahteneen näköinen, kun sitä tosiaan irroitettiin pikkuhiljaa varmaan puolituntia ainakin. Se jäi silloin mietityttämään, että toimiikohan normisti omassa autossani vai alkaako se nyt herjaamaan sitten kun uusi startti vaihdettu...

Startti tuli torstaina ja laitettiin se appiukon kanssa paikalle. Samassa yhteydessä vaihdettiin myös se mooottorin etukannake. Kun kaikki oli tehty, oli jännät paikat... ja hienosti lähti auto käyntiin :lol: Pari kertaa sammuteltiin ja käynnisteltiin jsa toimi hienosti. Tavallaan se uusi akku oli ehkä turha ostos vielä, mutta edessä sekin olisi kohta ollut. Täytyy se kammen tunnistin nyt vielä tilata, koska ei ihan täyttä luottoa ole tohon liimaukseen :D :D mutta joo, että tälläista.
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
SEBRING SPECIAL EDITION TOURING 2.7 V6 2006

Coco
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 70
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#13

Viesti Kirjoittaja Coco » Ma Loka 04, 2021 5:14 pm

Hyvä että vehkeet starttaa! Mutta hei, mistä ostit akun autoosi? Onko sivunapa-akku, vai normimalli adaptereilla?

pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#14

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker » Ti Loka 05, 2021 6:45 pm

Coco kirjoitti:
Ma Loka 04, 2021 5:14 pm
Hyvä että vehkeet starttaa! Mutta hei, mistä ostit akun autoosi? Onko sivunapa-akku, vai normimalli adaptereilla?
Juu, hyvin on vehkeet toiminut :) ja akun tilasin firmasta nimeltä Suomen Akut. ( ei tullut postikulujakaan), Sivunavallinen tosiaan ja sopi hienosti paikalleen. IKH:lla taitaa olla samanlainen akku myynnissä, mutta olisko ollut 4 euroa kalliinpi :D

Tossa vielä linkki Suomen akut -sivustolle.

https://www.suomenakut.fi/s/search/?key ... ybx%203750
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
SEBRING SPECIAL EDITION TOURING 2.7 V6 2006

Coco
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 70
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#15

Viesti Kirjoittaja Coco » Ti Loka 05, 2021 8:03 pm

Ok, täytyy tutkailla, akku alkaa olla finaalissa...

pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#16

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker » Ti Loka 12, 2021 10:00 pm

Voi v...u!! Jäi sebukka tänään kauppareissulla appiukon pihaan :x Mitään ongelmia ei ole ollut käynnistyksessä startin ja akun vaihdon jälkeen. Juurikin tänään sanoin vielä appiukolle, että hienosti lähtee käyntiin, niin vittu samassa sekunnilla klik kun starttasin. Voi hevonperseenperse. Kokeiltiin antaa virtaakin mutta ei lähtenyt. Vaihdekaavio oli taas ruudukolla. Koodit sain luettua ja PCM:ssä ei mitään. Ajattelin ja toivoin, että olisi ollut se kammen tunnistin, mutta eipä ollut. Laatikosta löytyi se Shift lever signal tai jotain sinnepäin ( olisko ollut p0706) Viittaa samalla kyllä tohon TRS sensoriinkin joka vaihdettiin silloin muutama vuosi sitten (turhaan). Tämä sama koodi oli muistaakseni viimeksikin kuukausi sitten kun auto lakkasi käynnistymästä.

Otin startin releen ja bensareleen irti ja testailin niitä. Aika veikeitä, kun saattaa klikata vaikka 20 kertaa peräkkäin ja sitten saa yrittää ja vääntää ja kääntää että saa taas kuulumaan klik. Sama homma molemmilla releillä. Se oliskin hassua jos molemmat on vuorotellen rikki ja ehjä :D No lukija näytti myös että battery voltage sense oli 12.3!! aika alhainen uudella akulla, ei kuitenkaan lähtenyt apuvirrallakaan käyntiin. En saatana tiiä, taidan paalata koko paskan. Siinä on kuitenkin muitakin isoja ongelmia. Tehostimen pumppu vikissyt jo varmaan 1.5 vuotta. Vaihdelaatikko kolahtaa ikävästi ja kovaa pakille laittaessa. Samoin kolantelee aina kun tulee "moottorijarrutuksella" jalka pois kaasulta ja sitten kun painaa kaasua niin kuuluu aina ikävä kolahdus. Autosticilla ajaessa pystyy paremmin kontrolloimaan, eikä kolahda kovin usein. Automaatilla ajaessa melkein aina. Joo-o kaippa se sit on pian hyvästeltävä tämä paskiainen...
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
SEBRING SPECIAL EDITION TOURING 2.7 V6 2006

pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#17

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker » Pe Loka 15, 2021 9:51 pm

Noniin, otin TRS-sensorin liittimen irti ( ei ollut lukittuna, oli ehkä hieman irti pohjasta) Putsasin liittimen cleanerilla, samoin putsasin liittimen laatikossa kiinni olevan vastakappaleen. Annoin kuivua puolisen tuntia. Ilmanputsari ja tarvittavat osat paikoilleen ja kokeilemaan lähteekö käyntiin. Ja jumalauta, hörähti heti käyntiin :D Hieno homma, sai auton ainakin ajettua pois appiukon pihasta.

Hienosti toimikin nämä päivät tiistaista tähän päivään asti... Tänään taisi sitten laatikko sanoa sopimuksensa irti. Alkoi jo eilen enteilemään siihen malliin. Tänään kolahteli tossa iltapäivällä todella pahasti aina risteyksiin tultaessa. Samalla heitti limppiin ja moottorivalo syttyi. Ajoin kakkosella kotiin. Kotipihassa kun laitoin pakkia päälle, auto kolahti ja nytkähti todella voimakkasti. Samoin jos laittoi D.lle. Luin koodit. p0700 ja p0702. Sain nollattua ja valon sammuman. Tein pienen kiekan ja ei meinanut vaihtaa kakkoselle, vaihtoi kuitenkin kovan kolahduksen kera, jolloin valo syttyi ja taas limppiin. Ajoin kotipihaan ja mollasin koodit ja jätin auton siihen.

Eli meidän tarina alkaa olemaan sitten siinä. 4 vuotta se kesti, ongelmia ollut auton kanssa todella paljon. Siitä tarinaa löytyy täältäkin palstalta. Olisi nyt edes puolitoista kuukautta sitten hajonnut. Tuli ostettua startti ja akku hieman turhaan :D Empä tiiä, pitääs varmaan jollekin romuroopelle myydä. Kaippa siitä muutaman satasen saa. Jos olisi pihassa enemmän tiloja, niin voisin sitä myydä osissa. Kyllähän tämä silti aika paljon vituttaa.
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
SEBRING SPECIAL EDITION TOURING 2.7 V6 2006

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa