Sebring v6, rauhaton tyhjäkäynti

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#11

Viesti Kirjoittaja jorkale » Ma Helmi 07, 2022 12:24 pm

Masiina80, tätä myös epäiltiin ja ne tarkastettiin. Vulkanoinnit oli ehjät, etummainen koneen kiinnitys ei ollut keskellä "silmää"!? (vika vai ominaisuus?) Konetta tunkattiin vähän ylös kone käynnissä, mitään muutosta tähän epätasaseen käyntiin ei tällä saatu. Muutta, mutta, nyt ollaan ihan muissa sfääreissä, kone on alkanu koliseen :cry: taajudesta päätellen yks pytty tekee äänen..... Tyhjäkäynnille ei kolinaa kuulu, mutta hieman kun antaa kaasua, alkaa kolkottaan. Sitten, kun kierrokset putoo takasin tyhjäkäynnillä kolina loppuu. Oisko se kuuluisa sylttytehdas kuitenkin siellä, kun jakopäässä on tehty se vesipumpun vaihto? Mutta miksi kolina alkoi vasta nyt, kun autolla on rempan jälkeen ajettu n. 150km. Vesipumpun vaihtanut korjaaja epäili, että kiertokangen laakeri on niin väljä, että mäntä antaa pusuja kanteen? En lähtis komppaan tota, koska jos kk laakeri on niin kulunut, laakeri itessään ääntäsi myös tyhjäkäynnillä, kö? Lisäksi öljynaine on heikko tyhjäkäynnillä (oljynpaineanturikin on just uusittu). Melkosta perässä juoksemista nyt ollu tän sebun kanssa.... Vaimoa lohduttelin, että että nythän meillä on se harrasteauto, mistä on aina haaveiltu. :roll:

Eli oisko ajatuksia, mistä alkaa perkaamaan

Silversebring
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 376
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 9:47 am

#12

Viesti Kirjoittaja Silversebring » Ma Helmi 07, 2022 5:35 pm

Oi voi. kyllä taitaa tosiaan olla ainakin sitten yksi kiertokangen laakeri väljä, varsinkin jos öljynpaine on sitten huono. Otti vesi/öljyseoksesta sitten itseensä.
Peugeot 307 1,6 2006
Chevrolet Malibu 2,4 vm 2013 (emännän)
Chrysler voyager 3,3 2006

jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#13

Viesti Kirjoittaja jorkale » Ke Helmi 09, 2022 1:44 pm

Onko kellään tietoa tai kokemusta, pääseekö alakerran laakereihin käsiksi kone paikallaan alakautta?

jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#14

Viesti Kirjoittaja jorkale » Ke Kesä 29, 2022 4:13 pm

No niin! Alakerta remontti on nyt tehty. Oli yhden kiertokangen laakerilisut päällekkäin :shock: ja alakerta oli muutenkin melko loppu. Kone on nyt paikallaan, starttaa, mutta ei käynnisty. Pitääkö tässä tehdä jotain käynnistyksenesto nollauksia tai moottorin ohjausyksikön "uudelleen opetuksia"? Vikakoodeja ei anna, mutta kone ei ole tosin remontin jälkeen ollut käynnissä. Moottorin irrotuksen ja asennuksen teki yks kaveri ja se sano, että oli purkanut akun sillävälin, kun kone oli mulla= akun kenkiä ei ollu irrotettu, hyvin nätisti asiasta hänelle huomautin. Voiko em. Asia vaikuttaa jotenkin, vaikka virrat ovat olleet pois avaimesta. Nyt on jo menny tonnin autoon melkein kaks tonnia ja tässä vaiheessa en enää todellakaan aio luovuttaa :D

jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#15

Viesti Kirjoittaja jorkale » Ma Elo 01, 2022 3:02 pm

Lisäys edelliseen! Ei anna kipinää. Tammikuussa uusittu akku oli pilalla, ilmeisesti runnottu jollain starttiboosterilla vähän reippaammin amppeereja :o Nyt on tulossa uudet nokka - ja kampiakselin as. Tunnistimet. Jos ko. Anturit on paskana, niin eivät ymmärrä, että moottoria startataan, voivat aiheuttaa kuulemma tuota "kipnäkatoa" oisko kellään mitään muuta ajatusta tohon kipinäpulaan?

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija