Happianturi ongelma

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
hentpe
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: To Syys 07, 2017 7:52 pm

#1

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Onko jollain kokemusta happiantureista. Oma 2,7 2001/2002 Sebring herjaa toista katin jälkeistä tarkkailu anturia. Päästöt on mittauksen mukaan kunnossa. Molemmat anturit on uusittu huoltokirjan mukaan pari vuotta sitten.
Omien kokemusten mukaan upstream ja downstream lambdat on erilaiset ja ne ei mene ristiin. Nyt kuitenkin US-parts ja kolme isoa osatukkuria myy samaa osaa niin ennen kuin jälkeenkin katin.
Kertokaa kokemuksistanne.
Korpinaru
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 9:45 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.7
Varustetaso: Touring

#2

Viesti Kirjoittaja Korpinaru »

Sama herja itsellä pyörinyt koko kesän. Anturin tilasin Rockautosta, taisi olla kallein malli, kun kokemus opettaa, että halvimman jälkeen saa aina tilata kallimmaan.
En ole vielä ehtinyt vaihtamaan, kun tuo ei ajoa haittaa. Päivittelen heti, kun saan vaihdettua, että miten kävi.
Korpinaru
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 9:45 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.7
Varustetaso: Touring

#3

Viesti Kirjoittaja Korpinaru »

Viikonloppuna sain vaihdettua, kyseessä ei siis ollut sama anturi kuin sinulla, vaan ennen kattia oleva.
Vaihto todella helppo, nyt kun sai auton vähän ylemmäs.
Liittin irti, 22mm avaimella ja vasaralla varovasti naputtamalla vanha anturi irti, uusi massojen kanssa kiinni ja auto ajoon.
Noin. 350 km ajelin, eikä herjannut koodia enää.
cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 64
Liittynyt: Su Loka 12, 2014 9:51 pm

#4

Viesti Kirjoittaja cdv70 »

Mulle tuli koodit 0403, 0032, 0038, 0052, 0058. Samalla minuutilla paukahti latausvalo tauluun. Tai kai se on akun alhaisen jännitten merkkivalo nykyään. Autoon vaihdettiin akku, laturi, moottorin ohjainyksikkö.
Toisessa paikassa vaihdettiin EGR venttiili, moottorin maajohto. Lisäksi rintapellissä ollut läpivienti korjattiin, oli huonossa kunnossa. Ei vissin kulkenut siitä oikein virta läpi.
Toi 0403 viittaa egr venttiiliin noi muut oli jotain oxygenol sensor low voltake. Oliko jäänyt virtaa saamatta kun johdot oli hapettuneen..... Anturi rempalle tuli tunteja 6 vian etsintää 6,25 korjausta. EGR ventiili 160€
Lataus remontti sit tähän päälle. Voi kai sanoa että auton hinta paloi remontissa. :(
Aavee
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Su Heinä 30, 2017 10:19 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Aavee »

Mulle tuli koodit 0403, 0032, 0038, 0052, 0058. Samalla minuutilla paukahti latausvalo tauluun. Tai kai se on akun alhaisen jännitten merkkivalo nykyään. Autoon vaihdettiin akku, laturi, moottorin ohjainyksikkö.
Toisessa paikassa vaihdettiin EGR venttiili, moottorin maajohto. Lisäksi rintapellissä ollut läpivienti korjattiin, oli huonossa kunnossa. Ei vissin kulkenut siitä oikein virta läpi.
Toi 0403 viittaa egr venttiiliin noi muut oli jotain oxygenol sensor low voltake. Oliko jäänyt virtaa saamatta kun johdot oli hapettuneen..... Anturi rempalle tuli tunteja 6 vian etsintää 6,25 korjausta. EGR ventiili 160€
Lataus remontti sit tähän päälle. Voi kai sanoa että auton hinta paloi remontissa. :(

Mulla on samantapainen ongelma: vikakoodi herjaa kaikkia lambdoja ja akun valo palaa.Laturi vaihdettu tosin käytetty mutta piti olla kunnossa.....
Tuliko selväksi että missä lopuksi vika oli?
cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 64
Liittynyt: Su Loka 12, 2014 9:51 pm

#6

Viesti Kirjoittaja cdv70 »

Ymmärtääkseni ongelmia aiheutti hävinnyt maadoitus.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija