Nitinää keulasta pakkasella

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#1

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Eli otsikko kertoo ongelman. Nyt kun on ollut kovempia pakkasia (alle -15C), niin kuuluu etupäästä voimakasta nitinää. Korostuu kun ajelee töyssyihin ja varsinkin kun heiluttelee rattia pienillä liikkeillä edestakaisin. Pienemmillä pakkasilla ja plussakeleillä ei mitään ongelmaa.

Onko kellekkän tuttu ilmiö tai mitään valistuneita arvauksia mikä hemmetti tuolla ääntää? Ohjausnivel?
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#2

Viesti Kirjoittaja Coco »

Veikkaisin joko alapalloniveltä, tai raidetangon ulompaa palloniveltä syylliseksi.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#3

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Pitääpä tsekata nuo ja pyytää vaikka kaveria kääntelemään rattia ja koittaa itse samalla paikallistaa äänen lähdettä tarkemmin.

Vuosi sitten tuli vaihdettua noita etupään osia urakalla uusiin ja viikko sitten meni katsastuksesta huomautuksitta läpi, eli tuskin siellä mitään kovin vakavaa on. Lähinnä vaan ärsyttää tuo kova kitinä pakkasilla.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#4

Viesti Kirjoittaja Coco »

Tehtaan jäljiltä noissa pallonivelissä on naurettavan vähän vaseliinia. Kannattaa ostaa, jos mahdollista, semmoiset nivelet joissa on rasvanipat. Sitten vaan rasvaprässillä renkaanvaihdon yhteyssä pruuttaailee, niin pysyvät notkeina.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#5

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Jep, tuo on jo tehty. Keväällä ja syksyllä tulee laitettua muutama painallus rasvaprässillä niveliin samalla kun renkaat vaihtaa.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#6

Viesti Kirjoittaja Coco »

Löytyikö syyllistä?
cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 64
Liittynyt: Su Loka 12, 2014 9:51 pm

#7

Viesti Kirjoittaja cdv70 »

Josku minulla edellisessä Sebringissä kierrejousi nitisi alapäästä jousilautasta vasten. Ruikkasin sinne sprayvaselinia. Ääni hävisi, ja matka jatkui....
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#8

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Eipä löytynyt vielä syytä mistä tuo johtuu. Nyt kun kelit lauhtu, niin nitinäkin hävisi. Parhaiten se tuli esiin pakkasilla kun rattia nytkytti auton paikalla ollessa pienellä liikkeellä edestakaisin. Ei ollut siihen hätään ketään kaveriksi hakemaan nitinän lähdettä, joten haku jatkuu...
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa