Sebring käynnistysongelma

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
fride
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2018 6:40 pm

#1

Viesti Kirjoittaja fride »

Auto jäänyt ruutuun muutaman kerran ja luulin alkuun akun olevan tyhjä. 3x sain käyntiin apuvirralla tai lataamalla akkua laturilla. Sit ei enää laturi auttanut ja tuttu naputteli starttia ja saatiin käyntiin. Voiko tosiaan olla startti hajalla? En ymmärrä noista mitään, ihmetyttää vaan miten välillä lähtenyt apuvirralla.. kyseessä -05 Sebring 2.4.
Tilasin alvadilta startin ja nyt etsinnässä joku paja tai osaava vaihtamaan pk-seudulta.
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#2

Viesti Kirjoittaja joksa »

Startti saattaa mennä juurikin noin että välillä lähtee ja välillä jättää lähtemättä tulille. Akun jännitteen mittaus helpottaa arvelua vikapaikasta, lisäksi maadoitukset ja startin kytkennät kannattaa katsoa ennen isompia kevätjuhlaliikkeitä.
fride
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2018 6:40 pm

#3

Viesti Kirjoittaja fride »

Alvadilta tuli vääränmallinen osa, oikea löytyi Suomesta tilattuna. Eilen vaihdettiin Ad-korjaamolla, tänä aamuna taas sama homma. Nakuttaa muttei lähde käyntiin. Kuvailin korjaamolla miten käyttäytyy; olivat lähes 100% varmoja, että startissa vika. Onkohan oikeus saada rahat takaisin (300e)?
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#4

Viesti Kirjoittaja joksa »

Mulla vähän samaa vikaa, kirjottelin saman myös overdrivelle:
Myrkyn lykkäs ja emäntä jäi pulkalla työmaan pihaan. Oireet seuraavanlaiset -04 2 litrasessa:

Reipas viikko sitten teki ensimmäisen kerran semmosen avainta käännettäessä mittariston valot sytty jne mutta kun piti startata niin kaikki virrat häves. Ei palanu sisävalot ei soinu mankka ei mittään. Emännälle soitto että tuo mittari niin saa jottain mitattua. Ootellessa kokkeilin kaukosäätimen nappeja ja takalunkka aukes ja sittempä starttas ok.

Tänään sitten sama homma mutta eipä korjaantunu iteksiään. Pellin alta jump start kohdista näytti vajaa 4 volttia. Akkuhan on lokarin suojissa näissä. Akun kengiltä näytti + johto irti 12,5v. Vaan kun johdon liitti akkuun niin pultin päästä ei elämää löytynyt. Alkeellisella mittarilla mitattuna + ja - johdot akulta jump startteihin näytti samaa ohmi lukemaa. Ja lopuksi näytti 0v jump starteilta vaikka piuhat oli kunnolla akussa kiinni.

Apuvirralla startatessa bendixi ei ottanut kiinni aluksi vaan tarpeeksi kun kiusas niin lähti käyntiin. Apuvirran maakaapelin kun irrotti niin sammui tyhjäkäynnillä. Lataus tyhjäkäynnillä heitteli 12,2-13,5 välillä. Kierroksilla sitten latasi välillä yli 15v. Kierroksilla pysy käynnissä ilman apuvirtaa ja tyhjäkäynnilläkin muutaman sekunnin. Iskikö nyt sekä startin että laturin sököksi yhdellä kertaa? Akun pitäisi olla n. vuoden ikäinen vaikkei se tarkoita että se ehjä olisi. Laturin valo ei ole loimotellut kertaakaan auton ollessa käynnissä. Autosähköistä ymmärrän sen mitä sika joulusta joten kellään villejä arvauksia aiheen tiimoilta? Huomenna pulkka siirtyy hinauspalvelun kyydissä autosähköhuoltoon. Onneksi on hinausvakuutus...
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#5

Viesti Kirjoittaja joksa »

Tämä tuli päätökseensä tänään. Joku saatanan tunari on akkua vaihtaessaan paskonut akun navoista kierteet ja -navan vähän totaalisemmin. Lisäksi kiinnittänyt akunkengän väärällä pultilla jossa vieläpä niin iso kanta että ei ole saanut kiristettyä sitä kunnolla. Käytin -kengän irti ja tiukkasin paikoilleen niin alako virta liikkumaan.

Nyt on uusi akku ja pultit.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa